כיצד טיפול טבעי בדיכאון יכול לעזור לנו

כיצד טיפול טבעי בדיכאון יכול לעזור לנו

תחושה של דיכאון היא אחת התחושות הקשות ביותר שאנחנו יכולים לחוות. אומנם יש אינספור דרגות של דיכאון, ולא כל מצב דומה לאחר, וגם לא כל מצב הוא בלתי הפיך או קיומי, אך אפילו אם מדובר בדיכאון שנובע מגורם מסוים שמשפיע על חיינו, יכול להיות קשה מאוד ולהקשות עלינו בשגרת ימנו.

מהו דיכאון ואילו טיפולים מוצעים?

דיכאון מוגדר בצורות שונות וסביר להניח שגם כל בן אדם יראה ויקבל אותו אחרת. יש מי שעבורו דיכאון זה מצב של עצבות ללא תקנה, ללא הפסקה, כמו למשל: אחרי טראומה פיזית או נפשית,  דיכאון אחרי לידה, יש מי שחווה דיכאון ברגעים מסוימים, במצבים שונים בחיים בתקופות מוגדרות בעליות וירידות, ויש כאלו שחווים חרדות ודיכאון בשל צריכת תרופות מסוימות המשפיעות על המצב הנפשי.

מה שברור הוא, שאם אנחנו רוצים ליהנות משגרת חיים בריאה ושלווה, אנחנו חייבים לטפל בדיכאון. לשם כך עלינו לשנס מותניים ולהסכים לטיפול משולב. אם עד לפני מספר שנים לא רב, ההגדרה של טיפול בדיכאון כלל שימוש בכדורים או להבדיל, שיחות עם פסיכולוג, היום ברור שיש שיטות נוספות לטיפול בבעיה וכן צריך לשלב בין מספר גורמים על מנת לצאת ממנו.

לפני שנסביר כיצד ניתן להיתמך בשיטות של טיפול טבעי בדיכאון, נציין נקודה חשובה שלא מעט אנשים שמתמודדים עם הבעיה, נוטים לשכוח. בשביל לצאת מהבעיה, צריך לרצות לצאת ממנה! לשם כך, צריך לדעת כיצד להתנהל או במילים אחרות, צריך לשנות הרגלים מסוימים, לייצר הרגלים חדשים, לעשות דברים ולהיות מוכן להתמודד עם המצב בפתיחות לשינויים.

תוכנית פעולה לטיפול טבעי בדיכאון, לבדו, לא יכול להספיק, צריך בשביל זה גם לשלב עוד דברים, בין אם זה פעילות גופנית, לימודים או יצירת תחביב, מפגשים חברתיים, הליכה לאירועי תרבות ופנאי ועוד פעילויות המזינות את הנפש.

כיצד ניתן לטפל באופן טבעי בדיכאון בצורה נכונה

כאמור, טיפול במצבי לחץ ודיכאון כולל בדרך כלל שימוש בכדורים לצד שיחות עם גורם מקצועי. השיח הוא חלק ניכר בתוכנית הטיפולית, אולם מאחר ולא כולם מרגישים נוח עם זה, בהתחלה, לא מרגישים יכולת להיפתח, הרי שניתן להשתמש באמצעי טיפול אלטרנטיביים בצורה הרבה יותר מודגשת ורחבה.

מומלץ להשתמש בשיטות של שחרור מלחצים ומתחים. בין היתר אפשר להיעזר במדיטציות, יוגה, דיקור סיני, טיפולי שיאצו, וסוגים שונים של עיסויים. מדובר בשיטות נהדרות לשחרור המתח בגוף, ויצירת איזון אנרגטי בצורה נכונה. כך אפשר לשפר את התחושה ולהקל על הגוף מבחינות שונות.

מלבד כל זה, הרפואה הטבעית משלבת שימוש בצמחי מרפא לטיפול בדיכאון ותסמיניו. מדובר על תחליפיים לאותם כדורים שנהוג לתת לאנשים אשר מתמודדים עם דיכאון. אלו הם צמחי מרפא ותוספי תזונה אשר נרקחים בצורה אינדיבידואלית ומותאמת למטופל, הן במרכיבים והן במינון.  לתכשירים אין תופעות לוואי, הם לא מכילים חומרים כימיים, ויכולים להשפיע על הגוף הרבה יותר טוב. התגובה שלו אליהם הרבה יותר טבעית ונכונה, וכמובן שהם יכולים לעזור בכל מה שקשור לפתרון הבעיה בצורה נקייה, חלקה ויסודית, כמו שאנחנו מצפים.

צילום: belchonock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*