מה עכשיו? – תפילין / מתן פרץ

מה עכשיו? – תפילין / מתן פרץ

השבוע האחרון שעבר עלינו היה מלא התרחשויות ובלאגן ברשת, אבל אירוע אחד שהגעתי אליו (או הגיע אליי) בטעות, הציק לי ממש.

לא יודע אם יצא לכם לראות או לא, אבל בשבוע האחרון עלה סרטון לרשת, שהפך לויראלי מאוד תוך דקות ספורות, של בחור צעיר שורף תפילין. כן, פשוט מקים מדורה קטנה כמו בערבים פחות מוצלחים של בני עקיבא וזורק לתוכה את התפילין שלו, "כמחאה על חוק המרכולים".

עכשיו עזבו שגם ככה כל המדינה רותחת על החוק ושאנחנו קרובים למלחמת דת מיותרת לחלוטין, אחי, מה נראה לך שאתה עושה?? מה?? אתה נורמאלי? באיזה צורה זאת נחשבת "מחאה לגיטימית"? אתה באמת חושב לרגע אחד, שמישהו יראה את הסרטון ויגיד "וואוו כנראה ממש חשוב לו לקפוץ לקסטרו בשבת ולשבת לאיזה גלידה אם הוא ככה שורף את התפילין שלו.. איזה אמיץ!". אז לא אחי. פשוט לא.

לא מאמין בתורה? לא רוצה להניח תפילין? סגור יא גבגבר, הכל טוב, תעשה מה שבא לך אחויה. אבל מפה ועד לשרוף סמל יהודי מובהק שאנשים (אפילו לא דתיים), מרגישים אליו חיבור חזק ומשמעותי? דביל. פשוט דביל. לא יודע מי אתה מר בחור "מוחה" ו"אקטיביסט", רק שתדע שאני, מתן פרץ, חושב שאתה חתיכת אפס בלי טיפה של מוח, שכנראה לא הבין את המשמעות של מה שהוא עושה.

ThinkstockPhotos-914234908

סתם בשביל הספורט הייתי חייב להיכנס לתגובות על הסרטון כדי לקבל תמונה טיפה יותר שחורה של מה שהולך במדינה הזאת, ואת האמת? הן היו בול מה שציפיתי. כמו שאתם בטח יכולים לנחש, הן נעו מ"תותח! מבין אותך לגמרי! די לכפייה הדתית", ועד לאיחולים לבביים שבאמת אי אפשר לכתוב אותם בפורום הזה. כל מה שאני יכול להגיד זה שהם תיארו כל מיני מחלות חשוכות מרפא ומקומות מאוד מסויימים בעולם הבא. תנו לדמיון שלכם לעוף.

אבל מה שהכי הפריע לי זו הצביעות. כל לוחמי הצדק והחופש שקראו לו "אמיץ" ו"תותח" כי "רק ככה הדתיים האלה יבינו". אה כן? אז בואו נגיד לרגע שאלו לא היו תפילין אלה קוראן, או הברית החדשה, הוא עדיין היה אמיץ? עדיין לוחם חופש דגול? כנראה שלא. אז תבדקו את עצמכם טוב טוב לפני שאתם מבלבלים את המוח ומתעוורים משנאה. תעשו מה שאני עושה, תמיד לפני שאני עושה משהו דבילי (ואני עושה הרבה..), קחו נשמיה עמוקה, שתו כוס מים וחכו עם זה. בטח ובטח אל תעלו את זה לרשתות החברתיות.

אהבתם? כנסו לטורים נוספים של מתן פרץ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*