פסטיבל הברייקדאנס של ז'אקו

פסטיבל הברייקדאנס של ז'אקו

במרכז קהילתי 'דיונה' יתקיים פסטיבל שיצדיע לתרבות הברייקדאנס וההיפ-הופ בישראל.

בגיל 14 הבין אריק ז'אק המכונה ז'אקו כי הוא נולד לרקוד: השיעור הראשון שלו עם מורה להיפ הופ המכונה 'מיקסר', היה רגע בלתי נשכח עבורו ומאז לא רק שלא הפסיק לרקוד אלא גם הוא רואה כייעוד של ממש לפתח את תרבות הברייקדאנס וההיפ-הופ באשדוד ובישראל.

ז'אק (28), רקדן ברייקדאנס או בז'רגון המקצועי B BOY נולד בארץ, בן זקונים להורים שעלו מרוסיה בשנות ה-90 ומאז הם מתגוררים באשדוד.

למרות השירות הצבאי האינטנסיבי שלו שעשה בעיקר בשיבטה שבנגב בה היה מפקד מצטיין בתותחנים לא החמיץ שום הזדמנות כדי לרקוד ובעיקר לחלום על עתיד בתחום.

לאחר השרות הצבא נרשם לקורס מדריכי חדר כושר ומשם נקלע לעיסוק בו הוא רואה את ייעודו בחיים: ללמד נערים ונערות את ריקוד ותרבות הברייקדאנס. בהמשך הובילה אותו הסקרנות ללימודי משחק בסטודיו של יורם לוינשטיין-מה שלדבריו העניק לו פרספקטיבה נוספת אודות עצמו, אודות סביבתו ולאמנות הריקוד.

הוריו יורי וטובה חלמו ותכננו עבורו מסלול חיים יציב הכולל לימודי הנדסת מחשבים בטכניון והקמת משפחה ואת הפער בין חלומותיהם לשאיפותיו הוא פתר חלקית בלימודים אקדמיים באוניברסיטה הפתוחה במסלול למדעי המחשב שאת שנת הלימודים הראשונה סיים לא מזמן ובציון גבוה, "כמובן שהוריי חפצים בטובתי ואני מעריך ואוהב אותם"-הוא אומר-"עם זאת, השליחות שלי היא להגשים את חלומותיהם של ילדים ונוער דרך אמנות הריקוד". למטרה זו הוא הקים בשנת 2014  במרכז קהילתי 'דיונה' את 'ז'אקו'-האקדמיה לאמנות הבריקדאנס וההיפ-הופ . מחוץ לאימונים שבועיים אינטנסיביים עם חניכיו שניכר עליהם כי הם מאמינים ובוטחים בו מזה כשש שנים הוא מופיע איתם בהופעות סוף שנה, מתחרה בתחרויות שונות עם ההרכב שלו, שיחק בהצגת ילדים ובפרסומות לטלוויזיה ולא הפסיק להשתתף באודישנים בארץ וגם בחו"ל (בעידן שלפני הקורונה). "אני רק בן 28"-הוא אומר בחיוך-" כמי שזוכה להזדמנויות רבות ברור לי שדרך עבודה קשה ועקשנות תגיע גם ההצלחה וכך אני מחנך את הרקדנים שלי: להתאמן חזק ולא לוותר על החלומות שלהם".

אריאל מאמין שנערים המכורים למסכים , צריכים וחייבים לעצמם להגיע לשיעור ניסיון כדי לרקוד במעגל, לרכוש ביטחון עצמי ולזכות להכיר חברים לכל החיים. לדבריו, ילד שמגלה את הפיזיות שלו דרך הברייקדאנס, ילד שלא מרגיש מקובל -ירגיש שייך דרך הריקוד והקבוצה.

שלום לוטטי, מנהלו של מרכז קהילתי 'דיונה' מאמין במדריך האנרגטי שלו המפעיל שלוש קבוצות של חמישים רקדנים בגילאי 4 עד 18 שנים, "לאחר שאמנות הברייקדאנס הוכרה כספורט אולימפי" – אומר שלום – "קבוצות הרקדנים ברחבי הארץ מתחרים תחת עמותות ואנו מקווים ותומכים באקדמיה הפועלת אצלנו שתוביל את התחום בארץ".

בקיץ שעבר אירח המרכז הקהילתי תחרות ארצית ואף השנה תחת מגבלות הנחיות משרד הבריאות המשתנות לפי הנסיבות יתקיים פסטיבל בתאריכים 13-14.8.20 (ימים חמישי ושישי). הזוכים בתחרויות אחד על אחד – נוער (עד 16 כולל ) ובוגרים – יטוסו לייצג את מדינת ישראל בסלובקיה ובפולין בפסטיבלים בינלאומיים. הזוכים בתחרות הזוגות World BBoy Classic יזכו לטוס להולנד ולהיכנס אוטומטית ל-20 הנבחרים מכל העולם. התחרות תשודר בשידור חי בדף הפייסבוק של מרכז קהילתי 'דיונה' ובדף אקדמיית Jacko באינסטגרם. בנוסף, שיתוף פעולה עם The Legits Blast Festival & CatchDaFlava Camp –  פסטיבל מסלובקיה ופולין בהתאמה , יזכו הזוכים להשתתף בסדנאות בינלאומיות בפולין. לפסטיבל השנה יגיעו מתחרים מרחבי הארץ מהדרום ועד לצפון, שיגיעו לייצג בין השאר את חיפה, חדרה, נתניה, תל אביב, ראשון לציון, אשקלון, באר שבע וירושלים. בעזרת תחרות הריקוד כנגד קבוצות אחרות בארץ הקבוצה מתגבשת, הדינמיקה האשדודית מיוחדת בעובדה כי אשדוד היא כור היתוך שבעזרתו ניתן לנצח, כי הרי כל אחד מביא את הגוון שלו ותורם לחיזוק הקבוצה.

רומן קרוקלוב (בן 12) שבעקבות מחלה גנטית נדירה עבר לפני כחמש שנים ניתוח להשתלת לב, ריאות וכליה שתרמה לו אמו והתפרסם בתכנית הטלוויזיה 'גוט טאלאנט' נחשב בעיניו של  אריאל לרקדן שיכול לייצג את אשדוד במשחקים האולימפיים-בהחלט דוגמה לנחישות שממנה קורצו חלומות. יום השתתפות בתחרות כרוך בעלות מסובסדת של 50 ₪ לכל מתחרה, ביום הראשון יתקיימו סינוני התחרות מול 5 שופטים (1 מוזמן מקפריסין- BBoy Drain). באותו היום יהיה ניתן להירשם לסדנאות בנות כשעתיים להיפ-הופ, לידע על דינמיקה בתחרות בה שופט בתחרויות ינחה את המשתתפים על סמך ניסיונו המקצועי רב השנים. ביום התחרות השני (יום שישי) הקהל מוזמן להגיע לצפות בלייב את המתחרים בארבע הקטגוריות שעברו סינונים יום לפני כן :אחד על אחד (נערים), אחד על אחד(בוגרים), תחרות זוגות הפתוחה לכול, ואחד על אחד בסגנון AllStyles – היפ-הופ. ביום התחרות יתארח מופע אורח של קבוצת הקרקס 'דינאמיקו' מאשדוד  בניהולו של אמן הקרקס הבינלאומי ברנרד חזן.

בימים חמישי ושישי, 13-14 באוגוסט 2020  |  מרכז קהילתי דיונה, קק"ל 90  |  למידע והרשמה לתחרות ולסדנאות :08-8648585, 058-5500800.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*