כשאתם מלכלכים… הייתם רוצים שסבא שלכם ינקה?

כשאתם מלכלכים… הייתם רוצים שסבא שלכם ינקה?

מידי יום עשרות, אם לא מאות עובדי ניקיון פוקדים את העיר ודואגים שתהיה נקייה עבורנו, ואנחנו עם כל הצער שבדבר דואגים ללכלך.

ברובע א', בכל יום פוקדים את האזור 12 עובדי ניקיון, אשר תפקידם הוא לדאוג לניקיון הרובע בחלוקה מאורגנת ושיטתית אשר מכסה כל פינה ברובע למען איכות חיים ראויה וטובה למען תושבי הרובע.

בין עובדי הניקיון תמצאו גם את א' (שם בדוי) בן 58, א' קם בכל יום בשעה 4:30 בבוקר על מנת להתחיל את היום כנהוג ולהגיע בזמן לעבודה בשעה 6:00 בדיוק, א' מתחיל את יומו במרכז המסחרי יחד עם 11 חבריו ודאוגים להבריק אותו עד השעה 7:00 בבוקר לפני שבעלי העסקים מגיעים החנויות נפתחות והלקוחות מתחילים להגיע "חשוב לנו שהמרכז המסחרי יהיה ראוי לקבל את התושבים" אומר א'.

לאחר ששניים עשר עובדי הניקיון מסיימים את המרכז המסחרי, כל עובד ממשיך לרחוב עליו הוא אמון, ל א' יש רחוב לא פשוט כלל "הלוואי והתושבים היו יודעים כמה קשה אנו עובדים על מנת שתהיה להם סביבת מגורים נקייה, חבל שהם מלכלכים בכל יום ולא שומרים על המקום שבו הם גרים" כך אומר א' בכאב, כאשר אני שומע את דבריו של א' נצבט לי הלב, אני רואה מולי נשמה גדולה שכל רצונו הוא לדאוג לאיכות חיי התושבים באזור עליו הוא אמון.

לרוב זה נראה כאילו זו העבודה שלהם ועל כל הם מקבלים שכר, אבל בשבילם זה הרבה מעבר לזה, "העבודה שלי, מחזיקה אותי ונותנת לי כוח לקום בבוקר בכל יום מחדש" שאני שומע את המילים האלו אני פתאום מפנים ומזדהה, שמעבר לעבודה, יש פה חיים שלמים של אדם, שבמקרה זה חי לבד, ילדיו חיים מחוץ לעיר, והנושא העיקירי בחייו הוא העבודה שלו.

רמו ברגיג ראש מנהלת רובע א': "אני רואה בכל יום את א', עם מוסר עבודה גבוה מאוד דואג לניקיון האזור שלו ומקבל את פניו כמו את שאר עובדי הניקיון, בימים החמים עם בקבוק מים קרים ובימי החורף עם תרמוס של תה חם, בחגים המרכזיים ראש השנה ופסח אני משתדל מאוד לדאוג להם לשי לחג, מבחינתנו הם לא סתם עובדי ניקיון ובטח שהם לא שקופים, מבחינתנו לכל עובד יש נשמה וסיפור גדול אחריו, ואנו משתדלים להיות כאן בשבילם לכל נושא ועניין"

פתאום לזרוק סיגריה על הרצפה או כל לכלוך אחר נראה הרבה יותר לא מוסרי, לא ערכי, שאתה מכיר באופן אישי את האדם שמנקה אחריך בכל יום ויכול להיות הסבא שלך.

אני ממליץ לכולם לראות להתחיל מרגע זה, להגיד שלום לכל עובד ניקיון שאתם רואים, תגידו שלום תכירו אותם, תיחשפו אליהם, הם עושים המון בשבילנו, בואו נעשה קצת בשבילם ונגרום להם להרגשה טובה.

צילם וכתב: רמו ברגיג – ראש מנהלת רובע א׳

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*