מי משאיר פסולת בפארק?

מי משאיר פסולת בפארק?

אשדוד הפכה זה מכבר לעיר המושכת אליה לא מעט אורחים המבקרים בה באופן קבוע ונהנים מהאתרים שלה ומאפשרויות הפנאי שהיא מציעה. כך ניתן לראות אורחים בכל חופי הרחצה של העיר, בפארקים היפים ובאתרים ההיסטוריים של אשדוד. לפני כמה חודשים, השלימו עיריית אשדוד והחברה לתיירות את עבודות הפיתוח ושדרוג פארק עד הלום, והפיכתו לאזור רשמי בו מותר לערוך פיקניקים והפעלת מנגלים. אך במינהל התפעול מזהים תופעה שבה אורחי הפארק מותירים אחריהם לכלוך ופסולת, ומתריעים מפני אכיפה.

לפני כמה חודשים הושלמו העבודות לשדרוג פארק עד הלום והפיכתו לאזור מותאם לפיקניקים משפחתיים. העבודות כללו הסדרת שבילים ודרכי גישה, מתקני מנגל, שולחנות וכסאות ישיבה, צמחיה ותאורה ופחי אשפה. בפארק יש שלטים מאירי עיניים ופינות בהן ניתן לנוח ולהתרענן. כל זה לא נעלם מעיני הציבור וגם אורחים מחוץ לעיר פוקדים את המקום ונהנים משירותי פיקניק ופנאי נעימים. אלא שלא כולם מתייחסים בכבוד לרכוש הציבורי ויש כאלה המותירים אחריהם אשפה ו"טינופת". במינהל התפעול אומרים: "די! מי שינהג בחוסר כבוד לסביבה, יסתכן בקנסות" וכבר הנחו את גורמי האכיפה לפעול כך שהסדר והניקיון יישמרו במקום.
הראשונים לזהות את התופעה היו מצלמות המוקד העירוני ועובדי הניקיון. "הפארק מצולם באופן קבוע ובאיכות טובה ואנו לא נאפשר התנהגות כזאת" אומרים במוקד העירוני ומבטיחים כי "מעתה לא נסתפק באזהרה אלא נדאג שסיירת השיטור תגיע למקום ותטפל במי שמלכלך". ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, אומר כי הרבה מאוד משאבים הושקעו בפארק שנועד לשמש את הציבור, כמו כל אתרי העיר, "אך אנחנו לא מוכנים לגלות סובלנות כלפי מי שמתנהג בגסות ומזלזל בנכסים העירוניים". רוטנברג מבהיר כי המעקב באמצעות מצלמות והסיורים המוגברים של גופי הביטחון והאכיפה יעשו סדר וידאגו לעקור את התופעה הזאת ומוסיף באופן נחרץ "מי שילכלך – ישלם!".

בחברה לתיירות, שהובילה את העבודות לשדרוג הפארק, הבטיחו כי הם יוסיפו עוד שלטי הסברה והכוונה. "השלטים באים רק להזכיר לאורחים את מה שכולם יודעים" אומרים בתיירות ומצפים מהאורחים "לנהוג באחריות, לזרוק את האשפה לפח ולהותיר אחריהם מקום נקי".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*