נהיגה בשכרות וכל ההשלכות על כך

נהיגה בשכרות וכל ההשלכות על כך

החוק מורה, על פי סעיף 169 {ב'} לפקודת התעבורה, לא ינהג אדם ברכב או במקום ציבורי ולא יניעו, אם הוא שיכור. על פי סעיף 62 {3} לפקודה, עבירה זו, דינה עד שנתיים מאסר. עוד קובע החוק, בסעיף 39 א', אם הורשע אדם אשר נהג כאשר הוא שיכור, נהג זה, יבל פסילת רישיון למשך שנתיים ימים ואם כבר הורשע בעבירה דומה, רישיונו ייפסל למשך 4 שנים. במקרה ומדובר בנסיבות מיוחדות, אשר ישמעו במהלך הדיון, ייתכן והפסילה תהיה לתקופה קצרה יותר. יש לציין, כי נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה. ייתכנו עונשים נוספים כמו עבודות שירות, כאשר מדובר בנהיגה תחת השפעת סמים או שכרות, היות ומדובר גם למעשה על עבירה  פלילית.

לאחרונה אנו שומעים יותר על תאונות דרים קטלניות בכבישי הארץ וזאת, בשל עבירות של  נהיגה בשכרות. החוק החמיר מאוד בנושא בשנים האחרונות על מנת שניתן יהיה לצמצם ככל שניתן, את הישנותה של עבירה זו, אשר מהווה למעשה את הגורם המרכזי לתאונות דרכים.

הכמות של אלכוהול בדם הנחשבת לשכרות על פי חוק

על פי החוק בישראל, נהג אשר נמצא בגופו באמצעות בדיקת ינשוף אדי אלכוהול בכמות של 290 מיקרו גרם לליטר אוויר, או כמות מגבילה של אלכוהול בדם של 100 מ"ל לדם, נחשבים לנהגים שיכורים. יש לציין, כי כאשר מדובר על נהגים חדשים נחשבים שנהגו תחת נהיגה בשכרות, כאשר שתו כוסית יין אחת. יש לדעת בנוסף, כי האלכוהול בדם יורד, בשיעור של 14% מדי שעה, כך שבמידה ושתיתם כוסית יין אחת מומלץ להמתין שעה עד לנהיגה.

ההבדל בין נהיגה תחת השפעת אלכוהול לנהיגה תחת השפעת סמים

יש לדעת כי עבירת נהיגה בשכרות היא נחשבת כחמורה אמנם, אך ישנם עדיין הבדלים בין נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה תחת השפעת סמים. במידה והואשמתם בנהיגה תחת השפעת אלכוהול בכמות שהיא מעבר למותר על פי חוק, יש לפנות לעו"ד פלילי, אשר מומחה בעבירות תעבורה, על מנת שיוכל לייצג אתכם ולהקל בעונשכם. יש למצוא עו"ד אשר מתמחה ספציפית בתחומים אלה והוא בעל וותק ומוניטין של שנים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*