נפתחים לעולם: על תואר ראשון במנהל עסקים בטעם בינלאומי

נפתחים לעולם: על תואר ראשון במנהל עסקים בטעם בינלאומי

עולם העסקים הגלובלי הוא עולם דינאמי, אשר השינויים בו מתרחשים ללא הרף. חוסר ודאות וסביבות עבודה שונות הם רק חלק קטן מן המכשולים אותם עלולים הבוגרים לפגוש בעתיד. לכן, עליהם לצאת אל שוק העבודה כאשר הם מצוידים בידע ובכלים המתאימים על מנת להתמודד עם מכשולים אלו בהצלחה.

אז איך מנצחים את האתגר הזה?

חלק מהבוגרים יבחרו ללכת על מסלולים ייחודים כגון יזמות או שילוב מנהל העסקים עם מקצוע מבוקש אחר כמו חשבונאות או כלכלה. בעוד אחרים, דווקא ינצלו את הידע הניהולי להרחיב את יכולותיהם ולנצל את הקשרים הגלובליים המצויים גם כך היום בעולם בזכות הפלטפורמות הדיגיטליות השונות,  כדי ליצור קשרים בינלאומיים אישיים ועסקיים.

למי שרוצים ומעניינת אותם האופציה האחרונה שהזכרנו, הרי שלימודי מנהל עסקים גלובלי, הוא המסלול הנכון עבורם.

תואר ראשון במנהל עסקים בינלאומי – התמחות ייחודית  בתחום

הסטודנטים הנרשמים לתוכניות לימודים לתואר ראשון במנהל עסקים בינלאומי, יקבלו בתחילה ידע כללי בכל תחומי הניהול הנלמדים בתואר ראשון במנהל עסקים, דהיינו כלכלה, ניהול משאבי אנוש, מימון, חשבונאות, טכנולוגיות עסקיות ושיווק. לאחר מכן, יקחו הסטודנטים חלק בקורסים ייחודיים, המתמקדים במורכבותו של עולם העסקים הבינלאומי, אשר יחשפו בפניהם ידע ותובנות הנוגעים להשפעתם של הבדלים תרבותיים, משפטיים, פוליטיים וכמובן כלכליים, על התנהלות העסקים במדינות שונות ברחבי העולם, כאשר בתוכניות רבות הדגש הוא על הודו ועל סין.

למה דווקא הודו וסין?

הודו וסין הן המדינות בעלות שיעור האוכלוסין הגבוה ביותר בעולם. הדבר מוביל, אפוא, להימצאותן ברשימת המדינות בעלות הכלכלות הגדולות והמתפתחות בעולם. כחלק משימת הדגש על מדינות אלו, יקחו הסטודנטים חלק בקורסים שמטרתם שיפור השליטה בשפה האנגלית. בנוסף, בתוכניות מסוימות אף תעמוד בפניהם האפשרות לטוס לסיור לימודי בהודו או בסין, אשר מטרתו ביקור בחברות גלובליות אשר נמצאות באותן המדינות. כמו כן, במהלך הסיור יפגשו גם בנציגי מדינת ישראל באותה המדינה. מלבד אלו,, הרצאות אורח של מומחים בין לאומיים מן התחום, יתקיימו לאורכו של התואר כולו.

חשיבות שיתוף הפעולה הבינלאומי

כפי שכבר ציינו, תכניות הלימודים במנהל עסקים בינלאומיים מתקיימת לרוב בשיתופי פעולה עם גופים שונים ומכובדים מרחבי העולם: גופים ציבוריים, חברות אשר פועלות בהודו ובסין ואוניברסיטאות שונות בעולם. חשיבות שיתוף הפעולה הצמוד הזה, נובעת מן העובדה כי ההבנה התרבותית חשובה לא פחות מן ההבנה העסקית, בכל הנוגע למנהל עסקים בינלאומיים. המפתח להבנה של שני התחומים הללו, מגיע מגופים פרטיים וציבוריים כאחד ולכן, נבנות תוכניות הלימודים בצורה הזו.

לסיכום, הבוחרים בלימודי מנהל עסקים, יהיו בעלי יתרון מובהק בכל המדובר בהגשת מועמדות לתפקידי מפתח בחברות שונות ותאגידים כגון בנקים, מלונות וכו'. בהמשך לכך, תואר ראשון במנהל עסקים בינלאומי יקנה לבוחרים במסלול לימודים זה,  כלים וידע בניהול עסקים בינלאומיים, כאשר במהלך הלימודים נלקח בחשבון מכלול הדברים המשפיעים על ההבדלים בין העסקים מסביב לעולם: שפה, תרבות, עוצמת הכלכלה ועוד.

מבחינת תחומי עיסוק עתידיים לבוגרי מסלול זה,  הרי שהמגוון קיים גם כאן, מכיוון שגם בעולם העסקים הבינלאומי קיימת דרישה לבוגרי התואר הן במגזר העסקי והן במגזר הציבורי.

00

פרסום ממומן:

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*