נבחרת הדוברים של אשדוד

נבחרת הדוברים של אשדוד

תחרות הנואם הצעיר לשנת 2015 מתקיימת זו השנה ה-28. בתחרות, עולים ילדי אשדוד על הבמה ונושאים נאומים חוצבי להבות, מרתקים את הקהל וסוחפים את המאזינים למחיאות כפיים סוערות ולהתרגשות המלווה בהרבה מאוד פרגון. כל זה קורה בתחרות הנואם הצעיר, אחד מהאירועים היותר מעניינים שילדי אשדוד מתכבדים בו ורואים בו מקור לגאווהמינהל החינוך: ״חברה בה מתקיים חופש דיון המסוגלת להידברות, הינה חברה חסונה המוכנה להתמודד עם העתיד״. ארגון רוטרי: ״עלינו להקנות ערכים אלו של כבוד האדם, הבנת הזולת וחופש הביטוי לילדים ונוער כדי שיוכלו ליצור שיח פורה עם כל גווני החברה, במטרה לחיות כאן זה לצד זה״.

תחרות הנואם הצעיר ע"ש דורון דנקנר, שהתקיימה במרכז כיוונים, הינה יוזמה מבורכת שהשנה חברו לה כמה שותפים (עירית אשדוד, חברת אדמהאגן באשדוד, המועצה לישראל יפה ומועדון רוטרי). התחרות מציעה פלטפורמה מעניינת לילדי אשדוד, עליה יכולים הם לשאת דברים ולשתף את הציבור בחוויות, בדעות ורעיונות, בתחושות ורגשות וברשמים שהותירו עליהם ספרים או אישים שונים. בכל שנה מתייצבים נציגי בתי הספר היסודיים שעלו לשלב הגמר ואילו השנה, בשונה משנים קודמות, השתתפו בתחרות גם תלמידי י״אי״ב מ-10 בתי ספר תיכוניים, וגם 18 תלמידי כיתות ה׳ו׳נציגי בתי ספר היסודיים.   

במינהל החינוך מציינים כי לתחרות הנואם הצעיר יש מספר מטרות שנועדו להכשיר את הילדים ואת בני הנוער בתחום הנאום וכושר הביטוי, התקשורת וההסברה. ״התחרות מפתחת את כושר הביטוי ומטמיעה ערכים של תרבות שיחה ודיבור בקרב הדור הצעיר״ אומרים במינהל החינוך ומדגישים מטרות נוספות כמו ״הבעת רעיון באופן מובנה, רהוט ובזמן קצוב. עידוד וקידום השפה העבריתעידוד לסבלנות וסובלנות בבני נוער בחברהחינוך ועידוד להישגיות ומצוינות״

ארגון רוטרי באשדוד המלווה את התחרות מיום היווסדה עד שהפכה להיות לאירוע המזוהה ביותר עם פעילות הארגון, מעלה על נס את תרומת הארגון לקהילה ובאמצעות התחרות נחשפים הצעירים לעשייה הברוכה של המועדון ושל האישים המלווים את הארגון באשדוד. ״לתרבות הדיבור יש חשיבות כפולה בחברה הישראלית, דווקא משום שקיימים בה חילוקי דעות בין החלקים המרכיבים אותה״ אומרים ברוטרי ומדגישים את העובדה ש״הדיונים בה עוסקים לעיתים קרובות בנושאים מהותיים לקיומה של החברה הישראלית״. שותפים נוספים להפקת התחרות מוסיפים כי ״משמעותה של תרבות הדיון אינה בטשטוש מחלוקות או בהתעלמות מחילוקי דעות, אלא דווקא ביכולת להעלותם, לבחון את הנחות היסוד של הצד האחר גם אם איננו מאמינים בהם, ולדון בהם בצורה בוגרת ועניינית״.

השנה עסקו התלמידים ב כמה נושאים ובהם: זכויות האדם בדמוקרטיה האם ומתי יש צורך להגבילן? מהם הגורמים לאפליית נשים בחברה, ומה יכולים להיות הפתרונות לבעיה זו? "בריונות ברשת" – מדוע היא מתרחשת ומה ניתן לעשות כדי לתקן את המצב? האינטרנט ויכולת התקשורת המיידית משנים באופן יסודי את עתידנו לטובה. האם קיים שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית? האם לחייב תרומת אברים מכל אזר/חית בישראל? האם מדינת ישראל צריכה לאפשר תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת?

לפני שעלו הצעירים לבמה הם זכו לשמוע את נאומי הברכה מפי מר יהודה פרנקל – הממונה על החינוך, יורם שובל – נשיא רוטרי לשעבר שהנחה את התחרות ועו"ד ציון אמיר – ששימש כיו"ר חבר השופטים

להלן הזוכים:

בתי ספר יסודיים: מקום I – ונסה מרסיאנו מבית ספר יצחק רבין. מקום II – ליטל דליגץ מבי"ס רתמים ולירז ברקו מבי"ס נוף ים. בתי ספר תיכוניים: מקום I – שי דדון ממקיף ד'. מקום II – שמחה לקאצ'ו ממקיף ה'. מקום III – שיר עוזיאל ממקיף ג'.

הזוכים במקומות הראשון והשני ייצגו את אשדוד בתחרות הארצית למחוז יהודה שתתקיים ביום שלשי הקרוב. לנו לא נותר אלא לברך את כ המשתתפים ולאחל לנציגנו לזכות גם בארצי.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*