סדנת אילוף כלבים במרכז קהילתי 'עוזיאל'

סדנת אילוף כלבים במרכז קהילתי 'עוזיאל'

בגיל 26, אחרי שנים של פיתוח קריירה בתעשייה הביטחונית וניהול של מחלקות רכש ולוגיסטיקה,  החליט טל יהב בדישי  לעזוב הכול, ולרדוף אחרי החלום שלו. הקמת מרכז בו יעסקו בטיפול ושיקום בעזרת כלבים. יהב פיתח סדנאות העצמה לנוער ייחודים למרכז, פעילות לבתי ספר לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, שיקום כלבים פצועים, אילוף  והכשרה של מאלפים ומטפלים, ואת כל זה, מבצעים באמצעות החבר הכי טוב של האדם, הכלב.

יהב מגיע הקיץ למרכז קהילתי 'עוזיאל' ומציע לילדים להצטרף לסדנת אילוף כלבים בחופשת הקיץ: חמישה ימים של חוויה מעצימה, אקשן ואתגר במהלך הקייטנה הילדים ילמדו כיצד לאלף כלבים לפקודות משמעת, כיצד לתקשר איתם בצורה נכונה ועוד הרבה פעילויות ייחודיות ומגוונות.

טל יהב בדישי(32), הבעלים של מרכז יהב המרכז לתקשורת ומנהיגות באמצעות כלבים מספר לנו, "מרכז יהב הוקם בשנת 2017 כשהחלטתי לשלב בין אהבתי לכלבים עם עולם הטיפול והאימון האישי. מאז לימודי הטיפול זכיתי לראות עד כמה חשיפה מגיל צעיר לעולם הכלבים והאילוף שלהם מפתחת כישורי מנהיגות ומחזקת יכולות פנימיות, משחררת לחצים וחרדות, משפרת יכולות קשב וריכוז, בטחון ואחריות. כיום, אנחנו מקיימים במרכז מספר רב של פעילויות לילדים, בני נוער, מבוגרים ובתי עסק החל מחוגי פנאי והעשרה לאילוף כלבים, סדנאות העצמה ומנהיגות, טיפולים פרטניים, מעון יום לכלבים, פעילויות במרכזים קהילתיים ובתי ספר, ימי גיבוש ועוד."

את הכלב הראשון שלו העונה לשם קרלוס, אימץ בדישי לפני שמונה וחצי שנים ומאז לדבריו החיים שלו השתנו מקצה לקצה. כיום הוא מגדל חמישה כלבים טיפוליים כלהקה: קרלוס, לילה ,בלו, דון וקאטנה. בתקופה שבה אימץ את קרלוס עבר בדישי שינוי גדול בחייו  בעקבות משבר אישי , שלאחריו  הגיע השבר ונפילה לתוך עולם דכאוני, קרלוס, מבלי משים עזר לו לצאת מהדיכאון, ולחזור לנהל חיים נורמליים מתוך העובדה שהיה חייב  להוציא אותו, לחברת אותו, לחשוף אותו לדברים ותוך כדי מבלי שהבין בכלל, קרלוס חשף אותו חזרה לעולם.

"בהמשך", -מספר לנו טל יהב- " אחי הקטן, שסובל מתסמונת טורט הגיע לגיל שבו הוא היה יכול להוציא את קרלוס לטיולים לפריקת אנרגיה וצרכים, וניתן היה להבחין כי  כשהיה חוזר אתו, תסמיני התסמונת שלו נעלמו כלא היו. בנוסף, נתן קרלוס לאמי את המתנה הגדולה מכולן, כשהייתה קטנה, התקיפו אותה כלבים ומאז היא סבלה מפוביה קשה, מאז שאני זוכר את עצמי ביקשתי לגדל כלב ואפילו הבאתי כמה כלבים הביתה, אבל בגלל הפחד של אימא שלי זה לא הסתדר. כשכבר התבגרתי והצבתי לה עובדה שיש כלב בבית, הוא עזר לה להתמודד עם הפחד הזה, ומעבר לזה, סיפק לה חברה. אמי סובלת מטרשת נפוצה מגיל צעיר, ויצאה לפרישה מוקדמת, קרלוס עזר לה להפיג את תחושת הבדידות כשהייתה נשארת בבית, הלך אחריה לכל מקום, עזר לה  לטאטא (יותר נכון עזר שיהיה מה לטאטא) מצא לה תעסוקה והכי חשוב, נוצר ביניהם קשר רגשי עמוק, גם היום כשהיא מתקשרת אליי, הוא קודם כל שואלת לשלומו."

את הדרך שלו בעולם הכלבנות הטיפולית התחיל  טל יהב כמאלף ומשקם כלבים ולאורך הזמן שם ליבו לעובדה כי עבודת האילוף העצמית אל מול הכלב, מעצימה את מטופליו ומסייעת להם לשפר אספקטים חשובים בחייהם שלפני כן היה להם קושי לעשות זאת, "הבנתי כי הכלב משקף עבורנו את האנרגיה הפנימית שלנו ואת המצב המנטלי שבו אנו נמצאים כאשר אנו עומדים מולו."-הוא אומר ומוסיף-" הכלבים נמצאים בחברתנו כבר למעלה מחמישים אלף שנים, הם למדו אותנו, הם חיים אותנו ויש בתוכם אמת חבויה שהתפקיד שלנו הוא ללמוד ולקבל אותה. החזון שלי הוא ללוות את הדור הצעיר דרך העצמה ותרפיה באמצעות הכלבים, בחינוך, שיקום וחשיפה לנפגעי נפש ואוכלוסיות מיוחדות ובתוך כך, גם לחנך, ללמד ולקרב את עולם בני האדם לעולם הכלבים בפרט ובעלי החיים בכלל."

למה כלבים? המפגש עם הכלבים מאפשר תקשורת פשוטה וייחודית ויוצר סביבה בטוחה לילדים תוך יצירת שותפות עמוקה ומלאת חיבה ביניהם. העבודה עם הכלבים מאפשרת לילדים להיחשף לעולמם תוך גילוי תכונות ויכולות שלהם שלא הכירו לפני כן.

 על סדנת הקיץ: הסדנה מתקיימת לאורך חמישה ימים החל מהשעה שמונה בבוקר עד השעה אחת בצהריים. ומיועדת לילדים תלמידי כיתות א'-ו' , שיחולקו לקבוצות של עד 12 משתתפים בקבוצה בחלוקה לקבוצות גיל. לכל קבוצה מוצמד מדריך המלווה אותה מתחילת הסדנה ועד סופה. המדריכים מגיעים עם הכלבים שלהם ואנחנו ממליצים גם להגיע עם הכלב הביתי שלכם במידה ויש לכם כלב! המדריכים הינם בעלי הסמכות רבות מתחומי הטיפול החל מ-CBT,  טיפול ABA ותחומים נוספים. הסדנה מתאימה לכל הילדים ובמיוחד לכאלה הסובלים מפחד מכלבים, הפרעות קשב וריכוז, קשיים רגשיים וחברתיים.

בין אם הילד שלכם סובל מהפרעות קשב וריכוז, מתמודד עם בעיות רגשיות כאלו ואחרות – כועס, שותק, צועק, מרביץ, מסתגר, מתבייש או כל דבר אחר שמצביע על קושי או אתגר, הסדנה הזו היא בשבילו והיא תלמד אותו, את ששת הערכים המרכזיים שכל ילד צריך ללמוד: תקשורת – כיצד אני יכול להתבטא ולומר את מה שבפנים. עוצמה אישית – מי אני ומהם החזקות שבי, איך אני משתמש בהם בצורה טובה. חוסן – איך אני שומר על עצמי ומתמודד עם המקומות הפגיעים שבי. לקיחת אחריות – מיהו המנהיג שבי ואיך אני שולט בו. ביטחון עצמי – כיצד אני יכול לנוע ביחד עם קצב החיים. נתינה וקבלה- איך נתינה משפיעה על הדברים שאני מקבל בחזרה.

מדריכי הסדנה יעבדו  עם הילדים על נושאים שונים ומגוונים החל מהתמודדות עם פחדים וחרדות, בעיות קשב וריכוז, חוסר בטחון, קשיים חברתיים, בעיות מוטוריקה ועוד מגוון רחב של תחומים. העבודה עם הכלבים מאפשרת גישה ישירה לכישורים  הטבעיים של הילדים, כאלה ששכחו כיצד להשתמש בהם, ובעצם מחזירה אותם חזרה לטבע. הכלב משמש כמראה המאפשרת משוב מיידי לגבי התפיסה העצמית והיכולות האישיות. הילדים לומדים לדבר בצורה מלאת בטחון ואסרטיבית ומוציאים את תכונות המנהיג שנמצא בתוכם. סדנה להעצמה אישית דרך אילוף כלבים לתלמידי כיתות א'-ו',9-13 באוגוסט 2020, מרכז קהילתי 'עוזיאל', רח' סיני 25, אשדוד. עלות סדנה 550 ₪, למידע והרשמה: 08-8565716

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*