מרתון גיבורי תרבות באשדוד

מרתון גיבורי תרבות באשדוד

מאירים את התרבות הישראלית בחג החנוכה!

בשבוע החנוכה (3-5 לדצמבר) יערכו בבית אריה קלנג באשדוד שלושה מפגשים עם אמנים ואנשי רוח שיעסקו במקורות היצירה, ברוחות המשתנות של הזמן, בניסיון ובאנרגיות ההתחדשות. האמנים שיתארחו הטביעו כולם את חותמם על התרבות הישראלית על גווניה השונים, ביניהם דורי בן זאב, דפנה ארמוני, יוסי אלפי, אפרים סידון, הבמאי חיים בוזגלו, שולי נתן ואחרים. את המפגשים ינחה מבקר התרבות פרופ' נסים קלדרון אשר יראיין ויצור רב-שיח בין שלושת האמנים, ובינם לבין הקהל. הכניסה חופשית!

במפגש הראשון ישתתפו הזמרות הידועות שולי נתן ודפנה ארמוני והצלם חתן פרס ישראל אלכס ליבק. המפגש יעסוק במוזיקה כלשון אמנותית, ובמהלך התפתחותה של קריירה מוזיקלית. נצליב את לשון המוזיקה עם לשון הצילום, ועם דרכו האמנותית של הצלם הישראלי. במפגש השני ישתתף  הזמר והשדרן דורי בן זאב, איש הרדיו מולי שפירא והבלשן, העיתונאי והסופר ישראלי רוביק רוזנטל. המפגש יעסוק במדיום הרדיו, בתפקידו התרבותי בעברנו ובשינויים שעוברים על המדיום הזה בעידן האינטרנט. נשלב זאת בדיון על השפה העברית, התפתחותה, והשימוש שעשה בו, וממשיך לעשות בה, הרדיו. המפגש השלישי יתקיים עם המשורר ומספר הסיפורים יוסי אלפי, הסטיריקן אפרים סידון ועם במאי הקולנוע חיים בוזגלו. המפגש יציג שלושה תחומי אמנות – את המיוחד לכל אחד מהם והמשותף להם: הסיפור שבעל פה כצורה קדומה מאד של אמנות; הסאטירה אשר שמשה כלי אמנותי וחברתי נחוץ עוד בסיפורי התנ"ך ובקומדיה היוונית; והקולנוע שהוא מעשה האמנות הצעיר ביותר, והשואף ביותר למזג בין האמנויות.

יום שני 3.12 – הזמרות שולי נתן ודפנה ארמוני והצלם חתן פרס ישראל אלכס ליבק.

יום שלישי 4.12 – הזמר והשדרן דורי בן זאב, איש הרדיו מולי שפירא והבלשן והמומחה לסלנג דר' רוביק רוזנטל.

יום רביעי 5.12 – המשורר ואיש הסיפור שבעל פה יוסי אלפי, המחזאי והסטיריקן אפרים סידון ובמאי הקולנוע חיים בוזגלו.

יוסי אלפי  |  צילום: תיאטרון העם ישראל

המפגשים בין השעות 18:00-19:30  |  האירוע בהפקה וניהול אמנותי של סדנאות הבמה  |  בית האמנים ע"ש אריה קלנג, רח' יאיר 2  |  טל': 08-9221883.

תמונה ראשית: שולי נתן  |  צילום: חנן אקרמן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*