עושים סצנה – סדנת תיאטרון בקהילה

עושים סצנה – סדנת תיאטרון בקהילה

חזרו לדרמה ולהעצמה: פרויקט 'עושים סצנה' מיזם סדנת תיאטרון בקהילה פועל במרכז קהילתי 'בית לברון' לבני גיל הזהב, בהנחיית השחקן המחזאי והבמאי אברהם שלום לוי.

'עושים סצנה '- מיזם סדנאות תיאטרון בקהילה ביוזמת מפעל הפיס ושח"ם – ארגון השחקנים בישראל בתמיכת מועצת הפיס לתרבות ואמנות, בשיתוף עמותת שח"ם ורשויות מקומיות. המיזם מאפשר לחברי הקהילה לקחת חלק בסדנאות תיאטרון ומשחק, בהנחיית שחקנים מקצועיים ומנוסים. במסגרת הפרויקט מגיעים שחקנים ויוצרים ישראליים, לרשויות מקומיות ברחבי הארץ ומקיימים סדרת מפגשים בקהילה. באשדוד שותף למיזם פרויקט 'מרחב יצירה אשדוד' בהשתתפות כ- 15 חברים כולם מה שקרוי מהגיל השלישי תושבי הרובע, המשתתפים בה על בסיס שבועי. פעילות הקבוצה נערכת במרכז קהילתי 'בית לברון', שמנהלו משה אלחרר, רואה חשיבות רבה במיזמים המשלבים העצמת הפרט בקהילה דרך תחומי אמנות.

את הסדנה דרמה והעצמה מנחה השחקן המחזאי והבמאי אברהם שלום לוי, בוגר בית הספר הגבוה למשחק של לי שטרסברג בניו יורק ומי שיצר עשרות הצגות בארץ ובחו"ל שיחק  בסדרות וסרטים רבים בארץ, בין הבולטים שבהם: 'המדובב' ,'השוטר הטוב', 'האחיות המוצלחות שלי' ו'שטיסל'. לוי גם כתב שני סרטים באורך מלא ושיחק בעצמו בשלוש הצגות יחיד, ביניהם ההצגה 'גולדה- הדיירת האחרונה' בה הוא גם מגלם את דמותה של הגברת גולדה מאיר, מי שהייתה שרת החוץ וראשת ממשלת ישראל. ההצגה שאף עלתה על במת תיאטרון ה'אקוד' בברלין עתידה ככל הנראה להתארח באשדוד במהלך השנה.

הפעילות כוללת סדרה ייחודית  בת 10 מפגשים, מותאמת לאופי וצרכי הקהילה ומורכבת מהפעילויות הבאות: סדנת תיאטרון ומשחק – סדנה מקצועית במסגרתה ילמדו המשתתפים את יסודות המשחק, יחשפו לכלים שונים מעולם התיאטרון ויתנסו במשחק. כיתת אמן, שתאפשר חשיפה והיכרות מקרוב עם עולמם של שחקנים. סדנאות חד פעמיות ייחודיות – בהנחיית שחקנים מקצועיים ובשיתוף הקהל. מופע יחיד – צפייה במופעי יחיד כולל שיחה עם השחקן / היוצר. "משחק היא אומנות המחקר של הנפש,"- אומר לוי – "הוא בעצם האפשרות לחקור את ההוויה הפנימית של האדם הנשמה והקונפליקטים אותם הוא חווה במהלך החיים ובעיקר את התודעה שלו שמאגדת את מערכת האמונות שלו. אנחנו יודעים היטב שהאמונות שלך יוצרת לך את המציאות. השאלה האם ניתן להטיל ספק בחלק מהאמונות שלך וכך אולי לשנות את המציאות שאנו חווים. הבמה מאפשרת לחקור מחדש את האירועים שהשפיעו עלינו , ולראות אותם דרך נקודת מבט מחודשת. המפגשים מצחיקים ואנו משתדלים לעשות את רוב העבודה דרך הומור, אך כמובן שגם לעיתים צף כאב וקושי, ואני והצוות פה כדי להכיל לחבק וכמובן לסלוח קודם כל לעצמנו. כשאתה חווה מחדש את האירוע דרך חממת הבמה אתה מקבל הזדמנות רכה יותר לברור ולעיתים מצליח לצבוע את החוויה בצבע נעים יותר".

נגיף  הקורונה עצר את מפגשי הקבוצה ומאחר ורובם משתייכים לאוכלוסייה בסיכון הם נאלצו לשבת כמעט חודשיים ולהמתין אבל השבוע הם שבו ללמוד ורובם ככולם העידו כי חשו געגועים, לחברותא של הקבוצה.

ועל כך מוסיף ומספר לנו מדריך הקבוצה, אברהם שלום לוי "השבוע כשחזרנו סוף סוף, אתגרנו למשל את המשתתפים בתרגיל בו הם צריכים לספר מה יצא להם טוב מהקורונה. בהתחלה היו התנגדויות אבל ברגע שזה תרגיל שאתה חולק עם עוד בן זוג ואתה חייב להכריח את התודעה למצוא את היתרונות בחוויה, לפתע כולם רואים לרגע את החיובי שבסיטואציה המורכבת של הקורנה. זה לא אומר שאין כאב וקושי אבל זה בהכרח מוליד תובנות חדשות לגבי החוויה. לכל אחד מהמשתתפים ישנם קונפליקטים פנימיים, קשיים והתלבטויות בהתמודדות מהחיים שלנו עם הילדים הנכדים וכמובן בני הזוג. התיאטרון מאפשר הצצה מחודשת והזדמנות לבחון את ההחלטות שלנו ומזמין את כולנו לנסות להתמודד עם זה קצת אחרת וכמובן עם יותר כלים על הבמה שהיא מעבדה נהדרת לנשמה".

עד עתה מספרים חברי הסדנה במפגשים שהיו צחקנו בלי סוף, על הכול :הזוגיות, השכנים, הדיאטה, הילדים, הקורונה וכמובן על עצמנו –הוא שאמרנו: דרמה והעצמה.

בתמונה: אברהם שלום לוי מגלם תפקיד בסרט

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*