משחקי מחשב מתאימים לגילאים שונים

משחקי מחשב מתאימים לגילאים שונים

היום, משחקי מחשב מביאים איתם לא רק זמן בילוי. רבים מהם דורשים לא פעם יכולת אסטרטגית, תכנון וקבלת החלטות. אפשר לראות היום ילדים משחקים במחשב מגיל צעיר ואם משווים את זמן המשחק לזמן ישיבה מול מסך הטלוויזיה באופן סטטי, המשחקים גם מפתחים יכולות חשובות אותן ניתן ליישם במצבים שונים בחיים.

משחקי מחשב שמתאימים לגיל המשחק

ישנם שלל משחקים למחשב ואפשר להבדיל בניהם באופי וכן בהתאמה שלהם לגילאים שונים. ישנם משחקים אשר יכולים להתאים לגילאים שונים אך כל אחד יבחר ברמה שמתאימה לגיל שלו. נוסף לכך, ישנם משחקי רשת ונעשית בהם אינטראקציה בין אנשים שונים, ממקומות שונים.

משחק לדוגמה הוא פורטנייט בו יש צורך ביצירת קשרים עם שחקנים נוספים כדי להצליח להשיג את המטרות. כדאי לדעת כי אפשר לקבוע עם מי לשחק במשחק ולכן ילדים רבים ישחקו רק עם חבריהם לכיתה או חברים שהם מכירים במציאות האמתית.

משחקי מחשב מול משחקי קונסולה

בעבר היה אפשר להפריד הפרדה ברורה בין משחקי מחשב לבין משחקים המיועדים לקונסולה (פלייסטיישן, אקס בוקס ואחרים). היום אפשר לראות כי ישנם משחקים רבים אותם ניתן לשחק בכל צורה, על המחשב או על קונסולה והחוויה דומה. את ההבדלים המשמעותיים אפשר לראות בעולם ה-VR, עולם של מציאות מדומה אשר נכנס היום לקונסולות.

משחקים כפיתוח מחשבה

ידוע כי משחקים באופן כללי מפתחים את המחשבה וכך גם משחקי המחשב. בין אם מדובר במשחק פשוט אשר דורש מיומנויות בסיסיות ומפתח אותן ובין אם מדובר במשחקים מורכבים, על השחקן להיות במרכז, להבין את המשחק ולהגיב בהתאם. המיומנויות הנרכשות בתוך המשחק משפיעות על ההתנהגות בחיי היום יום והן יכולות לסייע בסיטואציות רבות.

בבחינת משחקי מחשב אפשר לראות כי חלקם נוצרו בהשראת משחקי הקופסה והם מפתחים את אותן היכולות. אחרים דורשים פיתוח אסטרטגיה כדי לעבור בין השלבים השונים או לנצח משימות וישנם משחקים, כדוגמת פורטנייט, בהם ההצלחה מושגת תודות ליצירת קשרים עם אנשים נוספים. זה לא תמיד פשוט, אך החוויה מהנה ומרגשת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*