מיזם הסטנד אפ של המרכז הקהילתי בית לברון

מיזם הסטנד אפ של המרכז הקהילתי בית לברון

יצא לדרך: המופע הראשון במיזם הסטנד אפ  של מרכז קהילתי 'בית לברון'.

להראל גינזבורסקי(11) העולה לכיתה ז' בבית הספר התיכון מקיף ד' יש ניסיון די מרשים בעמידה מול קהל: לפני כשבועיים הופיע באקנסטו בר במסיבה לתוך הלילה עם מופעי פריצה של סטנדאפיסטים מוכשרים ומתחילים בהפקתו של אורי קריספין ,שחוזר לסצנת חיי הלילה של העיר והשבוע הופיע באולם המופעים באגף התרבות של מרכז קהילתי 'בית לברון'. הראל כבקיא ומנוסה בדבר סיפר לקהל על חיי היום יום הסוערים של נער הנוהג להתלוצץ על חשבון הוריו ולא רק, "המורה כעס על התנהגותי בכיתה"-הוא אומר לקהל-"הוא פנה אליי בעצבים ואמר: ביום ראשון אני מבקש לראות את ההורים שלך .המורה ,השבתי לו: למה לחכות ליום ראשון, הנה יש לי תמונה שלהם בנייד."

מופע סטנד-אפ (בעברית: מִצְחָק) הוא מונולוג של קומיקאי המופיע על הבמה או דיאלוג שהוא מקיים עם הקהל, ובו הוא מציג מבט שונה ומבדר על סיטואציות שונות משגרת החיים היומית. המונח "סטנד-אפ" הוא תעתיק חלקי של Stand-up comedy באנגלית, קרי סְטֵנְד-אָפּ קוֹמֵדִי, כלומר "קומדיה בעמידה", שכן הקומיקאי לרוב עומד בעת המופע. מי שעמד על שלו  והוציא לפועל את מיזם הסטנד-אפ אחראי גבי גולן (54) האשדודי, שעבד כנהג מונית כשלושים שנה וכרגע הוא מאייש דוכן של מפעל הפיס.

לאורך השנים הוא נחשב כמצחיקן בכל מקום שהגיע וייצר המשחק שקינן בו הביא אותו בעבר להשתלמות בקורס 'משחק מול מצלמה' שנערך במרכז האמנויות מונארט ובעקבותיו השתתף בגילום תפקידים קטנים בסרטים "שתיקת הצופרים' ,דרמה טלוויזיונית ישראלית משנת 2003 ,שביים אורי ענבר ,בסרט 'חתונה מאוחרת' בבימויו של דובר קוסאשווילי, שיצא לאקרנים בשנת 2001 ובמספר סרטי סטודנטים.

גבי עלה מספר פעמים לבמת הקומדי קלאב בת"א הציג לפני הקהל סיטואציות מחייו של נהג מונית אשדודי ממוצא גיאורגי, הוסיף סיפורים על אשתו וחמותו והקהל הגיב בפרצי צחוק רמים נוכח אמן הסטנד-אפ הלא שגרתי. " אמנות  הסטנד אפ נפוצה בארץ וחשבתי שכדאי שגם באשדוד תהיה במה שבה יוכלו מי שמבקשים להציג לפני קהל.

"בהמשך נוצר קשר בינו לבין רפי מיכאלי- מנהלו של מרכז קהילתי 'בית לברון' ועל ההפקה המעשית לאירוע הופקד עומר גדז'(39), רכז חוגים וקהילה במרכז הקהילתי והאחראי על הפעילות באגף התרבות. את המופע הנחה באופן פעיל גבי גולן ועל הבמה התייצבו בני הזוג סופיה ודוד דביר מגן יבנה (אגב, סופיה עורכת דין במקצועה).מתן וייסמן, אדנה  אלפה, דודו כרמל, ירדן משולם ורונן טבריה התל אביבים וכאמור גבי גולן והנער הראל גינזבורסקי מאשדוד.

במרכז הקהילתי 'בית לברון' שוקלים את האפשרות להציע לבני הנוער ולצעירים השתלמות בקורס סטנד אפ מקצועית בהובלה של אמן מנוסה עם הכשרה בנושא עמידה על במה, כתיבת קטעי סטנד-אפ, אימפרוביזציה ועוד כאשר המשתתפים יופיעו באירועים עירוניים ובערבי במה פתוחה עם חומרים מקוריים שלהם.

המעוניינים להציג במופעי סטנד אפ פתוחים יפנו לאגף התרבות של מרכז קהילתי 'בית לברון ':08-8555834.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*