לחמני ערך כנס מוצלח בפאב החברתי ״זה״

לחמני ערך כנס מוצלח בפאב החברתי ״זה״

250 צעירות וצעירים הגיעו אמש אל הפאב החברתי "זה" לערב שהוגדר מראש כמפגש "אחד על אחד" עם המועמד לראשות העיר אשדוד, ד"ר אלי לחמני, יו"ר סיעת "אשדוד תנצח". ד"ר לחמני הגיע  עם 40 מעלות חום. למרות זאת, במהלך שעה וחצי הוא ענה לשאלות הנוכחים והביא בפניהם דרכי פעולה שיש לבצע באופן מיידי, בתחומים השונים כאשר גולת הכותרת הינה הצבת התושב במרכז לרבות השקעה בתחום החינוך, עצירת בזבוז כספי הציבור, עקרון 'חיה ותן לחיות', הוזלת הארנונה, בניית הקאנטרי קלאב ופיתוח התיירות והפנאי בעיר. לצידו בפאנל: מספר 2 בסיעת "אשדוד תנצח" – עו"ד אופיר לסרי, מי שכיהן כראש לשכת העיר ומנהל בית יד לבנים, ונאור אפללו – מ"פ לוחם במיל', משפטן, מנהל סניף בחברת מודיעין אזרחי ומנהל מטה הצעירים של סיעת "אשדוד תנצח".

"אנחנו רוצים עיר אחרת, עיר טובה, עיר שבאמת תהיה עבור התושב", אמר ד"ר לחמני בפתח דבריו. "אנחנו רוצים להפסיק לעשות פה רק חיפוש עבור הקבלנים, בואו נעשה עבור הצעירים. העיר הזאת היא יהלום שמכוסה פחם, בואו ננקה את הפחם הזה", הוסיף וזכה למחיאות כפיים סוערות.

ד"ר לחמני קיבל אהדה רבה מצד הצעירים שגדשו את הפאב החברתי, הגיעו עם שאלות רבות בנושאים מגוונים וזכו לתשובות מפורטות. "בעשר השנים האחרונות איבדנו עשרת אלפים צעירים שעזבו את העיר, כל השכבה שאמורה לבנות את העיר. אנחנו צריכים להחזיר אותם לעיר. איך עושים זאת? באמצעות תכנית מאה הימים שהיא תכנית סדורה וטובה שנוגעת בכל דבר בעיר שאנחנו צריכים לשנות – ואנחנו יכולים לעשות זאת, להפוך את העיר תוך 3-6 חודשים". לאחר מכן דיבר על הקאנטרי שניתן ליישם את הפעלתו תוך שישה חודשים ואת תכניתו לדיור, ניצול משאבי הנדל"ן והפיכתה של אשדוד לעיר ירוקה ותיירותית.

"יש הרבה כסף בעיר", אמר ד"ר לחמני, "אני יודע זאת מתוקף היותי רואה חשבון ואני יודע מה זה לנהל כסף. יש 1.9 מיליארד שקל בקופה ואנחנו יכולים לעשות מזה הרים וגבהות. לצערי הכל הלך עד עכשיו למשכורות ועוד משכורות. כל שנה עולות המשכורות בעיריית אשדוד בין 50 ל-60 מיליון שקל. למה? העיר לא גדלה כל כך הרבה וכשמזלזלים בכסף ציבורי זה מה שקורה. קחו את הכסף הציבורי של האצטדיון בי"א. עיריית אשדוד החליטה לשפץ את האצטדיון בעשרה מיליון שקל בשביל ש-מ.ס אשדוד תקבל את האצטדיון שלה, אבל בעוד שנה הולכים להרוס את כל האצטדיון. לזרוק עשרה מיליון שקלים כך, למה? בואו נעצור את הבזבוז". בהמשך אמר: "אפשר להוריד את הארנונה בשיעור של 15-20% ולא יקרה כלום, ההוזלה תקל על התושבים והעיר הזאת תהיה עדיין טובה ואיכותית"

ד"ר לחמני נשאל על מקורות המימון שלו. "אני מממן את כל הפעילות שלי לבד, אני לא רוצה לקבל כסף – לא מקבלנים, לא בדרך של הלוואות ולא בדרך של מתנות. לכל הלוואה וכל מתנה יש מחיר – אני לא שם, באתי בניקיון כפיים, אני עוזב את הכל ואדאג שהעיר הזאת תשתנה לחלוטין". ד"ר לחמני התייחס לסקרים: "בסקרים האמיתיים, לא אלה שמשחקים בהם בפייסבוק, אנחנו יודעים שהציבור איתנו בגדול ובכל שכבות האוכלוסייה: צעירים, מבוגרים, כל העדות שיש. אני רוצה שנפסיק להיות עדתיים, אנחנו עם אחד, תושבים של עיר אחת ואנחנו צריכים לראות את טובת העיר בשביל כולנו".

מספר 2 ברשימת אשדוד תנצח", עו"ד אופיר לסרי אמר: "במשך 40 שנה העיר הזאת הלכה להצביע ב-52% אחוזים בלבד – 48% לא הולכים להצביע אבל בבחירות הקרובות יש ערנות, יש התעוררות, יש עניין, תסתכלו מסביב – זה לא היה אף פעם ואני מכיר מערכות בחירות, זוהי המערכה החמישית שלי. מה שקורה פה זה מהפך, מה שיהיה ב-30 באוקטובר זה מהפך, אנחנו חייבים לקחת אחריות על עצמנו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*