פורום המאה לקידום האקדמיה

פורום המאה לקידום האקדמיה

לימודים אקדמיים הם כרטיס ביקור משמעותי כיום בחברה. הנתונים באשדוד מלמדים על עלייה מתמדת במספר הסטודנטים בני העיר ואף על פי כן מיזם חדש בשיתוף ״פורום המאה״ מבקש לעודד לימודים לתארים מתקדמים

באשדוד התגבש פורום ייחודי ֿ(פורום המאה לקידום המצוינות) אשר שם לו למטרה לקדם את הקהילה המדעית בעיר ולהשפיע על תחומי החינוך, התעשייה, ההייטק, התעסוקה, המדע והקהילה. הפורום מונה כיום עשרות תושבי העיר בעלי תואר שלישי ודוקטורנטים שהביעו נכונות להשתתף במיזמים לקידום מטרות אלה.את הפורום הקימה שרון מארק, תושבת אשדודיחד עם חברים מאשדוד, לתרום לקהילה בתחומי התמחותם. היא מצאה כמובן אוזן קשבת במינהל החינוך, שרואה בקידום תוכניות המעודדות לימודים גבוהים מטרה מרכזית במסלול ההתפתחות של צעירי אשדוד.

כחלק מפעילות הפורום ושיתופי הפעולה עם מינהל החינוך ומרכז כיוונים לצעירים, גובש מיזם חברתיאקדמי ייחודי לעיר אשר במסגרתו חברי "פורום המאה" יתנו הרצאות אקדמיות בבתי הספר ובהתנדבות מלאה, איש איש על פי תחום התמחותו, ובכך יעשירו את התלמידים בעולמות תוכן חדשים שידרבנו את התלמידים ויעוררו בהם סקרנות להמשך לימוד, השתלמות והתפתחות מתמדת.

במרכז כיוונים האחראים על תפעול הפרויקט, אומרים כי מפגשי המרצים לא יצטמצמו רק למפגש עם תלמידים אלא יתקיימו במקביל גם מפגשי לימוד עם היועצים האקדמיים הנמצאים בבתי הספר, ליצירת תיאום אופטימאלי בין נושאי ההרצאות והעניין לתלמידים לבין המדיניות המעודדת את התלמידים ללימודים גבוהים בעתיד. "מיזם זה הוא חדשני באשדוד ויוצא דופן ברמת המחויבות של בני העיר לקהילה ובנכונות המשותפת של כל גורמי המערכת לדרבן את צעירי העיר ללימודים אקדמיים" אומרים במינהל החינוך, ובמרכז כיוונים המרכז ברמה העירונית את כל תחום האקדמיה, מוסיפים כי אפשר שמיזם זה יהיה חלוץ ברמה הארצית כמו הרבה תוכניות שנולדו באשדוד והפכו לחלק מהנוף העירוני ברשויות רבות בארץ. המיזם החדש מציע לבתי הספר מגוון אפשרויות לשיתופי פעולה, כאשר כל בית ספר מקבל רשימה של מרצים מקומיים הנושאים בתארים מתקדמים ( דוקטורנטים, דוקטורים ופרופסורים) ויוכל לבנות יחד איתם סדרה של מפגשים על פי הנושאים ותחומי העניין הרלוונטיים לבית הספרבבנק ההרצאות של חברי הפורום מוצעות בין היתר הרצאות בנושאי:

  1. אספקטים הנדסיים ב"בניה ירוקה” (ד״ר ארז גל), 
  2. חשיבה מערכתית מול חשיבה אנליטית (פרופ׳ נינו לוי)
  3. חקר המוח (ד״ר שרית אוליאל)
  4. מדעי הארכיאולוגיה (ד״ר לארה גולדברג)
  5. ״הזהב של אמריקה״: התפתחות הכסף בעולם (אוהד אלישקו,דוקטורנט)
  6. ״והם חיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה":מבט מגדרי על אגדות הילדים (ד״ר ציפי קווה בבצ׳יק)
  7. והרצאות מרתקות נוספות

"פורום המאה מרכז רשימה לא מבוטלת של דוקטורים וחוקרים תושבי אשדוד, אשר שם לו למטרה לקדם את הקהילה המדעית בעיר ולהשפיע על תחום החינוך, תעסוקה והייטק, מדע וקהילה" אומרים בכיוונים ומודים לשרון מארק ולפורום הדוקטורים שהתגייסו לפעול בהתנדבות ולסייע ביישום התכניות העירוניות לקידום ההשכלה הגבוהה באשדוד.  


פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*