כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

הקמת אתר אינטרנט איננה נחשבת כיום למותרות אלא לחלק בלתי מהפעילות העסקית. בין אם מדובר על חברה קיימת שיש לה אתר ברמה כזו או אחרת, ובין אם על עסק חדש שחייב לייצר נוכחות וחשיפה דיגיטלית.

על פי רוב, כאשר החברה או העסק מתכננים הקמת האתר, תשומת הלב תתמקד באיתור חברה לבניית אתרים ובהתקשרות עם בעלי מקצוע שונים כמו צלמי תדמית, אנשי מיתוג, חברות שיווק דיגיטלי וכדומה.

דווקא אל האלמנט החשוב ביותר באתר – הטקסט – רבים אינם מפנים זרקור. זאת למרות שהפונקציה של כתיבת תוכן היא המאתגרת, המורכבת והמשמעותית מכל. במידה רבה היא זו שתקבע האם האתר יעמוד במטרותיו או ייחשב לכישלון חרוץ.

אתר אינטרנט, יפה ומעוצב ככל שיהיה, לא יניב פניות רבות בלי תכנים מדויקים שמניעים לפעולה. כתיבת תוכן ברמה מקצועית תבטיח אפוא שהאתר לא יהיה "ניצב" בהצגה הדיגיטלית אלא שחקן ראשי.

תוכן איכותי הופך את האתר לפלטפורמה שמייצרת ללקוחות. מצד אחד, עליו להתכתב עם מלוא היתרונות היחסיים של העסק, ומצד שני, לגעת בלקוחות במקומות הנכונים.

כתיבת תוכן – מתי לחפש ספק?

רוב החברות והעסקים שמקימים אתר אינטרנט מתחילים באיתור מענה עבור כתיבת תוכן בשלבים מתקדמים של פיתוח ועיצוב האתר. לפעמים אפילו אחרי שהאתר מוכן כבר "לעלות לאוויר". בסיטואציות אלה, מכיוון שאי אפשר לעלות אתר בלי כתיבת תוכן, הטקסטים החסרים פשוט מעכבים את התהליך.

על כן ההמלצה היא פשוטה. כדאי להתקשר עם כותב תוכן בתהליך ההקמה של האתר עוד בהתחלה. גם משום שחבל לעכב את ההשקה של האתר החדש, וגם מכיוון שמעורבות של חברה מקצועית לכתיבת תוכן עשויה לסייע מאד בהרכבת המפה הנכונה של האתר (ודיוק המבנה ההיררכי שלו).

למה לפנות לכותב מקצועי?

לעתים קרובות, פנייה למענה של כתיבת תוכן במיקור חוץ נעשית רק לאחר ניסיונות עצמיים. זאת מתוך תפיסה (שגויה) שמדובר "בסך הכל בתכנים" וש"כל אחד יכול לכתוב".

בפועל, כשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן למטרות שיווקיות ברשת, אין מנוס מלהניח את העבודה בידי אנשי מקצוע. אם העסק יעשה את זה בעצמו, סביר להניח שהתוצאה תהיה בינונית ומטה. המתחרים, שכן השקיעו בשירותי כתיבת תוכן, יעקפו בקלות.

החברה אולי מקימה אתר אינטרנט בפעם הראשונה או השנייה (או השלישית), אך עבור כותב תוכן זהו פרויקט שהוא מבצע עשרות פעמים בשנה. כמו כן, כתיבת תוכן צריכה לענות על מכלול פרמטרים – שיווק, קידום אתרים בגוגל, תחכום, הנעה לפעולה וכו'.

זו משימה הדורשת גם ידע מולטי-דיסציפלינרי בעולמות השיווק, וגם – חשוב לא פחות – משאבים וזמן. לא תמיד בעל העסק יכול להעמיד לשם כך עובד מטעמו, וכמובן שאם הוא ישאיר את המשימה לעצמו, וככל שהעסק איננו תלוי באתר האינטרנט לפעילותו השוטפת, הפרויקט יידחה ויידחה. דברי ימי הרשת מלאים באתרי אינטרנט שקמו בתרועה גדולה, וקרסו בקול ענות חלושה רק בגלל העדר תוכן.

איך מתנהל תהליך של כתיבת תוכן עם מומחה

תהליך נכון ואיכותי של כתיבת תוכן עם מומחה מתחיל בראש ובראשונה עם הגדרת העמודים הזקוקים למלל. החל מפרופיל החברה או האודות, דרך עמודי השירותים הספציפיים, וכלה בכל סוג של עמוד נוסף כדוגמת תיאורי מוצרים, בלוג, שאלות ותשובות וכו'.

חברות מקצועיות של כתיבת תוכן ממשיכות לסדרה של פגישות פרונטליות עם נציגי החברה על מנת לרדת בכל עמוד ועמוד לרזולוציות הנכונות. פגישות אלה מתנהלות במקביל למחקר ומידענות באינטרנט.

בסופו של היום מוגשים תכנים שנכתבו במקוריות, ביצירתיות ובמקצועיות. במידה שהעסק התקשר עם חברה לשירותי כתיבת תוכן שהינה בעלת וותק וקילומטרז', לא יידרשו סבבי תיקונים רבים. המוצר הסופי הוא מסמך וורד או "גוגל דוקס" עם התכנים הרלבנטיים. ישנן חברות של כתיבת תוכן המציעות את הק"מ הנוסף והוא – הזנת התוכן לאתר.

מקימים אתר אינטרנט? איך מתנהל התהליך של כתיבת תוכן

הקמת אתר אינטרנט היא פרויקט מורכב שדורש משאבים ואנרגיות. התהליך מלווה בהתלבטויות רבות, אין ספור פגישות עם ספקים פוטנציאליים והתחבטות לגבי המתאים ביותר.

כעת נעסוק באחד השלבים המהותיים של העניין והוא כתיבת תוכן. מי כותב את המלל של האתר ואיך זה מתנהל במידה שפונים לחברה מקצועית העוסקת בתחום.

כתיבת תוכן, השלב הראשון – אפיון אתר

כאשר אתם מבקשים לקבל שירותים של כתיבת תוכן מחברה חיצונית המתמחה בנושא, השלב הראשון תתקיים פגישה במסגרתה מאפיינים את המלל הדרוש. העסק מציג בפני נציגי חברת התוכן את מהות פעילותו, וחשוב מכך – את הצרכים של לקוחותיו.

על מנת לייצר כתיבת תוכן אפקטיבית, אין להקל ראש בפגישה הפרונטלית ורצוי שלא להסתמך על "בריף" במייל או ראיון טלפוני. ככל שכותב התוכן ייכנס לעומק הדברים, וככל שהוא יבין את  המורכבות של הלקוחות, כך גדלים בהתאמה (ובאופן דרמטי) הסיכויים של אתר האינטרנט לקיים את מטרתו. קרי, להפוך גולשים רנדומאליים ללקוחות משלמים.

בתום הפגישה הראשונית, החברה לשירותי כתיבת תוכן תוציא הצעת מחיר מסודרת עבור הטקסטים, המבוססת על מפרט מדויק של עמודים. חברות בעלות וותק שצברו קילומטרז' רב בכתיבת תוכן לעסקים, תיקחנה בחשבון גם "הפתעות" או עמודים "בלתי צפויים". תכנים שיצוצו "תוך כדי תנועה" ושיהיה צריך לתת להם מענה מבלי להגדיל בפתאומיות את הצעת המחיר.

השלב השני, תהליך כתיבה מבוסס פגישות פרונטליות

חברה שמספקת שירותי כתיבת תוכן מבצעת פרויקטים ברמה השוטפת, ועובדת מול עסקים שונים ובתחומים מגוונים. על מנת לדייק את המלל ולייצר כתיבת תוכן שמניעה לפעולה, חשוב לקיים פגישות עם גורמי מפתח רלבנטיים בעסק.

לעתים קרובות הפגישות הללו אינן צריכות להתקיים עם הבכירים בלבד (מנכ"ל/סמנכ"ל) אלא דווקא מול אנשי המכירות. אין כמו איש מכירות שנמצא יום-יום מול הלקוחות, ושומע מהם בקשות אך גם התנגדויות, בכדי להבין כיצד לנסח נכון את המלל. רצוי לעבור עמוד-עמוד ולא לעבוד רק לפי אתרי אינטרנט של חברות מתחרות או רעיונות אמורפיים. כתיבת תוכן צריכה להיות בגובה עיני הלקוח ולדבר בשפה של העסק והענף.

הקפדה על כתיבת תוכן על בסיס פגישות תקצר את לוחות הזמנים, תאפשר לקבל מוצר מדויק, ותחסוך סבבי תיקונים מיותרים (שאיש לא רוצה להיקלע אליהם).

לאחר שנערכו פגישות בין אנשי החברה לאנשי התוכן, הכותבים עוברים למידענות באינטרנט. גלישה באתרי אינטרנט מתחרים, קריאה מעמיקה בנושאים הקשורים לענף וכדומה. השילוב בין המלל שגובש בפגישות, לבין המידע שהצטבר מהמחקר המקביל, מייצר בסופו של יום תכנים סופר-מקצועיים וסופר-איכותיים.

הגשת מוצרי כתיבת תוכן

מוצרי כתיבת תוכן הם עמודי וורד או מסמכים משותפים בגוגל דוקס אשר מביאים לידי ביטוי את תהליך העבודה המוקפד. התכנים מוכנים לעלות לאוויר ולעתים מוטעמים בהם ביטויי מפתח הדרושים לחשיפת האתר באלגוריתם של מנועי החיפוש (בעיקר גוגל). ככל שיש צורך בזה, מתנהלים סבבי תיקונים של "פיין-טיונינג" לשלמות.

ישנן קיימות חברות שמספקות לא רק כתיבת תוכן אלא גם את השירות הנוסף של הזנת התכנים לאתר. כך גם שירותי כתיבת תוכן כוללים פתרונות כדוגמת מאמרים לבלוג, מאמרים לקידום אתרים, כתבות יח"צ, פוסטים לרשתות חברתיות וכו'.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*