מהיום בבוקר, חברת ״אפיקים״ תפעיל את התחבורה הציבורית

מהיום בבוקר, חברת ״אפיקים״ תפעיל את התחבורה הציבורית

צעד ראשון להפיכתה של אשדוד לעיר מודל לתחבורה בת קיימא. החל מהבוקר (יום שישי), תפעיל חברת אפיקים את קווי התחבורה הציבורית העירוניים בעיר אשדוד. זאת, במסגרת הרפורמה שמנהיג שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ בתחבורה הציבורית.

השר כץ ציין כי חברת אפיקים שזכתה במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית העירונית באשדוד, תגדיל את מספר הנסיעות בעיר ב-40%, עד לחודש פברואר 2017. אפיקים תחליף את חברת אגד תעבורה שהפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשדוד בשנים האחרונות.

חברת אפיקים, מפעילה כיום את קווי התחבורה הציבורית האזוריים בין אשדוד ליבנה, בני ברק ותל אביב. זאת, בנוסף לאשכולות קווי ראש העין ופתח תקוה שהחלו לפעול במהלך שנת 2016.

אשכול הקווים העירוני באשדוד, יופעל באמצעות אוטובוסים חדישים בעלי טכנולוגיות מתקדמות, הכוללות בין השאר נקודות טעינת חשמל למכשירים סלולריים, מערכות כריזה בתוך האוטובוסים ומחוצה להם ושילוט אלקטרוני המאפשר לנוסעים לקבל מידע על זמני ההגעה של האוטובוסים בזמן אמת (Next Bus).

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תא"ל (מיל') מאיר חן הדגיש כי הכנסת המפעיל החדש לעיר אשדוד הינה חלק ראשון ומשמעותי בפרויקט תחבורתי, שישנה את הרגלי הנסיעה של התושבים ויעודד שימוש נרחב בתחבורה הציבורית העירונית.

השר כץ, ציין כי במסגרת זכייתה של אשדוד בפרויקט "עיר מודל לתחבורה בת קיימא" יושקעו בה יותר מרבע מיליארד שקלים, בפיתוח תחבורה ירוקה ועידוד המעבר מרכב פרטי לרכב ציבורי.

במהלך שנת 2018, יחל השלב השני של הפרויקט שיכלול הקמת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים), בצירים המרכזיים בעיר, באורך כולל של 20 קילומטרים. נתיבים אלה  יאפשרו מעבר מהיר של אוטובוסים בצירים מרכזיים, בכל חלקי העיר.

במסגרת שיפור תשתית התחבורה הציבורית באשדוד, יוקמו יותר מ-100 תחנות אוטובוס חדשות לאורך הצירים של התחבורה הציבורית וישודרגו יותר מ- 200 תחנות בכל רחבי העיר. התחנה המרכזית תשודרג גם כן ותכלול סככות חדשות לקווי האוטובוסים. כמו כן יוקם מסוף אוטובוסים חדש בעיר.

לצד הכשרתם של נתיבי התחבורה הציבורית, תוקם רשת של שבילים ייעודיים לרוכבי אופניים, באורך של כ- 22 קילומטרים שיחברו בין רובעי העיר למרכזים העירוניים, תוך אינטגרציה מלאה עם התחבורה הציבורית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*