פסטיבל תור הזהב – סיכום היום הראשון

פסטיבל תור הזהב – סיכום היום הראשון

הערב נפתח כבר בשעה 18:00 ב"פיוט על הבר" בקפה התיאטרון בבית יד לבנים, אליו הגיעו כ- 160 בני משפחה של תלמידי המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל משתי השלוחות – המרכז הקהילתי נווה יהונתן ומונארט, בהדרכתו של מני מימון כהן לציון סיום שנת הלימודים. התלמידים הופיעו ובצעו מחרוזות פיוטים שונות מה- אלא אנדלוסית בליווי תזמורת חיה על הבמה, אין מה לומר – פסטיבל דור הזהב של התרבות והפיוט האנדלוסי.ֿ

את לובי המשכן עטפה מוזיקה צוענית מארצות הבלקן שהפכה ידועה בכל רחבי העולם לאחר נפילת חומת הברזל עם להקת צ׳וקרליה שעשתה מוזיקת פולקלוריסטית, קצבית וצבעונית. ההרכב יגיע גם הערב לשני מופעים שהכניסה אליהם חופשית. באותה הרחבה יחכה לכם גם בר משקאות של בר השלומפר כשל"פ.

באותה העת באודיטוריום מונארט עלו על הבמה ארבע נשים, זמרות יוצרות שחברו יחד למופע בשירה מופלאה עם הרמוניות מדויקות של "שיר השירים" עם "שחורה", "אהבת חיי", "אחות לנו" ושירים מוכרים נוספים. פרויקט אלו"ל הוא פרי של שיתוף פעולה ביניהן לבין שלמה המלך, שאמר: "יונתי בחגוי הסלע בסתר המדרגה הראיני את מראיך השמיעני את קולך כי קולך ערב ומראיך נאווה" אם תהיתם לגבי עמדתו לגבי נשים ששרות שירת קודש.

אל בית יד לבנים הגיעו כ- 400 איש לחוות בהצגה 'סאנגם' עתירת המשתתפים, לבושים במיטב המסורת ההודית, המבוססת על הסרט ההודי הקלאסי משנת 1964 שזכה להצלחה מסחררת וכמעט אין בית בישראל שלא מכירים בו את העלילה. ההצגה הוצגה בשפה ההינדית כשמעל הבמה מסך עם תרגום וכתוביות בעברית.
עם הכניסה לאולם יסמין גרינברג, אשתו של אילן גרינברג מפיק ההצגה חילקה ממחטות לכל האורחים כשהיא לבושה בסארי הודי מסורתי והיו כאלו שדרשו ממחטה כי מכירים את הסיפור וכבר ידעו שיבכו במהלך המחזה. כמו כל סיפור אהבה הודי, סאנגם הציג סיפור אהבה סוחט דמעות, גם מצחוק מזל שקיבלנו ממחטות.

את המופע המרכזי של יומו הראשון לפסטיבל נעל גדול זמרי הנשמה בישראל- בעז שרעבי. טרם עלייתו לבמה חיממו את הקהל חברי להקת 'ציפורי שיר' בשירי ארץ ישראל ואף הקדישו שיר ליגאל בשן, שהלך לעולמו בשנה החולפת.

לדף הפייסבוק של אגף האירועים הקליקו על הבאנר

שרעבי פתח את המופע במילים ״באתי היום באהבה לאשדוד״ וציין כי הוא מכיר אותה מימי צעירותו שהיה מופיע כאן וכבר אז זכה לחום ואהבה מהקהל האשדודי. הוא פתח בשיר 'חייך וחיי' וכל הקהל שר ומחא כפיים ומשם הוא ניהל במהלך כל הערב רומן עם הקהל שמצידו לא הפסיק לשיר, למחוא כפיים ולהתרפק על שירי האהבה הגדולים והמוכרים שלו בעוצמות ווקאליות מרטיטות ללא כל מאמץ, כשהוא יושב על הכיסא ופשוט שר מעומק ליבו, משעשע את הקהל עם סיפורים וחלומות ומודע לזה שיש לו את השירים הכי רומנטיים שכובשים נשים ובמקביל מקדיש שירים לגברים שבקהל.
על הבמה איתו הלהקה והכנרית הילה בן טובים שהכניסה דרמטיות נוספת למוזיקה האהובה של שרעבי. ככה חותמים יום ראשון של פסטיבל!

צילום: פוטו דוד אסייג

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*