עובדי נמל אשדוד הצילו את חייו של צב ים

עובדי נמל אשדוד הצילו את חייו של צב ים

עובדי חברת נמל אשדוד הצילו במהלך הלילה את חייו של צב ים, חיה המצויה בסכנת הכחדה, אשר נמצא במצוקה כשהוא מנסה לשחות נגד הזרם ללא הצלחה באזור הרציפים 5-6 שבנמל. הצב הועבר להמשך טיפול בבית החולים לצבי ים במכמורת.

סמוך לשעה 22:30 אמש אותר לראשונה צב הים על ידי סוור הנמל, אלישע אטיאס, שהיה משובץ לעבודה ברציף 5. במהלך המשמרת קלט אטיאס תנועה חשודה בתוך המים וכשעקב אחריה הבין כי מדובר בצב ים אשר שוחה נגד הזרם ללא הצלחה. צב הים לא הצליח להתגבר על הסחף שבבריכת העגינה הצמודה לשני הרציפים והסוור ביקש ממנהליו לעצור את העבודה עד שיחלצו את הצב.

הסוור אטיאס, יחד עם דרור סופר המשמש כמפקח איכות הסביבה בנמל, ומחלקת הביטחון של הנמל פעלו יחד עם צוות של רשות הטבע והגנים והצליחו למשות את צב הים מהמים ולהעבירו להמשך טיפול רפואי בבית החולים לצבי ים שבמכמורת.

הסוור אלישע אטיאס סיפר: "כאשר הבחנתי בצב לראשונה הוא נראה היה במצוקה. הצב ניסה ללא הצלחה לשחות כנגד זרם המים החזק ולא הצליח להתגבר על הסחף. פעלתי על פי הנחיות החברה ודיווחתי על האירוע למחלקת איכות הסביבה בנמל ולרשות הטבע והגנים. שמחתי לשמוע לאחר שירידתי מהמשמרת שהצב הועבר להמשך טיפול בבית החולים לחיות ים במכמורת. מבחינה אישית זו היתה עבורי משמרת מרגשת מאוד, חשוב מאוד שנדע לשמור על הים ועל הסביבה שאנו עובדים בה, זו האחריות שלנו כעובדי נמל".

מפקח איכות הסביבה של הנמל, דרור סופר, הוסיף כי "בסביבות השעה 22:30 קיבלנו דיווח ראשוני על צב ים שתקוע בבריכת הנמל בסמוך לרציפים 5 ו-6. במקום הבחנו בצב שמנסה לשחות במעגלים בסמוך לרציף אבל נראה שהוא איבד כיוון, תנועותיו מוגבלות והצב נראה מותש. לא ידענו כיצד להוציא אותו מכיוון שבריכת הנמל נמוכה מאוד לעומת הגובה ברציף. בזכות אילתור ויצירתיות הצלחנו למשות את הצב מהמים. במהלך הלילה הגיע צוות של רשות הטבע והגנים והעביר את הצב להמשך טיפול רפואי במכמורת. האירוע הזה, בליל כניסת השנה האזרחית, פשוט עשה לי את השנה. זו תחושה נפלאה להיות שותף לפעילות כזאת שאתה מציל חיים של בעל חיים שנמצא בסכנת הכחדה"

מחברת נמל אשדוד נמסר: "החברה משקיעה משאבים ועושה מאמצים רבים כדי להגן על בעלי החיים בסביבת העבודה שלנו, זאת כחלק מההקפדה על שמירת הסביבה. התושיה של הסוור וצוות עובדי הנמל ממחלקות איכות הסביבה, התפעול והביטחון הצילו את חייו של צב הים, חיה המצויה בסכנת הכחדה. אנו שמחים גם על שיתוף הפעולה הפורה עם רשות הטבע והגנים".

קרדיט תמונות: דוברות נמל אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*