מהו ניהול תקציב משפחתי?

מהו ניהול תקציב משפחתי?

היום ניתן לראות משפחות רבות בישראל ומשפחות צעירות נקלעות לעתים קרובות למצבים כלכליים מורכבים אף קשים לאורך זמן ללא יכולת לצאת מהסבך. מצב בו המינוס מאיים וגדל  בכל חודש ללא אופק לסגירת המינוס, או מצב של הלוואה בריבית גדולה ללא יכולת החזר מספיקה, ומצבים נוספים יכולים להשפיע על המשפחה כולה, על מצב הרוח המשפחתי, על האושר הבריאות ועוד.

יוקר המחיה בישראל הוא מהגבוהים בעולם, השכר הממוצע במשק כידוע נמוך ומגרד את חמשת אלפים השקלים בקושי. מה שמקשה ביותר כיום לנהל משק בית וחיי משפחה באיכות ברווחה ובאיכות החיים המגיעה לכולם.

היום נדרשת כל משפחה, גדולה וקטנה, לניהול תקציבי יעיל ומסודר של כלכלת המשפחה הכוללים את הכנסותיה והוצאותיה ואופק עתידה הפיננסי, על מנת לאפשר לה להגדיר מטרות חדשות, לתכנן תכניות לעתיד ואף לממש אותם בהצלחה בין אם אלה תכניות עבור הילדים, עבור התפתחות הקריירה האישית ועוד.

איך מנהלים תקציב משפחתי?

השלב הראשוני והחשוב בניהול תקציב משפחתי, הינו בירור מדויק של תמונת המצב הפיננסית שלכם. מיפוי מצבכם הפיננסי יגלה לכם ויעזור לכם להבין האם קיים פער תקציבי בין ההכנסות להוצאות שלכם.

לאחר מכן ניתן לבנות תקציב משפחתי ריאליסטי שמטרתו להביא אתכם לאיזון כלכלי.לצורך כך נדרש איסוף כל הניירת הפיננסית כגון ריכוז ביטוחים, תדפיסי עובר ושב, חשבונות, פירוט הוצאות אשראי, תשלומי הורים לבית הספר ועוד.

לאחר ריכוז כל הנתונים בטבלה, נדש למפות את המצב העכשווי בכנות ובאמינות כולל הוצאות חודשיות 4 חודשים לאחור, הוצאות שנתיות, נדרש לחשב ולהוסיף להוצאה חודשית כמו ביטוח רכב  לחלק ל- 12 . ועוד.

ממה מורכבת מסגרת תקציב משפחתי?

המסגרת התקציבית של המשפחה מורכבת מההכנסות נטו. ובכדי לעזור לכם לעמוד בה, מומלץ לחלק את ההוצאות כדלקמן:55% – עבור הוצאות מחייה. 30% עבור התחייבויות. 10% עבור חיסכון וכיסוי המינוס

5% עבור בלת"מ.

ניתן לצמצם עלויות מחייה, ונדרש לשמור על תקציב מאוזן, לוודא שאין חריגות , ולזהות בזמן פערים שנדרש לצמצם. גם ההוצאות הקבועות כגון חשמל הן הוצאות התלויות בהתנהלות ובצריכה.

תכננו מראש את ההוצאות הגדולות וגם הקטנות, לדוגמא, לפני יציאה משפחתית לשופינג בגדים, בדקו מהו התקציב החודשי לסעיף זה וכמה הוצאתם עד עתה, אם הוצאת כבר 200 שח לדוגמא, נשאר לכם רק עוד 300.

בדיקה מקדימה של התקציב לפני כל הוצאה תעזור לכם לנהל חכם ולאזן את התקציב המשפחתי שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*