כ-200 הורים מודאגים באו להפגין

כ-200 הורים מודאגים באו להפגין

כיכר העירייה ששממה מאז מחאת השבת חוזרת לעניינים עם מחאת הגיל הרך אליה הגיעו מעל 200 הורים (בעיקר אימהות) כחלק מפעילות ארצית המונה עשרות הפגנות ברחבי הארץ,

בעקבות הגשת כתב האישום נגד הגננת המתעללת, הורים רבים מפגינים ברחבי הארץ וחוסמים כבישים מרכזיים. הם דורשים "מהפכה בחינוך לגיל הרך": "חשים תסכול, כעס, אכזבה ועצבות".

אשדוד, שהתארגנה באופן ספונטני רק אתמול הצליחה להוציא מעל 200 הורים וילדים ולהביאם לכיכר העיר. בניגוד למחאות קודמות ירד ראש העיר ולקח חלק פעיל במחאה עם נאום המגבה את ההורים במלחמתם.

״תפוח אדמה לוהט לבחירות הקרובות״

ההורים דורשים באופן חד משמעי את העברת הפיקוח על החינוך לגיל הרך ממשרד העבודה והרווחה למשרד החינוך. מהלך מורכב כזה לא עתיד לקרות מהיום למחר אבל בהחלט מדובר בתפוח אדמה לוהט למערכת הבחירות הקרובה ואם תספרו עד 20 מרגע זה תראו את הסוגיה מככבת במצעי רוב המפלגות כברירת מחדל.

עד כה הצליחה עיריית אשדוד למפות כ-150 פעוטונים וגנים פרטיים וממשיכה בפעילות הראשונה והחשובה להסדרת הפיקוח על המוסדות הללו. מיפוי הגנים מצטרף להחלטת ועדת הכספים להקצות 2 מיליון ₪ עבור התקנת מצלמות במוסדות הללו והקמת יחידה בתוך המינהל לשירותים חברתיים שתפקח על הפעוטונים והגנים הפרטיים.

על היוזמה החשובה הזאת מנצחת רו"ח סטלה ויינשטיין, חברת מועצת העיר, שקיבלה אור ירוק ורוח גבית ממשית מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. "השבוע" היא אומרת "תתכנס ישיבה מקצועית לבחינת כל נתוני המיפוי וקבלת החלטות להמשך התהליך" ומציינת כי "את הישיבה מנהל ומנווט מנכ"ל העירייה".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אנחנו עושים כל מאמץ על מנת להסיר דאגה מלב ההורים ולהעניק להם את השקט הנדרש לילדיהם. גני הילדים צריכים להיות מסגרת חינוכית בטוחה עבור כל ילד ואנו נעמוד על כך שזה לא ישתנה". בהתייחסו למחאה הארצית, אומר ראש העיר: "אנו מזדהים עם ההורים ומחזקים את ידיהם. אני שמח על הבשורה שלנו להורים ואני משוכנע שהמודל שלנו יהיה לתכנית סדורה בכל הארץ".

צילום: דוד קקון

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*