מדריך לאירועי תרבות ופנאי באשדוד

מדריך לאירועי תרבות ופנאי באשדוד

יום ראשון,  27.1.19 , בשעה 17:00, שעת סיפור ויצירה עם דליה הספרנית ע"פ הסיפור 'לישון אצל סבתא' מאת נירה הראל

שאולי, איתי ולילי אוהבים לאכול אצל סבתא. בכל יום שישי הם באים אליה לארוחת ערב. אבל מה קרה ביום שישי אחד כששאולי החליט שהוא רוצה להישאר לישון אצל סבתא? סיפור מצחיק ואנושי על הקושי להתמודד עם שינויים, בכל גיל. "לישון אצל סבתא" מצטרף לשורה של ספרי ילדים אהובים, פרי עטה של נירה הראל, ביניהם "את זה", "שפת הסימנים של נועה", "מפתח הלב," "סבא בישל מרק". מתאים לילדים בגילאי4-7 שנים.

הספרייה העירונית, קיבוץ גלויות 4, אשדוד, למידע:08-8564280 . הכניסה חופשית.

 

יום שני,  28.1.19 , בשעה 18:00-19:30 'מיזם "929" – במוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן באשדוד

מידי יום שני במשך כל השנה מתכנסת קבוצת לימוד קטנה ואינטימית, לדיון והעמקה בפרקי קריאה מהתנ"ך בהנחיית ד"ר יואל שילה, חוקר במדעי היהדות ומרצה במכללה האקדמית אשקלון ובמרכז יעקב הרצוג. בשיעוריו קושר ד"ר שילה את מקורות היהדות והעבר היהודי, עם המציאות הישראלית העכשווית.

עלות מפגש: 20 ₪, המוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן, רחוב השייטים 16, אשדוד. לפרטים והרשמה : 08-6224799

 

יום שלישי,29.1.19, בשעה 17:30,'למה בכה הדג' הצגת ילדים חזותית בביצוע תאטרון הקרון

עפ"י סיפורי עודד בורלא: בואו לספרייה מיוחדת במינה מלאה בספרי פופ-אפ צבעוניים, חלקם קטנטנים וחלקם ענקיים, המסתירים בתוכם סודות והפתעות. שתי שחקניות וחמישה סיפורים בעולם תלת מימדי צבעוני ומפתיע. הילדים מוזמנים להציץ לסיפוריו של בורלא על חיות מוזרות שעשויות כולן נייר. מה קרה לג'ירפה כשהעורב מציע לקשור את צווארה? מי אהב את העקרב? ולמה בכלל בכה הדג? בסוף ההצגה, כל החברים חוזרים אל הספרים, אם גם אתם תנסו לפתוח ספר בעצמכם… מי יודע מה יקרה? ההצגה השתתפה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים. ההצגה זכתה בפרס הבמה להצגות ילדים 2017 להצגה הבינתחומית הטובה ביותר.

15 ש"ח בלבד כחלק ממיזם 'התושב במרכז הקהילתי'. מרכז קהילתי 'תקוותנו'(רובע ב'), המעפילים 21, אשדוד.טל':08-8523187

 

יום שלישי,29.1.19, בשעה 17:30,

'עיר העכברים'-בביצוע תאטרון עלמא ובהשראת אגדת העם המוכרת והאהובה החלילן מהמלין: הצגת יחיד מפתיעה ומרגשת על קשר חברות מיוחד שנרקם בין ראש העיר של המלין וחלילן מסתורי. בעזרתו של החלילן לומדים ראש העיר והקהל הצעיר על כוחה של הבטחה, איך להודות בטעות וכיצד מבקשים סליחה. הצגה סוחפת בשלל צבעים, דמויות ובובות, שמשלבת חרוזים עגולים, תנועה מעולם הפנטומימה והסלפסטיק ונגינה חיה בחליל צד. הסיפור "החלילן מהמלין" נכתב על ידי האחים גרים בשנת 1816 על בסיס אגדת עם. במרכז הסיפור עומדת נפשו העדינה, החופשית והמורכבת של האדם, ומה קורה לה כשהיא באה במגע עם מעשים לא מוסריים. כבר מגיל צעיר, ילדים בוחנים את הגבולות והתגובות של הורים וחברים וחשוב להקנות להם ערכי מוסר כדי שיוכלו לשפוט בעצמם מה נכון ומה מוטעה, בכדי שיוכלו ליצור קשרי חברות המושתתים על כבוד והדדיות.

15 ש"ח בלבד כחלק ממיזם 'התושב במרכז הקהילתי'. מרכז קהילתי 'ספרא'(רובע י"ב) רח' אב 4, אשדוד. טל':08-8675261

  

יום שלישי,29.1.19, בשעה 17:30,"הנעליים של דון סמיון" בביצוע תאטרון אורנה פורת:

בביתו החדש מחליט אדון סימון להיפרד מנעליו הישנות שליוו אותו כל חייו, ולהחליפן בנעליים חדשות, אך משום מה הוא לא מצליח להיפטר מהישנות. בכל פעם שהוא זורק אותן, רחוק ככל שיהיה, הן תמיד חוזרות אליו בדרך פלא. הצגת ילדים מרגשת ומצחיקה שמלמדת אותנו לקבל בשמחה את הדברים החדשים שבחיינו.

15 ש"ח בלבד כחלק ממיזם 'התושב במרכז הקהילתי'. מרכז קהילתי 'דקל'(רובע ט"ו), שד' רוטשילד 6, אשדוד.טל':08-8668634 

 

יום רביעי,30.1.19 , בשעה 17:30,סדנה עקרונות בבישול בריא עם מתכונים וטעימות'

כחלק מסדרת מפגשים העוסקים ביסודות הבריאות הטבעית': שיטת הבריאות הטבעית לגוף ולנפש משלבת ידע נצבר של עשרות שנים המתבסס על מחקרים מדעים ותובנות עמוקות מחכמת הקבלה והחסידות. את הסדנה ינחה יאיר פוקס המרצה במגמת 'בריאות טבעית' במכללת אילמה. בוגר מסלול ההכשרה להוראה בשיטת ה'בריאות הטבעית' מטעם מכללת אילמה. בעל תואר B.A. בפסיכולוגיה ופילוסופיה מטעם אוניברסיטת תל אביב. בוגר לימודי ייעוץ תורני מטעם ביה"ס להעצמה וייעוץ תורני של 'תורת החיים'. מעביר סדנאות ושיעורים בתחום הבישול והתזונה הבריאה ובאיזון גוף נפש.

הכניסה חופשית. מרכז קהילתי 'ספרא', רח' אב 4, אשדוד.למידע:08-8675260/1

יום רביעי, 30.1.19 בין השעות:18:30-21:00,מופע להקת התאטרון 'פלייבק דוט. קומי' מתמודד עם תופעת הגזענות:

ערב שכולו במה וקהל, מציאות ודמיון, סיפורים ואמת. במופע עולים אנשים מהקהל לספר סיפורים, והשחקנים מציגים את הסיפור באימפרוביזציה מלווה במוזיקה חיה – על המקום, כאן ועכשיו! אין שני מופעי פלייבק זהים, כמו שאין סיפורים זהים, כל מופע הוא שונה וייחודי, יש קסם בפלייבק, הממלא את הבמה ברגעים מרגשים, מצחיקים, מפתיעים ומעוררי השראה: מתנדב מהקהל מספר סיפור, או רגע מחייו, וחברי להקת התיאטרון הופכים אותו, בו במקום, למופע תיאטרלי, בעל משמעות בונה ומעשירה עבור המספר בפרט, וקהל הצופים בכלל.

לגילאי 13-18 שנים בלבד, מרכז עירוני לנוער, שד' וייצמן 18, אשדוד. ללא תשלום. מידע ופרטים: 08-8521114                                                                                                                                                                                    

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*