מודל ייחודי להתמודדות עם סכנת האופניים החשמליים

מודל ייחודי להתמודדות עם סכנת האופניים החשמליים

ברשות העירונית ״מהות״ והמרכז להורות משמעותית בחרו לתקוף את סכנת האופניים החשמליים בדרך יצירתית ולא פחות מועילה משאר הפתרונות שהוצעו עד כה… דרך הסברה להורים.

לפני מספר חודשים, החלו ברשות העירונית ״מהות״ להוביל מודל מקומי ראשון מסוגו שיפעל להסברה מקיפה על סכנות האופניים החשמליים עליהם כולנו שומעים חדשות לבקרים. הבעיה שמחלחלת כמעט לכל בית בו גדלים נערות ונערים בגיל העשרה הופכת מהר מאוד לסוג של משבר שהורים רבים אינם יודעים איך להתמודד איתו.

הלחץ החברתי בו נמצאים הנערים מכניס את הבית לסוג של מלחמה שלא כל הורה יודע איך להתמודד איתה. ארגז הכלים היומיומי לא מכין הורים להתמודד עם המצב החדש שנוצר בו מצד אחד מדובר בכלי תחבורה ירוק עם לא מעט יתרונות ומצד שני אין הבנה לגבי החוק, מה שהופך את האופניים החשמליים למסכני חיים. ההורים נאלצים לחתום על סוג של גזר דין לילדיהם ואין להם כלים חינוכיים להתמודד עם הבעיה.

צילום: נהוראי גבריאל

את הכפפה הרימו סימונה מורלי – מנכ״לית הרשות העירונית ״מהות״ וגילית אבטליון – מנהלת המרכז להורות משמעותית ובימים אלו ממש מתפתח מודל ייחודי להשתלמות בנושא התמודדות ההורים עם עניין האופניים והקורקינטים החשמליים מסכני החיים. בניית המודל מתבססת על התפיסה של הקניית המידע המלא אודות הסכנות לצד אמצעי האכיפה והזהירות העוטפים את התופעה.

נקודת המוצא הינה, שככל שלהורים יהיה יותר ידע, הן על היקפי התופעה מבחינת הפרצות החוקיות (הכוללות בין היתר את הגבלת המהירות) ובנוסף, ארגז כלים חינוכי להתמודדות עם לחצים, כך יצאו הנערים וההורים עם פשרה בטוחה יותר.

סימונה מורלי – מנכ״לית מהות: נושא האופניים החשמליים עומד בפתחנו מעל לשנתיים, כולנו יודעים שיש פיל בחדר, רק שלא הרבה רוצים לדבר עליו. התאונה של ארי נשר (בנו של במאי הקולנוע אבי נשר) זעזעה את המדינה, זה היה בדיוק הזמן להתכנס ולהרים את הכפפה, דווקא מהמקומות הכי קרובים אלינו: מניעה והורות. צוות עבודה מקצועי הוקם ובקרוב מאוד יושק המודל הייחודי.

גילית אבטליון – מנהלת המרכז להורות משמעותית: במודל, אותו אנו מפתחים, נדריך הורים כיצד להתנהל בצורה תקינה מול ילדיהם, בעמידה איתנה ובהצבת גבולות. בגיל ההתבגרות, הילדים מחפשים את הזהות והעצמאות שלהם ולכן 'בועטים' בחוקים, במרכז להורות נעזור להורים להבין כי 'המפתחות בידיים שלהם'.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*