פירוק חברה מרצון – מה התהליך כולל?

פירוק חברה מרצון – מה התהליך כולל?

להיות הבעלים של חברה פרטית זהו חלומם של רבים ואכן ישנם כאלו אשר משקיעים זמן ומרץ בהגשמת החלום ובפתיחת חברה. ולמרות החלום שהפך למציאות, לא פעם הקשיים עולים על פני השטח בעלי החברה מחליטים לפרק אותה. החלטה זו היא תוצר של נסיבות רבות כמו למשל סכסוך עם השותפים, חובות או העובדה שהחברה אינה מייצרת רווחים. לכאן או לכאן, פירוק חברה מרצון זהו תהליך ולו כמה שלבים.

השלבים העיקריים בפירוק חברה מרצון

גם כאשר תהליך הפירוק נעשה מרצון, על החברה לעבור כמה שלבים עיקריים כדי שהפירוק יצא לפועל. ואלו הם:

  • הגשת תצהיר לרשם החברות על כך שבכוחה לשלם את חובותיה ויש לה כושר פירעון
  • שינוי סטטוס החברה על ידי רשם החברות לחברה העומדת בפני פירוק
  • כינוס אסיפה של בעלי המניות במהלכה יוחלט על פירוק החברה מרצון
  • שליחת הודעה סופית לרשם החברות בדבר ההחלטה לפרק את החברה
  • פרסום הודעה רשמית על פירוק החברה בעיתון "רשומות"
  • שינוי סטטוס החברה ברשם החברות מסטטוס חברה פעילה לסטטוס פירוק מרצון
  • תשלום החובות והשיעבודים של החברה על ידי האחראי לפירוק (המפרק)
  • כינוס אסיפה סופית של בעלי המניות ובה יוגש לאישור דו"ח הפירוק הסופי
  • שליחת הדו"ח המאושר לרשם החברות ושינוי סטטוס החברה לחברה מפורקת או מחוסלת

עו"ד המתמחה בחדלות פירעון

היות ופירוק חברה מרצון זהו תהליך ארוך אשר כולל שלבים רבים, מומלץ לפנות למשרד עו"ד שמתמחה בחדלות פירעון לצורך ייעוץ וליווי. משרד עו"ד מקצועי יוכל לסייע לכם, להמליץ על דרכי הפעולה התואמות למקרה הספציפי שלכם ואף לסייע לכם להגיש פטור מתשלום אגרת פירוק. כמו כן עו"ד מקצועי יוכל להמליץ לכם על המסמכים הרלוונטיים אותם יש למלא או אף לעשות זאת עבורכם, תוך כדי שהוא יעמיד לרשותכם מגוון רחב של שירותים בתחום המשפט המסחרי, יספק מענה לכל סוגיה וישמור על האינטרסים שלכם במידה מירבית.

פירוק מרצון של חברת יחיד

בניגוד לחברה ולה כמה בעלי מניות ושותפים, ישנם מקרים בהם חברה תכלול רק בעל מניות אחד כמו דירקטור או מנכ"ל. הסיבה לפירוק החברה יכולה לנבוע מהיקלעות לקשיים כלכליים או חוסר פעילות,.בכל מקרה, תהליך פירוק של חברת יחיד שונה מההליך המקובל עבור חברה רגילה, שכן בהנחה שבעל המניות יכול להוכיח כי באפשרותו לשלם את כל החובות, הוא יזכה למסלול מקוצר. מלבד חובת ההוכחה, מסלול זה כולל חתימה על טופס בקשה לפירוק בנוכחותו של עו"ד, תיאום אסיפה ופרסום הודעה רשמית על הפירוק ברשומות. לאחר כינוס האסיפה הכללית בשנית, רשם החברות יאשר את פירוקה הסופי של החברה וינפיק עבורה את האישור.

עמית, פולק, מטלון ושות' הנו משרד עו"ד שמתמחה בחדלות פירעון ופירוקים של חברות. צוות המומחים של החברה מציע מגוון רחב של שירותים בתחום לצד מענה משפטי רגיש ומקצועי.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*