כסף, חשיבה חיובית, ומה שבניהם

כסף, חשיבה חיובית, ומה שבניהם

כחלק מתהליך שאנחנו עוברים כאשר אנחנו מחליטים על שינוי כלכלי בבית, ישנו תהליך מנטלי חזק מאוד. אנחנו מול המשפחה, ואנחנו מול עצמנו. קשה לנו, או יותר מדויק, למוח שלנו לעשות ולקבל שינויים. הגוף והמוח אוהבים שיגרה, אבל מה קורה אם זה עושה לנו רע?

איך בעצם עבודה מנטלית חיובית על המוח שלנו עוזרת לנו בכלכלת בית נכונה?

דמייני את עצמך בעבודה, באמצע היום משהו לא מסתדר, מישהו מעצבן אותך, הבוס צועק, את כעוסה, מאוכזבת, עצבנית, מדוכאת. אחרי יום העבודה חזרת הביתה ופגשת את בעלך בחניה עם שקית ובתוכה נעליים חדשות. מבט מופתע ומיד עצוב (שזה לא בשבילך) ואז המבט נהייה כועס. בעלך שמכיר אותך כמה שנים טובות ישר מתחיל להתגונן ולהתכנס בתוך עצמו (המוח מצייר לעצמו כבר תסריט). כל זה עוד לפני שבכלל דיברתם או שמא נכון להגיד רבתם. שפת הגוף שלו אומנם סגורה אך תוקפנית, ובכמה מילים בודדות "מה עשיתי עכשיו?" בנקודה זו מתחילה המריבה. תשובות כמו 'למה לעצמך אתה מרשה?' 'שאני רציתי אמרת לי לחכות קצת', והוא בתגובה יגיד שאת תמיד מבזבזת, ועד שהוא קונה סוף סוף משהו לעצמו, ומפה הדרך למטה מהירה מאוד. סוף היום הולכים לישון כעוסים ביחד ו/או לחוד. ולא נדבר על זה שהתבזבז לכם יום של ביחד ואולי אפילו יותר מיום. אם נוסיף למשפחה ילדים אז "הפגיעה" יותר קשה. ובסוף מה שמסתבר זה שחבר שלו קנה בטעות מידה לא טובה אז הוא נתן לו אותם במתנה או מקסימום בקפה.

כאשר יש בנו מחשבות שליליות וכעס אנחנו נחפש מיד את הנושא שהכי קשה לנו איתו ואצל רובנו הנושא הזה הוא כסף והמצב בבית או יותר נכון, החוסר כסף בבית.

אז מה כן גורמת לנו החשיבה החיובית?  

כאשר אנחנו חיוביים, אנו נינוחים יותר, קל לנו לשאול שאלות יותר מדויקות (לדוגמא: "תתחדש, איפה קנית?"), נקבל את התשובה בצורה יותר רגועה גם אם היא לא מוצאת חן בעיניינו, תגובת הנגד של האדם שמולנו תתרכך, המוח יחשוב על פתרונות יעילות יותר.

אז איך עושים את זה?

☺ בתור התחלה ננסה לנתק את יום העבודה שלנו מהחיים בבית. כעסים של העבודה נשארים שם וההפך.

☺ תקשורת, לדבר אחד עם השני הרבה יותר. אם יש דברים שמפריעים לנו, נגיד לאדם השני. אפשר להחלחיט שפעם בשבוע יושבים על קפה בבית או אפילו בחוץ (בשביל שלום בית מותר להוציא כ-25 ש"ח) ומדברים על דברים שהפריעו לנו השבוע.

☺ מלאו את הבית (והרכב) במילים ומשפטים חיוביים. זה יכול להיות על ידי פתקים על הדלת או המקרר או במראות בבית ואפילו ספל הקפה שלנו שאיתה אנחנו שותים בבוקר.

☺ נסו לחייך יותר באמצע היום, גם אין לכם חשק. חייכו! תפעילו את שרירי החיוך, בסוף זה יבוא לכם בצורה טבעית.

☺ עשו משהו שאתם אוהבים (פעם ביום או יומיים), גם אם זה משהו קטן כמו לשמוע שיר שאתם מאוד אוהבים, סתם בלי סיבה מיוחדת. או לאכול גלידה בטעם שאתם אוהבים (אני אישית אוהב פינקולדה). ללכת לים (זה משהו שהייתי עושה בתקופת התיכון). אתם תראו כמה זה ממלא את הנפש.

☺ זוכרים שכתבנו לתלות משפטים בבית? נסו להסתובב עם המילים עליכם. כן כן עליכם. זה יכול להיות כתוב על פתק שיהיה בכיס או בארנק. זה יכול להיות כתוב בשומר מסך של הפלאפון, וזה יכול להיות כתוב על תכשיט שתענדו עליכם. כשהמילים ו/או המשפטים עליכם כל היום המוח קורא אותם לבד ומעביר את ההשפעה על כל הגוף.

חפשו עוד דברים שעושים לכם טוב כדי שתגיעו הביתה בצורה נינוחה ושקטה ורגועה, ואז אחרי שהבית יהיה יותר רגוע כך תוכלו להתאפס גם על המצב הכלכלי של הבית כי תהיו פחות מושפעים ממתח פיזי ותתכננו את הדרך התקציבית שתוביל אותנו אל החופש והרוגע הכלכלי. גם זה חלק מכלכלת בית נכונה.

 

מאיפה נביא את כל הטוב הזה?

  • בחנויות סטוק למינהן תוכלו למצוא חפצי נוי לבית עם מילים ומשפטים חיובים.
  • באתר http://positivedandi.com (וגם בדף דנדי תכשיטים עם חשיבה חיובית) תוכלו למצוא תכשיטים עם מילים חיוביות שתוכלו לענוד עליכם כל היום.
  • ביוטיוב ובאפליקציות מוזיקה שונות תוכלו ליצור רצועות השמעה שאתם אוהבים עם שירים אנרגתים.

 

יש לכם עוד דברים שעושים לכם טוב וכיף? מוזמנים להגיב לי פה ובדף זיו לומדים להתנהל נכון

  • הטור מיועד לנשים וגברים כאחד
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*