כך תבחרו אורולוג במרכז

כך תבחרו אורולוג במרכז

אורולוגיה היא תחום נרחב בעולם הרפואה, כשבבסיסה ההתמקדות בבעיות ומחלות הקשורות למערכת השתן. אצל גברים, תחום האורולוגיה קשור גם למערכת הרביה שכן מערכת השתן של הגברים פועלת בחפיפה מלאה למערכת הרבייה, זאת בשונה מנשים.

האיברים הנכללים בתחום האורולוגיה הם כליות, בלוטות האדרנל, כיס השתן, שופכנים, אשכים, יותרת האשכים, כיסי הזרע, בלוטת הערמונית והפין. כאשר אנו רוצים להתייעץ עם אורולוג מומחה, לרוב אנו סובלים מתסמין או בעיה הקשורה לאחד או יותר מהאיברים הללו. אז כיצד בוחרים אורולוג במרכז? להלן כמה דגשים חשובים.

התמחות וניסיון בתחום שבו אתם נזקקים לטיפול

אחד הטיפים החשובים הוא לחפש אורולוג במרכז אשר מתמחה בבעיה עבורה אתם מחפשים טיפול או התייעצות. בנוסף, אם הטיפול שלכם דורש התערבות כירורגית, חשוב לבחור באורולוג במרכז בעל התמחות כירורגית.

למעשה, בדומה לתחומים אחרים בעולם הרפואה, גם תחום האורולוגיה מחולק למגוון של תתי התמחויות, וביניהן: אנדו-אורולוגיה העוסקת בטיפולים בתוך מערכת השתן שאין בהם צורך בהתערבות כירורגית, ולפרוסקופיה – תחום אשר התפתח בשנים האחרונות ומשמש תחליף לניתוחים פתוחים.

תחום נוסף בו עוסקים חלק מהאורולוגים במרכז נקרא "אורולוגיה אונקולוגיה" – תת התמחות המאופיינת בטיפולים וניתוחים של מחלות ממאירות, כמו סרטן הערמונית למשל. קיימים תתי התמחויות נוספים ולכן יש חשיבות רבה להכיר קצת את התחום לפני שאתם מחליטים.

בחרתם אורולוג במרכז במסגרת הביטוח הפרטי? בדקו עלויות

במידה והחלטתם למקסם את היתרונות של הביטוח הפרטי שלכם, וזאת לאחר שהתייעצתם עם אורולוג במרכז במסגרת הביטוח של קופת החולים, כדאי להשוות מחירים ולוודא איזה כיסוי אתם מקבלים הן מבחינת ייעוץ ראשוני והן מבחינת בדיקות והליכים מתקדמים יותר כמו ניתוח למשל.

שימו לב שמחיר גבוה לאו דווקא מעיד על כך שהרופא הוא טוב יותר. מצד שני, תחזוקה של מרפאה פרטית עולה לא מעט כסף, ולכן גם מחיר נמוך מדי צריך לעורר חשד.

חפשו המלצות על אורולוג במרכז

אחד הדברים הכי חשובים בבחירת אורולוג במרכז הן ההמלצות. בדקו עם מכרים שאתם סומכים עליהם ושאלו שאלות מקצועיות על הרופא, כגון איך התבצע הטיפול, מה הייתה החוויה הכללית שלהם, איך מתוחזקים חדרי ההמתנה וחדר הטיפולים, ועוד. בנוסף, שווה להיכנס לרשת האינטרנט ולחפש מידע על הרופא שבו אתם מביעים עניין. באתרים שונים תוכלו לקבל המלצות ודירוגים, מידע על התמחויות ומחירים.

זמינות האורולוג המומחה

במקרים רבים, כדי לקבוע תור לאורולוג במרכז נדרש זמן רב ולכן אם מדובר במקרה דחוף, שווה להמשיך הלאה ולחפש רופא שזמין לכם יותר. אם הבעיה איננה דחופה ואתם מוכנים לחכות, מה טוב.

לסיכום, בחירת אורולוג מומחה איננה עניין של מה בכך. מדובר בבריאות שלכם ולכן שווה להשקיע בכך זמן ומאמץ כנדרש.

צילום: depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*