מאבטח צעיר תובע מעל למיליון ₪ מחברת החשמל ומחברת אבטחה

Glass from a shattered sliding glass door a home invader broke

Glass from a shattered sliding glass door a home invader broke

תושב אשדוד בן 25 שהועסק שמאבטח באתר רוגוזין בעיר, תובע מעל למיליון ₪ מחברת החשמל ומחברת האבטחה "בטחון שירותים אבידר בע"מ", לאחר שנפצע בידו במהלך משמרת. כך עולה מתביעה שהגיש לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עו"ד דותן לינדנברג.

מהתביעה עולה כי לפני כשנתיים במהלך משמרת לקראת השעה 5:45 בעת שסגר את דלת הזכוכית בעמדת השמירה באתר, הדלת התרסקה. כתוצאה מכך הוא נפגע בצורה קשה בכף ידו השמאלית. במרכז הרפואי אסותא באשדוד הפצע נתפר בהרדמה מקומית.

כתוצאה מהתאונה נמצא בלתי כשיר לעבודה ונדרש לשהות בחופשת מחלה. מאז התאונה ובעקבותיה וחרף הטיפולים הרפואיים שקיבל, הוא סובל מצלקת מכאיבה ורגישה למגע בכף ידו השמאלית וכן מכאבים, ממגבלות תנועה, מהפרעות בתחושה ומירידה בכוח הגס בכף ידו, המגבילים תפקודו.

המוסד לביטוח לאמי הכיר בתאונה כתאונת עבודה וועדה רפואית מטעמו קבעה כי הוא סובל מנכות לצמיתות בשיעור של 10 אחוזים בגין פגיעה בעצב והפרעה תפקודית קשה ביישור כף היד והאצבעות.

פרופ' מומחה בתחום האורתופדיה וכירורגית כף יד אשר בדק את המאבטח הצעיר מטעם התביעה, קבע בחוות הדעת, כי בעקבות התאונה, נפגע בעצב הרדיאלי התחושתי בשורש כף ידו השמאלית. כתוצאה מכך הוא סובל מהפרעה בפיזור העצב הרדיאלי, מה שמסב לו כאב בפיזור אותו עצב, בכל פעם שהוא נמתח במהלך תנועות שורש כף היד.

בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות בגין נזקי גוף, טוען בתביעה כי חברת החשמל-כבעלת מתקן רוגוזין  וחברת האבטחה כמעסיקו הישיר, חייבות לפצות את הצעיר על נזקיו. זאת מכיוון שהתרשלו בין היתר בכך שהעסיקו את המאבטח במבנה ישן בעל דלת לא בטיחותית ולא תקנית וגם לא הזהירו אותו מפני הסכנה הטמונה בשימוש בדלת. בנוסף הם התרשלו בכך שלא וידאו שהמאבטח מועסק בתנאים שיבטיחו את בטחונו האישי ולא דאגו לתחזוקה שוטפת של מתקני המבנה. בין היתר לא דאגו להחליף את הדלת אשר היוותה מפגע בטיחותי ולא דאגו להתקין בדלת מנגנוני בטיחות. לבסוף נטען כי לא עשו כל שביכולתם למנוע את הנזקים ונמנעו מלזהות ולתקן את גורמי הסיכון .

בתביעה נטען כי אין ספק שהפגיעות מהן סובל המאבטח הצעיר בידו כתוצאה ישירה מהתאונה, ילוו אותו כל חייו  ויטילו צל כבד על יכולתו להמשיך ולהשתכר בעתיד כבעבר ולנהל חיים תקינים ונורמליים. לפני התאונה  התובע היה אדם בריא, אשר תפקד היטב בביתו ומחוצה לו. בעקבות התאונה והשלכותיה הוא מתקשה ויתקשה מאוד להשתכר ולהתפרנס כשאר בני גילו הבריאים. זאת, בהעדר השכלה או הכשרה אחרת למעט מלאכת כפיים. לכן, נכותו התפקודית גדולה מנכותו הרפואית.

הצעיר מבקש מבית המשפט לפסוק לו פיצוי הולם עבור הפסדי שכר, תנאים סוציאליים ופנסיה, כאב וסבל, עזרת צד ג' והוצאות רפואיות.

טרם הוגש כתב הגנה.

צילום: iStock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*