מופע הבלט של סרגיי פולונין בישראל

מופע הבלט של סרגיי פולונין בישראל

למרות הסערות המתוקשרות של עולם התרבות והאומנות הישראלי אל מול משרד התרבות והעומדת בראשה במהלך השנים האחרונות, ישראל הייתה ונשארה מעצמת תרבות לא קטנה, כזו בה חובבי תרבות ואומנות מושבעים יכולים לקבל לא מעט ממבוקשם, בין השאר בדמות הופעות אורח של דמויות מרכזיות המגיעות מחו"ל על מנת להופיע בארץ. לצד כוכבי רוק ופופ, תזמורות נחשבות ושאר הופעות אומנותיות ניתן למצוא בארץ גם לא מעט הופעות מחול משובחות, ודוגמה מצוינת לכך נקבל במהלך שנת 2020 עם הגעתו הצפויה לארץ של אחד מרקדני המחול המודרני המפורסמים והמסקרנים ביותר בעולם כיום – סרגיי פולונין.

סיפורו של גריגורי רספוטין – מופע המחול המודרני של פולונין

קיימות סיבות טובות רבות להתרגש מהופעה דוגמת זו של סרגיי פולונין כאשר היא מגיעה לישראל וללכת לצפות בה . בתור התחלה, מדובר כאמור באחד מרקדני המחול המודרני המפורסמים והנחשבים ביותר בתחום כיום בעולם. רבים משווים אותו לגדולי המחול של המאה האחרונה דוגמת ברישניקוב, ורק הצפייה בו על הבמה מספיקה על מנת להצדיק רכישת כרטיסים ופינוי ערב שלם על מנת להגיע לצפות בו מקרוב. ואכן, פולונין אינו מאכזב ומשאיר את המבקרים והמעריצים המושבעים כאחד פעורי פה, מחכים להופעה הבאה שתגיע ארצה.

סיבה מצוינת נוספת לנהור למופע הבלט של פולונין היא הנושאים של הצגותיו, ובפרט נושא ההצגה שצפויה לעלות באמפיתיאטרון בקיסריה במהלך חודש מאי של השנה הקרובה (2020). הצגה זו, הנקראת "רספוטין", עוקבת אחר סיפור עלייתו ונפילתו של גריגורי רספוטין. אדם זה נחשב למיסטיקן רוסי בעל יכולות ריפוי על טבעיים, אך מעבר לכך מדובר היה לכל הדעות באדם בעל אישיות מרתקת ומהפנטת, כך לפחות על פי אינספור עדויות של אנשים אשר חיו באותן שנים ברוסי והיו מקורבים לרספוטין ולמשפחת הצאר.

רספוטין עצמו היה מקורב לחצר המלוכה הרוסית שלפני המהפכה הבולשביקית ונפטר בשנת 1916. כחמש שנים לפני פטירתו אף ביקר בארץ ישראל ובירושלים. בעוד לכל הדעות מדובר היה בדמות מרתקת, אין אדם מתאים יותר כיום לגלמו מאשר אחד הרקדנים האמוציונאליים והמוכשרים ביותר על בימות העולם – פולונין כמובן…

מומלץ לקרוא מידע נוסף על ההופעה של פולונין בישראל ועל מופעי מחול רבים וטובים אחרים במגזין קצת תרבות שסוקר את כל אירועי הבידור והתרבות בישראל.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*