מגמות בעיצוב מטבחים

מגמות בעיצוב מטבחים

המטבחים המודרניים הפתוחים הפכו זה מכבר לאחד מהחללים המעוצבים ביותר בבית, בלי לוותר על הפונקציונליות שלהם, כמובן, ולעיתים קרובות הם החלל שמושקעים בו הכי הרבה מאמץ, מחשבה וכסף. בגלל שהתקנת מטבח חדש אינה עניין של יום יום, אם כבר משקיעים במטבח חדש כדאי לדעת מהן מגמות העיצוב השולטות בתחום ולאן שוק המטבחים הולך, ובדיוק בשביל זה כתבנו את המאמר הבא על מגמות בעיצוב מטבחים.

נקי ומסודר

בשנים האחרונות במינימליזם חוגג, ונכנס גם למטבחים והשאיפה היא למראה אחיד, נקי ו מסודר. זה לא אומר שכל המטבחים חייבים להיות "מטבחי היי טק" מינימליסטיים לבנים, אבל זה כן אומר שגם מטבחים כפריים, לדוגמא, שהם מסוגי המטבחים הפופולאריים ביותר בעולם ובישראל בפרט, מקבלים סוג של סדר חדש, עם קצת פחות קישוטים ויותר פתרונות אחסון נסתרים – מה שמוביל אותנו למגמת העיצוב הבאה.

לא על השיש לבדו

שיש למטבח בדרך כלל אינו מאופיין בחידושים תכופים בדרך כלל. משטח העבודה נדרש לנו תמיד, והוא חייב להיות במרחק קבוע מהמקרר, התנור והכיור, כדי לאפשר לנו עבודה נוחה במטבח. החידוש העיקרי שנראה בשנים הקרובות הוא נטייה לגוונים ורדרדים, בנוסף ללבן השולט, וכניסתם של משטחי הקוריאן ליותר ויותר מטבחים. הקוריאן הוא חומר סינתטי המאפשר יצירת משטחי עבודה ביחידה אחת עם הכיור, ללא חיבורים, ואפשרויות העיצוב שלו עצומות. מכיוון שמדובר בחומר מלאכותי ניתן להעניק לו איזה מראה שרוצים, כולל של אבן שיש רגילה, ולשלוט בגוונים השונים שלו בצורה מלאה. כיום מחירו של הקוריאן עדיין יקר יותר ממשטחי שיש אחרים כמו גרניט או אבן קיסר, אך סביר להניח כי עם הזמן מחירו ירד והוא יהפוך להיות פופולארי יותר.

פתרונות אחסון מתוחכמים

המטבחים החדשים מתייחדים בפתרונות אחסון מתוחכמים ואלגנטיים, כך שגם במטבחים כפריים, אמור, כבר לא נראה סירים ומחבתות משתלשלים ממתקן תלייה מעל פינת האוכל או במצקות ותרוודים על הקיר ליד הכיריים. פתרונות אחסון היום מעוצבים בצורה אלגנטית, נסתרת מהעין לעיתים, ונשלפים במקרה הצורך, או שהם מעוצבים כאלמנט דקורטיבי שמשתלב בעיצוב המטבח, ומה שמאוחסן בו לא בהכרח נראה לעין. גם ארונות הוויטרינה שהיו נפוצים במטבחים כפריים מוחלפים בארונות אטומים המסתירים את הכלים ולא חושפים אותם.

על אי בודד

הרבה אנשים עדיין מבקשים להתקין אי במטבח, אבל כדאי מאוד לדעת שזוהי תחילתו של סוף עידן האי. המטבחים הישראלים אינם גדולים מספיק, בדרך כלל, להתקנת אי, וההתעקשות עליו פוגעת הרבה פעמים בפונקציונליות של החלל. בשנים הקרובות עדיין נראה איים, אך לאט לאט הם ילכו וייעלמו.

שימוש בזכוכית

דוגמה טובה לחומרים שמחירם ירד והם הפכו לפופולאריים יותר היא הזכוכית כבר כמה שנים שחיפויי זכוכית מחליפים את חיפוי הקרמיקה הוותיקים, שכבר עברו בעצמם שינויים עיצוביים רבים. בתחילת הדרך חיפויי הזכוכית היו טרנד לעשירים בלבד, אך כיום מחירם נמוך בהרבה. לחיפויי הזכוכית יתרונות רבים כמו ניקיון קל ופשוט, ללא לכלוך ששוקע ברווחים, ועוד, ואפשרויות העיצוב שלהם עצומות, כולל הדפסות בהזמנה אישית, מה שמאפשר ליצור לכל מטבח מראה אחר לחלוטין. החיפויים עשויים מזכוכית מחוסמת, עבה ועמידה ביותר, כך שאין סכנה שתישבר.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*