מכונת כביסה: איך היא עובדת?

מכונת כביסה: איך היא עובדת?

אם יש מכשיר ביתי אחד שרובנו פשוט לא היינו יכולים להסתדר בלעדיו, זו מכונת הכביסה. אם אי פעם מכונת הכביסה שלכם חדלה לתפקד למשך כמה ימים או שבועות, אתם יודעים כמה קשה לכבס בגדים ביד.

רוב האנשים אינם מקדישים מחשבה מיוחדת לאופן הפעולה של מכונת הכביסה שלהם, אבל כשיודעים איך היא פועלת, אפשר לנצל היטב את מלוא יתרונותיה.

מה עושה התוף של מכונת כביסה?

הרעיון הבסיסי של מכונת כביסה הוא פשוט: מכניסים את הבגדים, המגבות או המצעים למכונה, מוסיפים נוזל או אבקת כביסה ומרכך כביסה, ומפעילים את המכונה לפרק הזמן הדרוש על מנת לנקות את הבגדים, ולבצע פעולת סחיטה. אבל התהליך כולל קצת יותר מזה.

כשרוב האנשים חושבים על מכונת כביסה לבגדים, הם חושבים על תוף גדול שמתמלא במים, אבל האמת היא שיש שני תופים. אחד בתוך השני, והתוף הפנימי הוא התוף שרואים כשפותחים את הדלת או את המכסה.

התוף השני גדול יותר והוא ממוקם מחוץ לתוף הפנימי ואי אפשר לראות אותו. תפקידו להחזיק את המים כשהתוף הפנימי, של מכונת כביסה עם פתח קדמי, או התועמס, במכונה עם פתח עליון, מסתובב. שלא כמו התוף הפנימי, התוף החיצוני צריך להיות אטום לחלוטין למים, או שיהיה שיטפון בכל הבית.

החלקים המעניינים האחרים של מכונת הכביסה

מכונת כביסה כוללת גם תרמוסטט, שהוא מנגנון מדחום, לבדיקת הטמפרטורה של המים, וגוף חיום שממם אותו לטמפרטורה הנדרשת. יש גם משאבה חשמלית שמוציאה מים מהתוף כשהמכונה מסיימת את מחזור הפעולה.

קיים מנגנון בקרה מכני או אלקטרוני שנקרא מתכנת, שגורם לחלקים השונים של מכונת הכביסה לעבור סדרה של שלבים לשטיפה וסיבוב הבגדים. קיימים שני צינורות שמאפשרים לנקות עם מים חמים וקרים, וצינור שלישי שמאפשר למים המלוכלכים לצאת שוב. על כל הצינורות האלה יש שסתומים, כמו דלתות קטנות שנפתחות ונסגרות בעת הצורך.

למה מכונת כביסה צריכה כל כך הרבה תוכניות?

מכונת כביסה מגיעה עם מספר מדהים של תוכניות. ועדיין, רוב האנשים משתמשים כמעט כל הזמן בשתיים או שלוש תוכניות, מתוך 14 התוכניות המוצעות בממוצע, בהתאם לדגמים.

רוב התוכניות של מכונת הכביסה הן וריאציות שונות של שלוש או ארבע תוכניות עיקריות, והן מאפשרות לכם לכבס את הבגדים בדיוק לפי התוכנית הרצויה לכם:

  1. תוכנית שטיפה בטמפרטורה גבוהה וארוכה לכביסה לבנה שמשתמשת בהרבה מים;
  2. תוכנית מעט מהירה יותר בטמפרטורה נמוכה לכותנה צבעונית;
  3. תוכנית לאריגים סינתטיים שמסתובבת לאט יותר ומשתמשת בטמפרטורות נמוכות יותר.
  4. שטיפה חזקה של שעה, שמשתמשת בטמפרטורה גבוהה ומבצעת סחיטה חזקה.

כל התוכניות האחרות הן גרסאות שונות של ארבעת התוכניות הבסיסיות האלה, ואתם יכולים לבחור את הדקויות הדרושות לכם להשגת הטמפרטורות ועוצמת הסחיטה, בהתאמה מושלמת לבגדים שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*