לימודים בחו"ל לאחר הוצאת דרכון פורטוגלי

לימודים בחו"ל לאחר הוצאת דרכון פורטוגלי

בעלי אזרחות אירופאית יכולים ללמוד במגוון רחב של מוסדות לימוד ביבשת. עם זאת, חשוב מאוד לבצע את התהליך בצורה נכונה ולנסות לנצל את היתרונות של דרכון פורטוגלי עבור ישראלים יהודים או בעלי שורשים יהודים יכולים להיות זכאים לדרכון פורטוגלי. בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי, בודקים האם המועמד הוא מעל גיל 18 והאם מוצא המשפחה שלו הוא מאחת המדינות הרלוונטיות – מרוקו, טוניס, אלג'יר, לוב, מצרים, טורקיה, יוון, סוריה, לבנון, ספרד או כמובן פורטוגל. במידה וכן, ניתן להגיש בקשה מסודרת להנפקת הדרכון.

היתרונות של דרכון פורטוגלי

התהליך של הפקת דרכון פורטוגלי הוא חד פעמי. אם עוברים אותו בהצלחה, הדרכון עובר לאחר מכן בצאצאות מדור לדור. כמו כן, הדרכון מאפשר עבודה ומגורים חוקיים גם בפורטוגל וגם בשאר המדינות שחברות באיחוד האירופי. בנוסף, כדאי לדעת שבאמצעות הדרכון הפורטוגלי קל יותר להוציא ויזה לארצות הברית ואוסטרליה ואף לנצל לימודים אקדמיים מסובסדים במדינות האיחוד האירופי.

היתרונות של לימודים באירופה

לימודים בחו"ל לאחר הוצאת דרכון פורטוגלי רלוונטיים בעיקר עבור מי שרוצה לעשות את זה באירופה. באמצעות דרכון כזה, ניתן ליהנות מכל היתרונות של לימודים באירופה ובהם:

א. מוסדות אקדמיים מובילים – ברחבי אירופה יש את מוסדות הלימוד האקדמיים המובילים בעולם. למרות שהמוסדות מפוזרים במדינות שונות, חברות באיחוד האירופי מעניקה את האפשרות ללמוד בהם בצורה חופשית.

ב. סבסוד הלימודים – הערך המוסף של לימודים בחו"ל לאחר הוצאת הדרכון הוא כמובן הסבסוד. באמצעות דרכון פורטוגלי ששווה ערך מבחינת האיחוד האירופי לכל סוג של דרכון אחר מטעם המדינות שחברות בו, ניתן להגיע עד כדי סבסוד מלא של כל תקופת הלימודים.

ג. תנאי קבלה נוחים – ברחבי אירופה יש כמובן הרבה יותר מוסדות לימוד מאשר בישראל, מה שמעודד תחרות. בין היתר, התחרות הזו גורמת להקלה בתנאי הקבלה. באמצעות תנאי קבלה נוחים, גם ישראלים צעירים יחסית יכולים להתחיל מוקדם את הקריירה שלהם.

אפשרויות עבודה אחרי הלימודים

הלימודים הם אמצעי ולא רק מטרה. אם מסיימים בהצלחה לימודים באחד המוסדות האקדמיים המובילים באירופה, לא אמורה להיות בעיה לנצל את זה כדי למצוא עבודה. כאשר מתחילים לעבוד ביבשת אירופה, יש הרבה יותר אפשרויות להתפתחות של הקריירה. במקביל, עבודה באירופה משמעותה הכנסות באירו ובמטבע זר – מה שהופך את החזרה לארץ למשתלמת יותר.

התייעצות עם בעלי מקצוע

אבל השלב הראשון בתהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי הוא תמיד התייעצות עם בעלי מקצוע. בשלב הזה, מתייעצים עם עורך דין שמכיר את התחום ואת הדרישות של ממשלת פורטוגל. לאחר מכן, עוברים את תהליך בדיקת הזכאות וממציאים כמה שיותר מסמכים שמעידים על קשר ליהדות ספרד. אם כל המסמכים מאושרים, אפשר להתקדם לשלבים האחרונים של הוצאת הדרכון והגשת הבקשה ללימודים.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*