פינוי-בינוי: כך תחתמו על חוזה הוגן מול היזם

פינוי-בינוי: כך תחתמו על חוזה הוגן מול היזם

בשנים האחרונות, יש לא מעט פרויקטים של פינוי בינוי ברחבי הארץ. בזכות פרויקטים כאלה, ניתן לשדרג משמעותית את ערך הדירה. מה שכן, לפני שחותמים הסכם עם היזם, רצוי מאוד לגייס נציג שייצג את הדיירים, לעבור על החוזה היטב ולוודא שניתן לסמוך על היזם הנבחר ושהוא לא יברח עם הכסף או יתעכב עם לוח הזמנים הצפוי לסיום הפרויקט.

מה צריך להיות כתוב בהסכם של פינוי בינוי

סעיף הוצאות – כל ההוצאות צריכות להיות ממומנות על ידי היזם הנבחר. למעשה, מיום החתימה של הדיירים על ההסכם ועד לכניסה לדירה החדשה והרישום בטאבו, כל ההוצאות והתשלומים לא יחולו עליהם אלא על היזם.

חוזה משפטי – החוזה צריך לכלול הגנות כלכליות, משפטיות וחוזיות. כל זאת על מנת לכסות הפסדים עתידיים צפויים, שעשויים להיגרם לדיירים, עקב בעיות עם היזם.

לוחות זמנים – יש לבחור עורך דין שיבחן את כל הצעדים הקשורים בתכנון הפרויקט עד לקבלת היתר הבנייה. לאחר מכן, יש להכניס לוחות זמנים, כל זאת על מנת להתחיל את הפרויקט כמה שיותר מהר. חשוב מאוד שבהסכם העבודה, יהיה גם סעיף של יציאה מההסכם, במקרה והיזם אינו עומד בלוח הזמנים.

לדרוש מה שמגיע

תמורות – בהסכם צריך להיות סעיף שכולל את התמורות הכלכליות המגיעות לדיירים, בתמורה לדירות הישנות שלהם. חשוב גם שיהיה פירוט לגבי גודל הדירה, גודל המרפסת, גודל המחסן וכמו כן החניות. אגב, בסעיף זה, אפשר גם להכניס את כל הקשור לשדרוג הדירה, במידה והדיירים והיזם מגיעים להסכמה בנושא.

ביטחונות – כאשר מדובר על פרויקט פינוי בינוי, הדיירים צריכים לצאת מהדירה ולהתגורר בשכירות. לפני שעושים זאת, רצוי לקבל שני ביטחונות: ערבות חוק מכר בגובה שווי הדירה העתידית שלהם וכמו כן ערבות לשכר דירה.

לוחות זמנים – חשוב מאוד לפקח על היזם ולדאוג שהוא יעמוד בלוחות הזמנים. יש גם לזכור שלא כל דבר תלוי ביזם, שכן יש גם את הרשויות שהן אלו שמאשרות את התב"ע וכמו כן את היתר הבנייה.

ביטוחים – על היזם שמוביל את פרויקט הפינוי בינוי לבטח את הפרויקט בביטוחים שונים. אלו ביטוחים כמו, ביטוח צד ג', ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח אחריות מעבידים וכו'. הביטוחים הללו מגנים על היזם אך לא רק. הם בעקיפין מגנים גם על הדיירים.

סנקציות – במידה והדירה לא נמסרה בזמן, על היזם לפצות את הדיירים עבור העיכוב בכניסה לדירה.

מכירת הדירה – לדייר תהיה אפשרות לבצע פעולות משפטיות בדירה, כולל גם מכירת הדירה בכל עת – החל מרגע חתימה על החוזה.

שורה תחתונה

חשוב מאוד לבחור בקפידה את היזם לפרויקט פינוי בינוי וכמו כן יש לבחור עורך דין שיש לו ניסיון בעסקאות של פינוי בינוי. כך אפשר להיות רגועים ולדעת שהפרויקט ייצא לפועל ויסתיים בהצלחה גדולה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*