סגנית רה״ע, שרון מרק הכריזה: ״לימודי מגדר באשדוד כבר מהגיל הרך״

סגנית רה״ע, שרון מרק הכריזה: ״לימודי מגדר באשדוד כבר מהגיל הרך״

סגנית רה״ע, שרון מרק בנאום פתיחת ישיבת המועצה אמש הכריזה: לימודי מגדר באשדוד כבר מהגיל הרך.

כן, אנחנו אמנם ב2019, ומהפכת #metoo עשתה גלים, ועדין ״יום האשה״ לא נועד לחגיגיות אלא למאבק על זכויות. אנו הנשים עדין נלחמות על זכויות בסיסיות שטרם השגנו, ויש עוד עבודה רבה לפנינו בטרם נגיע לשיוויון מגדרי אמיתי. הזכות להרוויח שכר שווה, המאבק לייצוג הולם של נשים בעמדות השפעה בישראל, ביטחון במרחב הציבורי, המאבק למניעת אלימות במשפחה ונגד נשים, נגד סחר בנשים, נגד אלימות מינית, המאבק בהדרת נשים, הזכות להתלבש באופן שנוח לנו, הזכות להיות מצולמות בשלטי חוצות מבלי שירססו ספריי שחור על חלקי הגוף או הפנים. כשנשנה את המציאות הזו נוותר בשמחה על ״יום האשה״.

תת הייצוג הנשי בזירה הפוליטית הוא הסיבה העיקרית אשר הניעה אותי לצאת מאזור הנוחות ולהכנס לפוליטיקה הקשוחה. סיפור כניסתן של הנשים לפוליטיקה, וקבלת הזכות לבחור ולהיבחר (באירופה ובאמריקה הלטינית) התחיל בסוף המאה ה-19. מי שהתוו את הדרך היו תנועת הסופרג'סטיות באנגליה ומאז, ההיסטוריה של המאה ה-20 התמלאה בתנועות נשים שניסו לשנות את מקומן בשיח הציבורי.  הדוגמאות המפורסמות ביותר הן גולדה מאיר, מרגרט תאצ'ר ואינדירה גנדי. נשים אשר הגיעו לעמדות כוח בתוך מפלגות ממוסדות, ותיקות, בעלות רוב גברי מובהק שתמך בהן.  נכון להיום, בעולם המערבי, נשים מהוות שליש ממפלגתן, ובתנועות "ירוקות" כחצי.

אם נבחן את הזירה הפוליטית הארצית, הבחירות הקרובות לכנסת מחזירות אותנו הנשים עשרים שנים אחורה. מספר חברות הכנסת שעומד כיום על 35, ירד משמעותית לאחר הבחירות הקרובות. לעומת זאת בזירה המקומית, מועצת העיר אשדוד, הכפלנו את הכוח הנשי בקדנציה זו משלוש חברות מועצה לשש חברות! עליה מ11% ל20% נשים בקדנציה הנוכחית, וסגנית (אשה) ראשונה בתפקיד זה מאז 62 שנות הקמתה של העיר. חשוב לציין שאנחנו לא פורצות הדרך, אלא נמצאות בה בזכות הנשים שהיו כאן לפנינו ועשו זאת עבורנו, שאיפשרנו לנו לבחור ולהיבחר, שייצגו אותנו במוסדות העיר, שהכתיבו תוכניות מגדריות במערכת החינוך והאמינו בכוח הנשי לאורך כל הדרך.

אני קוראת מפה לנשים נוספות להצטרף אלינו לעשייה הציבורית העירונית, ללמוד את המערכת הפוליטית ולקחת חלק פעיל בבחירות הבאות. אנחנו צריכות אתכן איתנו סביב שולחן מועצת העיר, כי כמו שאמרה מישל באצ'אלט, נשיאת צ'ילה "כשאישה מתמודדת לבדה בפוליטיקה, הפוליטיקה תשנה אותה, כנשים רבות מתמודדות ביחד, הן ישנו את הפוליטיקה״.

״מגדר הוא גורם רב עוצמה בקביעת מהלך החיים. מחקרים מראים כי כבר בגיל הגן מתחילות לבלוט באופן ברור התנהגויות תלויות מגדר: ילדים מתחילים לתהות מה פירוש להיות בן או בת ומהן ההתנהגויות התואמות.

פערים בין המינים ממשיכים להתקיים במהלך החיים בעבודה, בבית, בעמדות מנהיגות ובתחומים כגון מדע, הנדסה ומתמטיקה. תפיסות מגדריות משפיעות על הלמידה של ילדים ואף על הישגיהם בעתיד.״

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*