מתכננים טיול למרוקו? אלו היעדים שאסור לכם לפספס

מתכננים טיול למרוקו? אלו היעדים שאסור לכם לפספס

שילוב של ישן וחדש, עיירות עתיקות לצד ארמונות פאר, ארכיטקטורה מרשימה, נופים מדבריים עוצרי נשימה והרי האטלס המושלגים- זוהי מרוקו הקסומה.

ממלכת מרוקו נמצאת בצפון מערב אפריקה. היא גובלת בים התיכון מצפון, באוקיינוס האטלנטי במערב ובסהרה מדרום. השפה המדוברת הרשמית במדינה היא ערבית. בריתה הפוליטית היא רבאט. זוהי אחת המדינות המעניינות בצפון אפריקה והיא מהווה צומת דרכים חשוב לאיסלם, הנצרות והיהדות. לכן לא מעט ישראלים, בוודאי יוצאי מרוקו, ילדיהם ואפילו נכדיהם, בוחרים במרוקו כיעד לטיול. מרוקו קוסמת לישראלים רבים, זו מדינה שיש בה הכל! טיול במרוקו מתאים לזוגות בירח דבש, לטיול שורשים משפחתי, לטיולי אתגר וגם לקבוצות מאורגנות הרב גוניות הזו הופך אותה ליעד אטרקטיבי ומוצלח כל כך. המחשבה על מרוקו מעלה מחשבות אקזוטיות – שווקים ססגוניים, ריחות התבלינים וכפרים קטנים ואדומים עשויים טיט. אך מרוקו היא הרבה מעבר לזה, יש בה הרים מושלגים, חופים נפלאים וכמובן את קסמו של מדבר סהרה העצום.

לפני שנרחיב על יעדים מומלצים לטיול שלכם למרוקו, יש לזכור שלצורך ביקור במרוקו יש להצטייד באשרת כניסה למדינה- ויזה למרוקו. יש להקפיד ולהגיע למרוקו עם אשרה מתאימה למטרת הביקור שלכם. (תיירות, עבודה וכו').

לטייל במרוקו – אסור לפספס!

העיר פאס:

זו העיר השניה בגודלה במרוקו. העיר מחולקת לפאס אל באלי (העיר העתיקה) ולפאס אל ג'דיד (העיר החדשה. הישנה נמצאת בתוך החומות והחדשה מחוץ. העיר נראית כלקוחה מהאגדות, יש בה ארמונות מפוארים, מסגדים, שווקים ססגוניים, סמטאות ציוריות וחנויות של בעלי מלאכה העוסקים במלאכת יד בטכניקות מסורתיות ועתיקות יומין. לא בכדי היא נחשבת לבירתה הדתית והתרבותית של מרוקו, ואחת הערים הקדושות לאיסלם.

השוק של מרקש:

אזור השוק של מרקש הוא מבוך אינסופי של סמטאות צפופות, בהן תוכלו למצוא כמעט הכל- תבלינים, בגדים, איפור, שטיחים ומה לא. השוק מסודר לפי אזורים ובעלי מקצוע, בהתאם למבנה מסורתי הקיים שנים רבות. יש שימליצו על טיול ראשוני עם מדריך כדי להכיר את נבכי השוק, אך מי שזמנו מצוי בידו כדאי לו לשוטט בנעימים לבדו להיכן שרגליו נושאות אותו. כמו בכל שוק, גם כאן התמקחות היא חלק מתהליך הקנייה.

קזבלנקה:

היא שער הכניסה למרוקו. הגדולה בערי מרוקו. עיר מודרנית המציעה אווירה קצת שונה, כאן אפשר להנות מאדריכלות מעניינת, שדרות רחבות, טיילת שוקקת וחיי לילה סוערים. אסור להחמיץ את מסגד חסן השני, שהוא אחד המסגדים הגדולים והמפוארים בעולם, וגם היחיד במרוקו בו הכניסה מותרת גם ללא מוסלמים.

קניון טונדרה וקניון דאדס:

קניונים שנוצרו בעקבות שחיקת הנחלים בעלי אותו השם אשר חצבו בהרים קניונים מרשימים במיוחד. במקום ישנם כפרים בהם תיירים יכולים לבקר ולצאת לטיולים רגליים באזור.

איסאווירא:

עיר הממוקמת על חופו של האוקיינוס האטלנטי. העיר הציורית בעלת היסטוריה ארוכה שימשה בתחילת דרכה כעיירת חוף של הפינקים. במאה ה-16 גילו הפורטוגזים את הנמל שבה והיא היוותה עבורם נקודת יציאה לתגליות. גם היהודים נקשרו למקום, ובמשך דורות רבים שכנה במקום קהילה גדולה שנעלמה עם השנים. כיום, עיקר האטרקציות בעיר הן מסעדות מקומיות בנמל המגישות דגים ומאכלי ים טריים, ושיטוט בין הסמטאות העתיקות והנמל שוקק החיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*