עזרים לבית לאנשים עם מוגבלויות

עזרים לבית לאנשים עם מוגבלויות

סביבת המגורים של אנשים עם מוגבלויות פיזיות כאלו ואחרות, חייב להיות מותאם לכל צרכי הנגישות הנחוצים להם, כאשר פתרונות הנגישות העומדים לרשותם כוללים כיום מספר עזרים הכרחיים וחיוניים הכוללים מספר סוגים שונים של מעלונים.

בין יתר סוגי המעלונים אותם ניתן להתקין בבתיהם של אנשים מוגבלויות תוכלו למצוא: מעלון כסא קו ישר, מעלון מתעקל לגרם מדרגות מתפתל, מעלון משטח מדרגות, מעלון זחליל ומעלון מדרגות. עזרים אלו רלוונטיים ונחוצים לכלל האנשים המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות כאלו ואחרות, בין אם מדובר באנשים בעלי מוגבלויות הנדרשים לכיסאות גלגלים לצרכי ניידות.

מספר מילים על מעלונים

מעלונים המיועדים לבתיהם של אנשים עם מוגבלויות הם למעשה אמצעי ניוד בתוך סביבת המגורים בה מותקן גרם מדרגות, כאשר קיימים מספר סוגים שונים של מעלונים הכוללים גם מעלוני כיסא לגרם מדרגות ישר או מתעקל וגם מעלוני משטח המיועדים לאנשים המרותקים לכיסאות גלגלים אשר אינם יכולים לעבור מכסא הגלגלים למעלון כסא. בדומה למעלוני כיסא, גם מעלוני המשטח מיועדים לשני סוגים של גרם מדרגות, האחד, מעלון משטח המיועד למדרגות מתעקלות, והשני, מעלון משטח המיועד לגרם מדרגות ישרות. בשני המקרים, המעלונים מאפשרים נשיאה של כסאות גלגלים ללא כל קושי, כאשר טווח משקל הנשיא הינו בין 250 ל-300 קילוגרם. מעלוני המשטח מיוצרים משני רכיבים עיקריים: המשטח עצמו המהווה פלטפורמה לנשיאת כסא הגלגלים, והשני, מסילה המותקנת על גבי מעקה גרם המדרגות במידת האפשר. בכל אותם מקרים בהם לא מופיע מעקה בגרם המדרגות, ניתן להתקין מסליה המותאמת למבנה של גרם המדרגות.

מעלוני כיסא ומעלוני משטח, הינם אמצעי ניידות בטיחותי, קל לתפעול ונוח לשימוש המופעל באמצעות כפתורי פיקוד הניתנים לשליטה על ידי הנוסע במעלון, כאשר לשומרי השבת שביניכם עומדת האפשרות להתקנת פקד שבת ההופך את המעלון למעלון "שומר שבת".

התקנת מעלוני משטח ומעלוני כיסא – כיצד?

התקנתם של מעלונים בסביבת המגורים חייבת להיות מותאמת בראש ובראשונה לצרכי הניידות של האדם המתמודד עם מוגבלות פיזית כזו או אחרת ולסוג גרם המדרגות המותקן בתוך סביבת המגורים. קיימים סוגי מעלוני משטח ומעלוני כסא המיועדים גם לגרם מדרגות פנימי המותקן בתוך הבית או הדירה וגם מעלוני כסא ומעלוני משטח המיועדים לגרם מדרגות חיצוני המוביל לדירה או לבית. התקנת המעלון חייבת להיעשות בהתאם לתקן הנדרש ולכן חשוב לבחור בקפידה את זהותה של החברה העומדת מאחורי אספקת המעלונים ולוודא שברשותה כל העזרים העומדים בתקן הישראלי הנדרש להתקנת מעלונים.

לסיכום, התקנת מעלוני כסא או מעלון משטח בסביבת המגורים הינה פעולה המחייבת אתכם להסתייע בשירותיהם של חברות ונותני שירותים המתמחים בכל הליכי המכירה וההתקנה של מעלונים המשמשים כעזרים חיוניים והכרחיים בבתיהם של אנשים עם מוגבלויות, כאשר הבחירה בין מעלון כיסא או מעלון משטח נעשית בהתאם למצבו של האדם בעל המוגבלות ואופן ניידתו עם או בלי כיסא גלגלים.

קרדיט- רמפה מעליו 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*