סיוע ומענק לשיפוץ חזית בנייני בתים משותפים באשדוד 

סיוע ומענק לשיפוץ חזית בנייני בתים משותפים באשדוד 

עיריית אשדוד, באמצעות המחלקה לתרבות הדיור, יצאה ב"קול קורא" ומזמינה ועדי בתים בבניינים משותפים להשתתף במיזם שנועד לשפר את חזות הבניין, את חצרות הבית ואת המראה העירוני. לזכאים יינתן מענק כספי ויוצעו הלוואות בתנאים טובים לעומדים בתנאי הסף ובקריטריונים הקבועים בנוהל, כפי שהוא מתפרסם באתר העירייה.

אל מיזמי הבינוי הפועלים כיום בעיר, כדוגמת התחדשות עירונית, פינוי בינוי ותמ"א 38, מצטרף מיזם חדש המכוון לוועדי בתים בבניינים משותפים. המיזם החדש, המופיע תחת הכותרת סיוע ומענק בשיפוץ בנייני בתים משותפים, הושק היום ע"י עיריית אשדוד במסגרת מסמך "קול קורא" שמתפרסם בתקשורת ואיתו נוהל מפורט הנמצא באתר העירוני.

על פי "קול הקורא", יכולים להגיש הצעות רק מי שעומד בתנאי הסף הבאים: וועדי בתים בבניינים משותפים החברים באגודה לתרבות הדיור. בניינים שבהם 8 דירות לפחות, בני 20 שנה ויותר ולא חלים עליהם תכניות תמ"א 38. השיפוץ עצמו יבוצע תחת פיקוח הנדסי של האגודה לתרבות הדיור.

מסמך "קול הקורא" מפרט מי הזכאים להגיש, מהם תנאי הסף ומה הקריטריונים, מה אופן ומועד הגשת הבקשות ולאחר שהמגישים יצהירו כי קראו את כל נהלי ההצעה ומסמכי הנוהל ידועים ונהירים להם.

הרעיון העומד מאחורי "קול הקורא" נאמן לעקרונות ה-win win, לפיו כולם מרוויחים: בעלי הדירות וועדי הבית – המשפר את חזות הבית ומראהו, משדרג את סביבת החיים ומשביח את הנכס, הקהילה – שזוכה ב"מתיחת פנים" למבנים ישנים ומשנה לטובה את סביבת המגורים והעיר – שיפור והתאמה של החזות העירונית לרוח החדשנות שאותה מובילה העירייה ותרומה בולטת לרווחת התושבים.

במסגרת המיזם, לאחר קבלת האישורים המתאימים, יוכלו וועדי הבתים המשותפים להתקשר באופן ישיר עם קבלן מבצע שיהיה אחראי לקבלת אישורים והיתרים מהעירייה על כל תכניות הביצוע. לעירייה, על אף שאינה צד בהתקשרות שבין ועדי הבתים לקבלן, יהיה את שיקול הדעת המוחלט באשר להיקף המענק והסיוע במימון.

המיזם נועד כאמור לשיפוץ בניינים משותפים כשהדגש העקרוני יושם על חזית הבניין ועל פיתוח חצר הבית המשותף. הציפייה היא כי רבים מוועדי הבתים ינצלו את התכנית החדשה על מנת לשפץ את בתיהם הישנים ושדרוג בניין המגורים וכבר ממתינים בקוצר רוח להגשת הבקשה וקבלת אישורים לביצוע השיפוץ.

את הבקשות ניתן להגיש במחלקה לתרבות הדיור עד ל-29/11/18, כשכל המסמכים כרוכים בתיקייה ונמסרים באופן ידני לפקידת המחלקה. כל הפרטים כמובן באתר האינטרנט העירוני https://www.ashdod.muni.il/

תמונות להמחשה: לפני ואחרי שיפוץ מעטפת בניין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*