מראה פנורמית לחניה

מראה פנורמית לחניה

היום כמעט בכל חניון אנחנו נתקל בהמון אביזרי בטיחות שנמצאים שם על מנת להגן עלינו ולדאוג לבטחוננו. אחד מתוך הרשימה הארוכה הוא מראה פנורמית. במאמר זה נסביר לכם מה היא המראה הזו, מה היא החשיבות הגדולה של מראה פנורמית לחניה,  אילו סוגים יש ואם אתם בעלי חניון, למה כדאי לכם עוד היום להתקין מראות כאלו.

מראה פנורמית לחניה – מידע, פרטים וחשיבות.

אז ראשית נסביר לכם מה היא מראה פנורמית. מדובר במראה שהחזית שלה קמורה (כמו עין הדג) אשר עובדות על פי עקרון פשוט, ככל שקוטר המראה גדול יותר, כך ההשתקפות בה גדולה יותר וברורה יותר.

אז איפה כדאי להתקין מראה פנורמית לחניה? אפשר כדאי ואף רצוי, להתקין בכל מקום בו שדה הראיה מצומצם או בכלל לא קיים. לדוגמא: בחניונים, במפעלים ומרכזים לוגיסטים, בחנויות וכמובן, בחניונים.

מה החשיבות הגדולה בלהתקין מראה פנורמית לחניה? בחניונים כפי שאתם יודעים ישנה תנועה רבה של רכבים ולרוב, באזור מצומצם ועמוס ברכבים כך שהסכנה היא גבוהה גם לכלי הרכב וגם להולכי הרגל. אז איך מראה פנורמית לחניה תעזור פה? לדוגמא, ביציאה מהחניון לעיתים  צריך לחצות מדרכה ורק אז לצאת לכביש, דבר זה מסכן מאוד את הולכי הרגל שעוברים במדרכה, לכן במידה ונתקין את המראה ביציאה מהחניון, כאשר הרכב יצאה מהחניה, הוא יבחין בהולכי הרגל.  דוגמא נוספת לחשיבות מראה פנורמית לחניה זה בהתקנת המראה בצומת דרכים בתוך החניון, כאשר לא תמיד שדה הראיה מספיק רחב מאחד הכיוונים בצומת.

מקומות נוספים בהם רצוי להתקין מראה פנורמית לחניה:

  1. במעברים בין קומות: בחניונים עם מספר מפלסים, לרוב המעברים הם בעיקולים חדים ותנועת הרכבים דו סיטרית, ברגע שרכב יורד מפלס ובו זמנית רכב עולה מפלס, דבר זה מסוכן ועלול לגרום לתאונה מכיוון ובעיקולים יש שטח ראייה מת.
  2. ביציאה מתא חניה: כאשר יש עצם המסתיר את המעבר, כמו ארון חשמל, עמוד תומך, מנועי מזגן ועוד.
  3. ביציאה מהחניון/חניה פרטית: כאשר היציאה מהחניה היא ישר לתוך תנועת הכביש וישנו משהו שחוסם את שדה הראייה כמו חומה, צמחייה, גדר ועוד.

סוגים של מראות פנורמיות:

ישנם סוגים רבים של מראות. ההבדל העיקרי בינהם הוא בגודל ובחומר ממנו עשויה המראה. ישנם סוגים של מראה שמתאימים לתנאי חוץ (חזקים ויציבים בפני כל תנאי מזג האוויר לרבות רוחות ושמש ישירה) וישנם סוגים שהם פחות עמידים ויציבים ולכן הם מתאימים יותר להתקנה בחניון מקורה.

לסיכום

אין ספק שמראה פנורמית לחניה הוא אביזר בטיחות חשוב! לכן, במידה ואתם בעלי חניון, או שיש לכם חניה פרטית בבית אך יש מקום שניתן להתקין מראה והיא תסייע בלשמור על בטיחות הסובבים, אין סיבה לא לרכוש אחת כזו עוד היום!

צילום: ASPROD

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*