מכת העיסקאות המבוטלות בכרטיסי האשראי.

מכת העיסקאות המבוטלות בכרטיסי האשראי.

ביטול עיסקת אשראי. מרבית העסקים העובדים עם כרטיסי אשראי בחיוב טלפוני מכירים טוב את הבעיה רק חושבים שמדובר בבעיה ספציפית של העסק הפרטי שלהם. לאט לאט מבינים שמדובר במכת מדינה. אז מה באמת הבעיה?

עסקה טלפונית שמבוצעת בכרטיס אשראי מוגדרת עפ״י חברות האשראי כעיסקה בסיכון גבוה, או עיסקה במסמך חסר. למרות כל אמצעי האבטחה שנוקטים העסקים (אישור חברת שבא, 3 ספרות אחרונות קו אבטחה, קופה ממוחשבת ועוד…) אין להם שום זכות דיון או מעורבות בהחלטת חברת האשראי שמבטלת את העסקה ומאמינה באופן עיוור ללקוח ולא לבית העסק. בנוסף גובה חברת האשראי את בעל העסק עבור העיסקה עצמה, ביטול העיסקה ועוד ריביות נלוות.

חברת האשראי מפנה את בעל העסק להגיש תלונה במשטרה. זאת לאחר שהעסקה בוטלה ובעל העסק כבר מתמודד עם העיסקה בעל כורחו.

אושרי

אושרי נזרי ואשתו אורית, הכל התחיל בפיצה איטליאנו

מבדיקה ראשונית שעשינו בקרב בעלי עסקים מדובר במכה רצינית ועסקים מדווחים על ביטולים מתועדים בשווי עשרות אלפי ש״ח, ידם של העסקים כבולה כי הם בודדים מול ענקיות האשראי שאין להם שום סיכוי נגדן.

מהלך ויוזמה ראשונית יוצאת דווקא מהעיר אשדוד, קבוצת בעלי עסקים המונה מעל ל-100 בעלי עסקים החליטה להרים את הכפפה והחלה לקדם יוזמה שתתן פייט ותנסה לעצור את חוסר הצדק והעוול שנגרם לעסקים שגם כך מתמודדים עם יותר מדי קשיים ונלחמים על קיומם.

במידה ויצליחו בעלי העסקים עם המהלך זו תהיה בשורה משמעותית עבור עשרות אלפי עסקים הנותנים שירותים בעסקאות טלפוניות.

לדברי נציג ארגון העסקים המקומי העתיד מכוון לשימוש מוגבר בכרטיסי אשראי ויש להערך עם תיקון לעיוות שלא לדבר על החזר רטרואקטיבי.

oshri

דוגמא לכמות ביטלי עיסקה בשווי עשרות אלפי ש״ח

בתחילת חודש מאי יתקיימו שתי פגישות משמעותיות שיניבו בתקווה פירות להמשך המאבק. הראשונה שבהן היא עם חבר הכנסת מיקי לוי, סגן שר האוצר לשעבר שיגיע לפגוש את נציגי הארגון המקומי דוד קקון ואושרי נזרי יחד עם עם עוד מס׳ בעלי עסקים באשדוד.

פגישה נוספת תתקיים עם עו״ד רועי כהן – נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים בישראל. נשקלת גם תביעה ייצוגית מסודרת לבעלי עסקים מאשדוד מול חברות האשראי.

נפגעתם גם אתם מביטול עסקאות? פנו אלינו במייל לכתובת: [email protected] ונמשיך ולעדכן אתכם בהתפתחויות.

 

בהזדמנות זו מבקשים בעלי העסקים להבהיר כי ברגע שאתם הלקוחות מבטלים עסקת אשראי אתם פוגעים בעסק הקטן והוא ניזוק פעמיים, גם מכם וגם מחברות האשראי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*