מחאת רחוב הנרקיס – 12 אצבעות נגד במועצת העיר… בינתיים

מחאת רחוב הנרקיס – 12 אצבעות נגד במועצת העיר… בינתיים

מחאת רחוב הנרקיס הגיע כבר למועצה הרבה לפני ההליך הרשמי של הקצאת השטח. כרגע מדובר בבקשה להקצאה שטרם נידונה, אבל פוליטיקאים כמו פוליטיקאים עטו על הגופה הרבה לפני שהעלתה ריח ראשון.

כצפוי, בנייה של ישיבה עבור חסידות ויז׳ניץ משכה ישירות ובכינון ישיר לכיוון של אנטי חרדים, כל מי שיכל לגנוב כותרת, משני הצדדים לא ויתר על הההזדמנות, תואר ״מובילי המחאה״ התחיל להתפזר לכל מי שהוציא פוסט בעניין – אם השקיע בלייב ממקום האירוע אז בכלל…

לא מעט פספסו את מהות המאבק, המאבק עצמו חייב להיות בעד התושבים, הלקוח היום הוא עמותה חרדית הדורשת לעשות לאנשיה, מחר זה יכול להיות קבלן שרוצה מלון או בניין משרדים, במקרה הזה בחירת השטח רחוקה מלהיות מתאימה והיא לא פחות ולא יותר מאצבע בעין לשכונה הותיקה בעלת אופי חילוני מובהק שמנחיתים עליה בכפיה בלב השכונה מתחם חרדי הכולל ישיבה, בית כנסת ומוסדות חינוך חרדיים.

כל מי שיגיע לסיור בשטח ועיניו בראשו יבין שמדובר בהצעה הזויה שבמידה ותגיע למועצה תעמוד הקואליציה במבחן הומני משמעותי עבור עתידם הפוליטי.

מהצהרות שניתנו עד כה עומדת ההצבעה על 12 מתנגדים רשמיים שהצהירו על התנגדות.

שטח המריבה (צילום: מערכת האתר)

שמעון כצנלסון הצהיר שכל הסיעה תתנגד, משמע 6 אצבעות, כך גם אלי נכט (2), אלי לחמני (3) והלן גלבר (1) שככל הנראה תיישר קו (עדיין לא יצאה בהצהרה רשמית), מניין המצהירים עומד על 12 מתוך 29 חברי מועצה.

במידה וההחלטה תגיע למועצה היא תקום ותיפול בזכות או בגלל 3-4 חברי מועצה שיפילו את הפור ויצטרכו להתמודד עם מטח חצים שבודדים יקומו ממנו מבחינה פוליטית, חברי המועצה שעשויים להיות המכריעים הם סגנית ראש העיר שרון מרק (1), אפרת אוחיון (או נונה אלטמן שעשויה להחליפה בסבב הרוטציה) וצמד סיעת אשדודים יניב קקון ומאיר אברג׳ל. זו הרביעייה שתחרוץ את הדין, קל זה לא הולך להיות עבורם אבל כמו כל מבחן פוליטי ראשון הם יצטרכו לעשות את הבחירה.

לכן, אותם מובילי מחאה שמתרבים מידי יום צריכים להשקיע את האנרגיות בשכנוע ארבעת החברים הללו, הם אבן המאזניים, הם התחייבו להשאיר את הסטטוס קוו, הם פתחו את המצע תחת הסיסמה ״חיה ותן לחיות״ ומה שקורה ברחוב הנרקיס זה הכל חוץ מחיה ותן לחיות.

למחאה פוטנציאל של נפיצות פוליטית, הנסיבות מקלות על כל מתנגד לצאת מכליו, חוסר ההיגיון בנסיבות שבמקרה הספציפי הזה יכולות לתדלק לא רק את התקשורת המקומית זהו אייטם ארצי לכל דבר ועניין, לכן כל מי שיתמוך בניגוד ל״אני מאמין״ שהתחייב לבוחריו יצטרך להתמודד עם התוצאות שככל הנראה לא יהיו פשוטות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*