מארק אליהו מארח את לירז צ'רכי

מארק אליהו נחשב לאחד היוצרים המרתקים והמרגשים בתחומו שפועלים היום בעולם. בשנים האחרונות הוא מופיע בהצלחה רבה ברחבי העולם, קליפים שלו זוכים למיליוני צפיות ולעשרות אלפי עוקבים ממדינות שונות. סדרת המופעים "מוזיקה בקלנג" מביאה אלינו את מופעו החדש בו משלב מארק אליהו כלי נגינה עתיקים (קמנצ'ה, בגלמה וטאר) לצד סינטיסייזר ומקלדות בעיבודים אלקטרוניים. בהופעה יבוצעו מיטב השירים של מארק לצד מוזיקה חדשה וביצועים משותפים לשיריה של לירז מזווית קצת אחרת.

מארק אליהו נחשב לאחד היוצרים המרתקים והמרגשים בתחומו שפועלים היום בעולם. בשנים האחרונות, הוא מופיע בהצלחה רבה ברחבי העולם, קליפים שלו זוכים למליוני צפיות ועשרות אלפי עוקבים ממדינות שונות. נגן, מלחין ומפיק שמפליא לנגן על כלי קשת בשם קמנצ'ה בעל אקוסטיקה יוצאת דופן. מארק גדל על ברכי מאסטרים גדולים מתורת המזרח. לצד מתודות והשפעות מערביות, הופעותיו הרבות על פני 5 יבשות, הביאו איתם השפעות נוספות כמו מוסיקה שבטית, מוסיקה אלקטרונית ועוד ויצרו את הסאונד המיוחד שלו על הבמה. במופע החדש משלב מארק כלי נגינה עתיקים (קמנצ'ה, בגלמה וטאר) לצד סינטיסייזר ומקלדות בעיבודים אלקטרוניים. מארק הוא מן היוצרים יוצאי הדופן, שמגיחים מארצנו הקטנטונת, הוא נחשב כמוזיקאי שפרצופו מוכר ברחבי אירופה והעולם וכעת, הוא שב להופיע בארץ ולהעניק לנו את הריגוש, החום והליטוף עוצר הנשימה של המוזיקה שלו. כאשר מקשיבים למוזיקה של מארק אליהו, הזמן פשוט עומד מלכת. השילוב הקלאסי, אך מזרחי הוא כה מדויק, שהתחושה היא כמו מארק מראה לנו את לבו ולוקח אותנו למסע, לחיבור עמוק ולרגש טהור.

מארק אליהו נולד בדגאסטן שבהרי קווקז. הוא עלה לישראל יחד עם הוריו. אביו, פרץ אליהו, מלחין ומוזיקאי מוכשר ומוכר, בייחוד בזכות אהבתו למוזיקה מעולם המזרח. פרץ אליהו אף זכה בפרס ראש הממשלה לשנת 2008, בזכות יצירותיו העמוקות. בזכות אביו, מארק נחשף לעולם המוזיקלי מגיל 4, כאשר החל ללמוד נגינת כינור. לאחר 11 שנים של למידה, מארק החליט לפרוש מכל סוגי הלימוד הקודמים שלו ולהתמקד בנגינה ב-קמנצ’ה, ובגלמה טורקית בלבד. הוא למד את האומנות יוצאת הדופן ביוון, תחת המוזיקאי האירי רוס דאלי. לאחר מכן, מארק הוסיף להימשך לסגנונות מוזיקה ייחודיים ונסע לבאקו, אזרבייג’ן, בכדי ללמוד את עולם המוזיקה הפרסית-אזרית, תחת המאסטר אדאלאט ואזירוב, במשך שנתיים. מאז ועד היום, מארק אליהו זכה לככב באינספור אנסמבלים כגון “תזמורת ירושלים החדשה”, הלהקה הברזילאית “Javaro”, “התזמורת האנדלוסית ירושלים” והאנסמבל שלו; אנסמבל אליהו, במופעים ופסטיבלים מגוונים ברחבי המדינה, בברזיל, בארה”ב ובעיקר ברחבי אירופה. במשך השנים, מארק אליהו השתתף יחד עם אביו באלבומים רבים ולרמות “מזמורים”, “על הרי בשמים”, “תהילים” ו-“חולות”. הם אף העלו יחד קונצרט בפסטיבל ישראל בשם “בין הרי הקווקז להרי יהודה”, בשיתוף עם הזמרת ביימקנום מירזויבה מאזרבייג’ן. בשנת 2014 זכה מארק אליהו בפרס אקו”ם, בזכות היותו יוצר כה ייחודי ואקלקטי.

מארק אליהו – קמנצ'ה, בגלמה, שירה  |  פרץ אליהו – טאר, עוד  |  חיים וייס – קלידים  |  רוני עברין – כלי הקשה | עדי רותם – קלידים, גיטרות ותכנותים.

יום חמישי 6.6.19  |  שעה 21:00  |   בית אריה קלנג, רח' יאיר 2  |   לפרטים ולרכישה: 08-9221883.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*