סטורי האשדודי – מה אתם באמת יודעים על אשדוד?

סטורי האשדודי – מה אתם באמת יודעים על אשדוד?

היום נערכה הפתיחה הרשמית של "סטורי אשדודי" – המבנה בו יפעל המרכז החדש לתולדות העיר אשדוד. במבנה מובא סיפורה של העיר עם עלייתן לקרקע של 22 המשפחות ראשונות, שכונת הקליפורניות, הקמת הנמל, השכונות הראשונות ועוד. סגן ראש העיר, שמעון כצנלסון: אשדוד נמצאת בתנופה כל הזמן. התחלנו עם 22 משפחות, היום אנחנו מונים רבע מיליון ונמשיך לצמוח".

"סטורי (סיפור) אשדודי" התחיל כרעיון של החברה לתיירות אשדוד, לספר את סיפורה של אשדוד – מרגע החלטתו של דוד בן גוריון על הקמת עיר חדשה בישראל הצעירה, דרך פנייתו לעובד בן עמי, אשר התנה מצדו את הקמת העיר בהקמתו של נמל חדש – ומרגע שהתקבל אישור זה, פעל ללא לאות להקמתה של העיר אשר נחשבת היום כאחת מהערים המתוכננות ביותר בישראל, המונה לא פחות מ250 אלף תושבים – והיד עוד נטויה.

את קירות המרכז מעטרות שלל תמונות ארכיון המתארות את סיפורה של העיר מימי ראשיתה  – למן הגעת 22 המשפחות הראשונות של יוצאי מרוקו, דרך הנחת אבן הפינה לנמל אשדוד, הקמת השכונות הראשונות ומרכזי המסחר ועוד שלל צילומים של רגעים של אירועים משמעותיים בתולדות העיר – אשר לוקטו ע"י ד"ר אביחי כהן וצוות הארכיון לתולדות העיר אשדוד (החברה העירונית לתרבות הפנאי) ,נבחרו ע"י אוצרת התערוכה סיגל מאור ובהובלת מלי בונאבידה.

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, התכבד בקביעת המזוזה וברך את השותפים להקמת הפרויקט ואת הנוכחים שהגיעו: "העיר אשדוד התחילה מ-22 משפחות, והיום ברוך השם צמחנו לעיר של רבע מיליון תושבים. העיר אשדוד נמצאת בתנופה גדולה מכל הבחינות, וגם מס' התושבים עתיד לעלות בשנים הקרובות עם פיתוח העיר בכל התחומים".

עוד טרם השקתו הרשמית, המרכז החדש כבר הספיק לארח מס' קבוצות של מבקרים מהארץ ומחו"ל, אשר קיבלו הדרכה מפורטת וצפו בסרטון המספר את תולדות העיר המוקרן במקום, וזאת במסגרת שלל הסיורים אותם מקיימת החברה לתיירות לאורך כל חודשי השנה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*