פסטיבל תור הזהב ה-6 יוצא לדרך!

פסטיבל תור הזהב ה-6 יוצא לדרך!

שלום חנוך, שלומי שבת, שלומי שבן, שי צברי, עידן עמדי, ישי ריבו, נתן גושן, עידן רפאל חביב, חנן בן ארי, נסרין קדרי, חנן יובל, שולי נתן, אופירה גלוסקא, עדנה לב, יהודה אליאס, רותי נבון, מור קרבסי, לוליק, ציון גולן, משה לוק, אנסמבל גולהא ובהשתתפות שלוש תזמורות:  התזמורת האנדלוסית הישראלית – אשדוד, התזמורת הסימפונית אשדוד, והתזמורת למוסיקה ערבית ע"ש סוהיל רדואן.

פסטיבל תור הזהב, חוגג את שנתו השישית, בארבעה ימים של חגיגה רב תרבותית סוחפת. "תור הזהב" ממשיך גם השנה בקו האמנותי של הפקת מופעי מקור ויצירת שיתופי פעולה חד פעמיים המשקפים את הפתיחות בתרבות היהודית בפרט והישראלית ככלל. פסטיבל תור הזהב מאיר את הקשר בין הקהילות הרבות והמגוונות ואת המאפיינים של כל אחת ואחת מהן. החיבור ביניהן , הוא היוצר פסיפס מרתק הקושר את קצות הקשת המרכיבה את החברה הישראלית.

"תור הזהב" מביא אל הקהל השנה מגוון רחב של מפגשים מרתקים:
במופעי אמפי : ייפגשו לראשונה על במה אחת שניים מעמודי התווך של התרבות הישראלית-

שלום חנוך ושלומי שבת.

ובמופע "לילה של כוכבים" יופיעו עידן עמדי, ישי ריבו, נתן גושן, עידן רפאל חביב וחנן בן ארי,
הדור החדש של הזמרים והיוצרים במוסיקה הישראלית.

המופע "יהודה הלוי פינת אבן גבירול – מעבר לנהר הסמבטיון"

שלומי שבן, שי צברי, נטע אלקיים, משה לוק והתזמורת האנדלוסית הישראלית- הלאומית, יקחו חלק במופע המיוחד המוקדש למשוררי תור הזהב,

בפסטיבל יתקיימו מופעי מחווה מיוחדים: ללוליק, טרובדור שירת הלאדינו, ולזמרת הלבנונית הידועה, פיירוז בהשתתפות התזמורת למוסיקה ערבית ע"ש סוהיל רדואן.  "ידיד נפש"- מופע מחווה לפסטיבלי הזמר החסידיים, יופיעו האמנים הוותיקים שהופיעו במקור בפסטיבלים שהתקיימו בשנות ה-70: שולי נתן, חנן יובל, עדנה לב, רותי נבון, יהודה אליאס, אופירה גלוסקא. אשדוד, עיר המאופיינת במגוון תרבויות,  שמה לה כמטרה את העמקת הקשר בין הקהילות הרבות המתקיימות בה  לבין מורשתן. אשדוד הפכה בשנים האחרונות לאחת הערים המובילות בעשייה היצירתית ובקידום התרבות הישראלית

שלום-חנוך-קרדיט-צילום--אורית-פניני

מופעים באמפי אשדוד:

לילה של כוכבים- עידן עמדי, נתן גושן, חנן בן ארי, ישי ריבו, עידן רפאל חביב– הפקת מקור לפסטיבל

שלישי, 03.4.18, 20:30, אמפי אשדוד

הפקת מקור מיוחדת לפסטיבל תור הזהב, המציגה על במה אחת תחת כיפת השמיים את הקולות המרתקים של היוצרים החדשים בישראל, בעלי הגוון המיוחד והמקורי – לערב של להיטים ושירים מרגשים מתוך הרפרטואר המוכר והאהוב שלהם. עידן עמדי, נתן גושן, חנן בן ארי, ישי ריבו, ועידן רפאל חביב, זכו בשנים האחרונות להצלחה כבירה הן בתחנות הרדיו והן על הבמות ברחבי ישראל והעולם. שיריהם מביאים אל הקהל ניחוחות שורשיים מהמוסיקה עליה גדלו, והשפעות עמוקות מהתרבות היהודית, לצד לחנים ועיבודים עדכניים שכבשו את הארץ כולה.

ניהול מוסיקלי ופסנתר- נדב ביטון, תופים- ערן חיו, בס- אילן אביב, גיטרה אקוסטית ועוד- אדם טל,  גיטרה חשמלית- דוד ביטון, קלידים ומחשב- חיים וייס, כלי נשיפה- דור אסרף, כלי הקשה- נדב גיימן.
שלום
חנוך מארח את שלומי שבת- הפקת מקור לפסטיבל

ישי-ריבו-קרדיט-צלם--דודי-חסון

 

רביעי, 04.4.18, 20:30, אמפי אשדוד – שלום חנוך ושלומי שבת

לראשונה על הבמה, שני ענקי המוסיקה הישראלית נפגשים לערב חד פעמי בו שלום חנוך, מהאבות הרוחניים של הרוק הישראלי, מארח את שלומי שבת, מגדולי הזמרים והיוצרים בישראל – למופע מלא אנרגיה מחשמלת ושופע להיטים. במופע יעלו יחד ביצועים מרגשים וייחודיים לערב זה ללהיטים כגון: "מחכים למשיח", "הדרכים הידועות", "נגד הרוח", "סוף עונת התפוזים", "אהבת נעוריי", "ככה וככה" – וכמובן להיטים מהרפרטואר של שלומי שבת בליווי הלהקה האגדית של שלום חנוך.

משה לוי– קלידים/ המונד/ אקורדיאון, רוני פיטרסון– גיטרות, זיו הרפז– גיטרה בס, ברק קרם– תופים טל אבירם– קלידים/תכנות

מופעים במשכן לאמנויות הבמה אשדוד:

הסרט "לעבור את הקיר"( ישראל, 2016)

ראשון, 01.4.18, 20:00, המשכן לאמנויות הבמה

קומדיה. סיפורה של מיכל, בחורה בת 32 שחזרה בתשובה לפני 12 שנים ועדיין לא נישאה. כשהיא סוף סוף מוצאת חתן, בעל תשובה נאה, הוא מבטל את החתונה כחודש לפני המועד המיוחל. מיכל מסרבת להתמסר לייאוש ולאכזבה ומחליטה להמשיך בהכנות ולדבוק בתכניתה המקורית להתחתן. הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל ונציה, וזכה בשלושה פרסי אופיר.

במאית: רמה בורשטיין. שחקנים: נועה קולר, עוז זהבי, עמוס תמם, עודד לאופולד, עירית שלג, רוני מרחבי, דפי אלפרן.

לפני ההקרנה תתקיים הרצאה קצרה של נועה רוט, בתה של הסופרת יהודית רותם. רוט תשוחח על סיפור חייה, עזיבת העולם החרדי והניסיון לחבר מחדש את משפחתה השסועה – ועל הדרך שעברה כדי להקים בית משלה.

 

סוליקא, מחזמר ישראלי מקורי, תיאטרון באר-שבע

שני, 02.4.18, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה

תיאטרון באר שבע במחזמר ישראלי מקורי שנכתב בהשראת סיפורה האמיתי של סוליקא, הנערה היהודייה מטנג'יר, אשר נקרעה בין אהבתה לבין אמונתה. היא נאלצת  להיאבק על עקרונותיה ועל כבודה, דווקא בימיו המפוארים של הדו־ קיום היהודי-ערבי במרוקו. בהפקה הססגונית ורבת המשתתפים, אשר נוצרה ב-2016 זוכת המקום הראשון בחג המחזמר בבת ים, משתתפים הזמרת נסרין קדרי ותזמורת המונה כ-10 נגנים. יחד עם השחקנית רעות אלוש, הם יסחפו אתכם אל מערבולת הרגשות של סוליקא, בדרמה מוסיקלית משובחת.

שחקנים: נסרין קדרי, רעות אלוש, עלאא דקה / גיל כהן, יקיר וקנין, אורי זגורי, עדי זורע, יגאל מזרחי, אסתי אסרף, תום חודורוב, אליה לסרי / ספיר מנור, לירן מזרחי, ענבל מילוא, כרמל קנדל / יהב מרום, אלעד סננס.
מאת: מאור סבג ותאיר סיבוני בימוי: רפי ניב

 

ידיד נפש- מחווה לפסטיבלי הזמר החסידי

שלישי, 03.4.18, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה

התזמורת הסימפונית אשדוד בניצוחו של מנשה לב רן, מייסד הפסטיבל החסידי ומקהלת הרבנות הצבאית, בקונצרט הוקרה לשירים מן המקורות שנולדו בפסטיבלי הזמר החסידי: "ידיד נפש", "ישראל ישראל", "והאר עיננו", "למנצח שיר מזמור", "נצח ישראל", ורבים וטובים אחרים. במופע מתארחים חלק מהאמנים הגדולים שביצעו את השירים המקוריים: חנן יובל, שולי נתן, רותי נבון, יהודה אליאס, אופירה  גלוסקא ועדנה לב לצידה של מקהלת "השיקמים", מופיעה ברחבי הארץ והעולם עם יצירות קלאסיות ושירים ישראלים בעיבודים מיוחדים.

מנחה – אבשלום קור, נגנים – התזמורת הסימפונית אשדוד, עיבודים וניצוח – מנשה לב רן.

 

יהודה הלוי פינת אבן גבירול- המסע אל מעבר לנהר הסמבטיון: אגדה מוזיקלית לתזמורת ופיוט

רביעי, 04.4.18, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה

הסמבטיון הוא שמו של נהר אגדי, שלפי המסורת היהודית, הוגלו אל מעבר לו עשרת השבטים בידי מלך אשור – ומשם נפוצו למדינות ותרבויות שונות.

"המסע אל מעבר לנהר הסמבטיון" הוא אגדה מוזיקלית המנסה באמצעות מילים ומנגינות, לצייר תמונה של המוזיקה שהייתה- אולי- מתהווה, אם אותם שבטים אבודים היו נמצאים ונפגשים שוב עם העם היהודי, שפתו ומסורתו, כפי שאנו מכירים אותן היום.
בהשתתפות: שלומי שבן, שי צברי, נטע אלקיים, משה לוק, אליהו דגמי, התזמורת האנדלוסית הישראלית ואנסמבל הפיוט
הפקה מוזיקלית- יוסי פיין. עיבודים- אלעד לוי. ניהול אמנותי- נענע דיסק ופיסטוק אמנים.

שלומי-שבן-קרדיט-צלם--אורית-פניני

מופעים ביד לבנים אשדוד:

"השושנה פורחת" מיטב רומנסות הלאדינו

ראשון, 01.4.18, 20:30, בית יד לבנים
מופע מחווה לטרובדור, לוליק, החוגג 60 שנות קריירה ולרגל יום הולדתו ה-80.
לוליק, בעל קול הטנור הלירי, התפרסם כסולן להקת פיקוד צפון והשתתף בשלל הצגות ומופעים מוזיקליים. לאחר שהוציא אלבומי לורקה ולאדינו, הפך לוליק להיות מזוהה יותר מכל עם המוסיקה שמקורה בספרד.
לאחר שהוציא אלבומי לורקה ולאדינו, הפך לוליק להיות מזוהה יותר מכל עם המוסיקה שמקורה בספרד.
אלבום הלאדינו שלו "השושנה פורחת", יצא לאור בתחילת שנות ה-80, ובו כל השירים עליהם גדל לוליק בילדותו בירושלים. במופע יבוצעו מיטב הרומנסות והשירים מאלבומו, בליווי נגנים ורקדניות הפלמנקו של להקת "קומפאס", ובסיפוריו של לוליק.
לוליק– שירה, גיטרה וסיפורים. ניצה טרמין, קובי זרקו, מור קרבסי– שירה. יחיאל חסון– גיטרה. ניצן ראובן– פרקשן. רפי וולבה– קלידים וניהול מוסיקלי.
כוריאוגרפיה: מיכל נתן. משתתפים: רקדניות להקת הפלמנקו הישראלית "קומפאס".

Petit Fleur – פרח קטן 2- שנסונים צרפתיים- מופע חדש!

שני, 02.4.18, 20:30, בית יד לבנים
מופע נוסטלגי, מרהיב ומרגש, המפגיש תשעה זמרים ונגנים וירטואוזיים המביאים אל קדמת הבמה את הקלאסיקות הגדולות והעל-זמניות של מיטב היוצרים והמבצעים במוזיקה ובשאנסונים הצרפתיים: שארל אזנבור, אדית פיאף, זילבר באקו, איב מונטאן, ז'ק ברל, שארל טרנה, אנריקו מסיאס, ז'ו דאסין, דאלידה, כריסטוף, גורג' מוסטקי, מישל פוגאן, אלן ברייר, ועוד רבים וטובים.
עיבודים, הפקה וניהול מוזיקלי, גיטרה ושירה– מני אבן חיים. כתיבה, שירה והנחייה– שני גלבוע. פסנתר ואקורדיון– גלעד שפירא. כינור– אריאב בוכריס. קונטרבס ובס– אייל מטרי. תופים– אורן בלבן. רקדנים יוצרים– ליקה כספי ואילייה גוחמן.

פיירוז

שלישי, 03.4.18, 20:30, בית יד לבנים
מופע מחווה לזמרת האגדית פיירוז, ובו ביצועים מלאי השראה לשיריה של הכוכבת הלבנונית, אשר הפכה בשנות ה-70 לשגרירה המוסיקלית הגדולה של לבנון. המופע מגיש לקהל מבחר שירים קלאסיים ופולקלוריים, שכתבו והלחינו האחים עאסי ומנסור אלרחבאני, בליווי עשיר בצלילים. בהשתתפות הזמרות: היבה בטחיש ומארי מונאסה וזוכי תחרות העוד 2017 ע"ש סמי אלמגריבי אשדוד, מקהלת סטאר קידס והתזמורת למוסיקה ערבית על שם סוהיל רדואן נצרת. ניהול מוסיקלי וניצוח: ד"ר ניזאר רדואן.

חנן-בן-ארי-קרדיט-צילום--גיא-כושי-ויריב-פיין

הבנות של אבא- "השחר" תיאטרון רב תרבותי

רביעי, 04.4.18, 20:30, בית יד לבנים
סיפורו המשפחתי של אליהו סייג ובנותיו, הפותח צוהר לעולמה של יהדות עיראק בשנים שקדמו לעלייתם לארץ. בעיצומו של חג השבועות תש"א (1941), על רקע עליית הנאציזם באירופה, פורץ פוגרום אכזרי ביהודי עיראק בעקבותיו מגיע אליהו להבנה כי זמנה של משפחתו בעיראק תם. 50  שנה לאחר מכן, בימי מלחמת המפרץ, צוואתו של אליהו מהווה סלע מחלוקת בין בנותיו, ומאלצת אותן לצאת למסע מצמרר אל עברן. סודות נחשפים לעיני נכדתו של אליהו ומביאים אותה להבנה עד כמה עברה של משפחתה רודף אותה עד היום. מחזה: גילית יצחקי, בימוי : אורי גבריאל.
בהשתתפות:  אורי גבריאל, גילית יצחקי, לירית מאש, שרון מלכי שמש, אלי מנשה, נואית קדם.

מופעים במונארט אשדוד:

אנסמבל גולהא – מוסיקה פארסית קלאסית אותנטית  

שני, 02.4.18, 20:00, אודיטוריום מונארט
אנסמבל גולהא הינו הרכב מוסיקלי המציג שפע יצירות מרפרטואר המוסיקה הפרסית ומיהדות איראן עתיקות היומין. ההרכב, שהוקם בשנת 2008, מבצע במהלך המופע קטעים אינסטרומנטליים וקטעי שירה ודקלום של משוררים יהודים ידועים כמו האפז סעדי ו-מוולאנה (רומי).  ניהול מוסיקלי וסנטור- מנשה ששון, קריאה אומנותית- פארזנה כהן, קטעי מחול– אורית סוכרי, זרב-  משה הגיגי, טאר- דניאל וולדברג, כינור- אבנר כהנזאדה.

 

"היוונים" אלון הלל והלהקה- הפקת מקור לפסטיבל

שלישי, 03.4.18, 20:00, אודיטוריום מונארט

המתופף אלון הלל, חבר ליוני פוליקר ולאלי חדד ויחד הקימו את להקת "היוונים", המנציחה ומחדשת את הקלאסיקות מן המוסיקה היוונית. במופע, היוונים יחד עם הזמרת אסנת זינו, מעלים חגיגת בוזוקי אותנטית ומלאת שמחה, קצב ונשמה – עם הלהיטים שכולם מכירים: "הקולות של פיראוס", "מיסירלו", "פפלומה", "זורבה היווני", "שכשנבוא", "בום פם", "סאגפו", "סלוניקיוס", "טלי טלי", "פרגוסיריאני", "לילה בלי ירח", "אלינור", "פלפילו", ורבים אחרים.

אלון הלל– תופים ושירה, יוני פוליקר– בוזוקי, אסנת זינו- שירה, אלי חדד– שירה הקשה, שמוליק שמיר–  גיטרה שירה, יוריק בן דוי– אקורדיאון שירה, דני בושקניץ– בס.

טקס הענקת פרס תור הזהב

רביעי, 04.4.18, 18:00, אודיטוריום מונארט

פרס תור הזהב, המוענק מדי שנה במסגרת הפסטיבל, נועד להוקיר ולכבד אישים ומוסדות המקדמים ומבססים את המורשת והתרבות בישראל, כעמודי תמך מרכזיים של  ההוויה הישראלית.
קטגוריות הפרס לשנת 2018: 
ספרות_פרוזה עברית / קולנוע וטלוויזיה / מפעל חיים

מופעים נוספים:

פיוט על הבר – הפקת מקור לפסטיבל

ראשון, 01.4.18, 18:00, קפה תאטרון יד לבנים 

ביצוע מחרוזות פיוטים לפסח בנושאים: גאולת ישראל, יציאת מצרים ושירת הים, אותם כתבו משוררי תור הזהב. בביצוע: הפייטן מימון מני כהן ואנסמבל הפייטנים הישראלי יחד עם תלמידי המרכז לפיוט ושירה אנסמבל אנדלוסי.

 

הדרן עלך – שירת הבקשות בהשתתפות אורח מיוחד: ציון גולן

ראשון, 01.4.18, 21:30, בית הכנסת שאר ישוב
הפייטן רבי דוד אדרי ואנסמבל הפייטנים הישראלי של המרכז לפיוט ושירה אשדוד מציגים מחרוזות מרגשת של פיוטים נבחרים מתוך שירת הבקשות: "דודי ירד לגנו", "ידיד נפש", "שחר אבקשך", "אדיר לא ינום" ועוד, אותם כתבו משוררי תור הזהב מאז ועד היום.

עיסאוויה (מרוקו)

ֿ01.4.18-04.4.18, שני מופעים בכל אחד מימי הפסטיבל 19:00-19:45 / 20:00-20:45, מבואת המשכן לאמנויות הבמה
עיסאוויה הוא כינוי לחבורת אנשים המתכנסים יחדיו לשירה רוחנית דתית. חבורת השירה הראשונה נוסדה במאה ה-15 בעיר מקנס שבמרוקו ע"י השיח אל האדי בן עיסה, ומכאן השם – עיסאוויה.

השירה מלווה בריקודים סוחפים אשר מביאים את קהל המשתתפים למצבי טראנס והזדהות רגשית עמוקה עם השירים והקצב המיוחד. להקת עיסאוויה (איסווירה (מוגדור המגיעה אלינו ממרוקו, היא אחת הלהקות אשר שומרות על הסגנון ואופייה הייחודי של מסורת עתיקה זו, ולראשונה בפסטיבל תור הזהב תוכלו להיסחף גם אתם אל הקסם הרוחני שלהן. הכניסה חופשית.

 

הסרט "מחר יאיר השחר" (ישראל, 2004)ֿ

שלישי, 03.4.18, 19:00, אודיטוריום המרכז להורות משמעותית ,אשדוד
"חתה יסבח סבח" (ממרוקאית: "עד שיגיע מחר")- דרמה זוכת פרס האקדמיה מספרת את סיפורה של ליליאן אלמקייס-בעלת סלון כלות בירוחם. במהלך שבוע אחד, דרמטי במיוחד, מתמודדת ליליאן העקשנית, מול כל הצרות שנחתו על ראשה בשיטה המוכרת לה ביותר: הדחקה. אלא שבשלב מסוים היא מגלה שצרותיה רק גדלות. במאי :דוד דרעי. משתתפים: ריימונד ויעל אבקסיס, רוחמה מלכא ואורי גבריאל.
לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי דוד דרעי ומופע אמנותי: אנסמבל מטרוז בניהולו המוזיקלי של יורם אזולאי והזמרת ריימונד אבקסיס, כמחווה לחברתה השחקנית רוחמה מלכא ז"ל.
*האירוע בשיתוף המרכז להורות משמעותית בניהולה של סימונה מוראלי מנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות לסמים.

 

פעילות במוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן:

אוֹסְפִים אֹסָפִים Collecting collections– תערוכה מיוחדת לרגל פתיחת הפסטיבל
פתיחה חגיגית: יום ראשון, 01.4.18, 18:00
מה מניע אדם להתחיל לאסוף? כיצד הוא ממשיך ומעשיר את האוסף? כמה זמן הוא מקדיש לאוסף? בין אם פעולת האיסוף היא מקצועית או תחביב, האספנות מתכתבת עם העבר, האישי או הלאומי של האספן והופכת למסמך חשוב.
תערוכה זו היא מעין מסמך היסטורי לחפצים שנאספו בקפידה והצדעה למתמידים שלקטו בתשוקה ובדבקות את אוספיהם. אוצרת: יעל ויזל.

 

פעילות לכל המשפחה: "בית אוספים"

שני, 02.4.18, 11:00-13:00
יש לכם אוסף מיוחד? בולים? ספינרים? בלייד בלייד?
בהשראת התערוכה "אוספים אוספים" אנחנו מזמינים אתכם, אספנים צעירים, לבוא ולבנות את הבית לאוסף הפרטי שלכם, עשוי מחומרים זמינים. מעצבים, בונים ומקשטים בהתאם לאוסף הפרטי שלכם.
מותאם מגיל 4 ומעלה. הכניסה לפעילות בעלות 20 ₪.

 

שיח גלריה

שני, 2.4.18, 18:00-19:00
הדרכה ושיח גלריה בתערוכה אוֹסְפִים אֹסָפִים עם אוצרת התערוכה יעל ויזל.
סיור מודרך לכל המשפחה בבתי כנסת בעיר אשדוד

רביעי, 4.4.18, 17:00-20:00
בית כנסת הוא מקום להתכנסות ותפילה – אך בעיצובו ובמנהגיו שונה הוא מקהילה אחת לאחרת.
מדוע נכנסים יחפים לבית הכנסת הקראי? מדוע זקני העדה האתיופית מעדיפים שלא ללמד את הצעירים להתפלל בניב העתיק? כיצד מתבטאת שמירת המסורת אל מול ההתחדשות בחברה?
הצטרפו לסיור בבתי הכנסת המרתקים והמגוונים של אשדוד, ותלמדו על שפע התרבויות.  משך כל הסיור כשלוש שעות בליווי מדריך מהמוזאון. איסוף ופיזור במוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן
עלות השתתפות 10 ש"ח בלבד.

  • בחוה"מ פסח המוזאון יהיה פתוח למבקרים ללא תשלום, באדיבות בנק הפועלים,  =בימים א'- ד' – בין השעות: 9:00-20:00 טל: 08-6224799 רחוב השייטים 16 אשדוד.

מחירי כרטיסים: 10-190 ₪

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*