עזרה לקהילה ומימון לימודים מלא: הכירו את עמותת איילים

עזרה לקהילה ומימון לימודים מלא: הכירו את עמותת איילים

אם תמיד חשבתם שעל מנת להנות מדירה במחיר זול, מבית פרטי, ומימון תואר באוניברסיטה – תצטרכו להיות בעלי הון רב, חשוב שתדעו כי ישנה דרך לקבל מלגת לימודים, כמו גם לשכור דירה במחיר זול, ולסייע לפתח את הקהילה באזורים כמו הנגב והגליל.

עמותת איילים

מי שהופך לסטודנט בקרוב, חשוב שידע כי באמצעות מלגות שונות, אפשר לעבור את שנות הלימודים בצורה קלה יותר. בעת שקיומם של מגורים מוזלים בהחלט יתרום לתהליך. כל זאת יתאפשר באמצעות 'עמותת איילים' שמסייעת לקהילה באמצעות התנדבות של סטודנטים שמפתחים את אזורי הנגב והגליל ובתמורה מקבלים מלגת לימודים מלאה.

בשנת 2013 נמצא כי העמותה העניקה מלגות ליותר מ 650 סטודנטים, וליותר מ 70 צעירים שביצעו שנת שירות באזור הפריפריה, בעוד שכפרי הסטודנטים של העמותה מונים 14 כפרים ברחבי הגליל והנגב. הפעילות מתמקדת בפרויקטים התנדבותיים והתיישבותיים שקיימים עד היום ומתקיימים בכפרים, ערים ויושבים כמו "עדיאל" באשלים ,דימונה כפרי, שיזף, דימונה עירוני, אופקים, ירוחם, יכיני, באר שבע, נווה אור, מנחמיה, עכו העתיקה, כרמיאל וקריית שמונה.

מה צריך לדעת על העמותה?

עמותה זאת, נוסדה בשנת 2002 על ידי שני צעירים (אחד מהם הוא מתן דהן) אשר רכשו קרוואנים באמצעות מענק השחרור שלהם, והניחו את המבנים בכפר 'אשלים' אשר בנגב. בכדי לספר על הדרך של איילים, חשוב  לחזור קצת אחורה לשנת 1953 – שנה בה החליט ראש הממשלה בן גוריון לעבור ולהתגורר בנגב זאת על מנת להבהיר כי יש ליישב את הנגב וכמו גם אזורים אחרים שנחשבים פריפריה.

בכך נוסדה 'אוניברסיטת בן גוריון' שהפכה בעשורים האחרונים לאחת האוניברסיטאות היוקרתיות בארץ, תוך שהיא מכילה סטודנטים אשר מפתחים את הסביבה באמצעות מלגות, אותן ניתן לקבל בין היתר, דרך עמותות כמו 'איילים'.

מתן דהן ושותפו להקמת הפרויקט, דני גליקסברג, נתנו את השם 'איילים' לעמותה, בעקבות פיגוע בכרמים אשר הוביל לרציחתם של אייל ויעל שורק, אשר נרצחו ביישוב כרמי צור. מאז, העמותה מחברת בין צעירים שרוצים ללמוד ולגור בגליל עם אהבת הארץ, בין עידוד התיישבות בפריפריה, פיתוח הנגב והגליל, פיתוח עיירות נחשלות, ומתן אופציה למגורים מוזלים ומלגת לימודים. זאת עבור המתנדבים ועבור צעירים שיתרמו מזמנם לפעילות.

בכך אפשר למצוא יותר מ 1,200 סטודנטים אשר מתגוררים באזורי הפריפריה, ב22 כפרים ומתחמים באזור הגליל, הנגב ולוד, אשר מחוללים שינויים של ממש באמצעות השקעה של 500 שעות התנדבות למען הקהילה, יצירת מתווה חברתי וקהילתי חשוב ומתקדם באזור, ומתן סיוע ותמיכה בחלשים. מכאן, לא מעט סטודנטים בוחרים להתיישב באופן קבוע בגליל ובנגב, מה שעוזר לאכלס את האזור ולהעלות את רמה איכות החיים במקום.

לסיכום, ללמוד ללא צורך בעבודה במשרה מלאה, להתנדב למטרה חשובה, וליישב אזורים שחשוב ליישב – כולם יכולים להיות מנת חלקכם. לכן חשוב לברר יותר על אודות הדרך של עמותת איילים, ובכך תוכלו לחוות את החוויה הסטודנטיאלית במלוא הדרה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*