כבר לא "האחות הקטנה "

כבר לא "האחות הקטנה "

הפועל ג'קי ליין אשדוד גברה על הפועל ראשון לציון 23-20 בביתה:

נגמרו כבר המילים, הסופרלטיבים והמחמאות לקבוצה הדרומית הקטנה והצנועה שכל פעם מחדש מפתיעה את ענף הכדוריד. הפעם, תורה של סגנית האלופה, אולי הקבוצה המעוטרת ביותר בארץ, להרגיש את נחת זרועה של הקבוצה הכי אטרקטיבית בליגה. הפועל ג'קי ליין אשדוד מנצחת את הראשלצ"ים 23-20 באשלים ומנחילה לה הפסד ביתי ראשון העונה וגורפת מחמאות מכל עבר.

אם משווים את הבעות הפנים על פרצופי השחקנים של אשדוד משבוע שעבר לאחר ההפסד למ.כ חולון ולאחר שניצחו את הפועל ראשון לציון בביתה הייתם בטוחים שמדובר באנשים שונים לגמרי. ההבדל ביכולות המשחק ממחזור למחזור הוא עצום וזה גם נמצא בעוכרי האדומים מאשדוד, חוסר היציבות הקיצוני משבוע לשבוע. דווקא בשבועות האחרונים אשדוד הצליחה לחבר 3 ניצחונות רצופים והיה נראה שהקבוצה מצליחה לייצב את עצמה בצמרת הליגה, אך ההפסד לחולון בשבוע שעבר בבית, הוכיח אחרת.

המשחק נגד הפועל ראשון לציון הוא תמיד משחק מיוחד ופיקנטי. לקבוצות יש הסכם שיתוף פעולה לא רשמי והם מין אגודות אחיות שמחליפות שחקנים ומטפחות כישרונות משותפים. ולראיה בעונה הנוכחית, לא פחות מ3 שחקני מפתח עברו מראשון לאשדוד , יותם טל המקשר הצעיר והמצוין שסבל מפציעות רבות ולא קיבל דקות משמעותיות בראשון, טיאומר דודר הזר המצוין שהוביל את ראשון לגמר הפלייאוף בשנה שעברה וכיום הוא המנהיג של הקבוצה הדרומית ומכונה שר ההגנה של הקבוצה, ודדי פרץ, הפיווט המצוין שלא מיצה את מלוא הפוטנציאל שלו בראשון וכיום מראה יכולות של אחד הפיווטים  הטובים בארץ והוא רק בן 23. הקבוצה הדרומית אף מכונה, "הפועל ראשון הקטנה".

למשחק הייתה חשיבות מאוד גדולה לאקסים של ראשון שרצו להראות ולהוכיח לקבוצתם לשעבר שהם עשו טעות גדולה שנתנו להם ללכת ולא נלחמו על שירותיהם גם העונה. גם וובה זייקמן, מאמן אשדוד, שזכה באין ספור תארים עם הפועל ראשון לציון גם כשוער וגם כמאמן, פוטר מהקבוצה לפני כמה עונות וגם לו היה הרבה מה להוכיח לקברניטי הקבוצה הראשלצ"ית שהוא בהחלט ראוי לאמן ברמה הגבוהה ביותר. המתח והרצינות באימונים הורגשו כל השבוע באימוני אשדוד והמוטיבציה הייתה ברמה הכי גבוהה שיש.

דקות הפתיחה היו שייכות בעיקר לשני השוערים – ניב פישלוביץ וירין רוטברג. יותם טל עם צמד שערים העלה את אשדוד ל-2:3, רועי ביטון קבע 3:4, פיליפ מריאן עם צמד משלו השווה ל-4:4 בדקה ה-12. אלעד טלקר קבע 4:6 לאשדוד. רוטברג המשיך לספק עצירות נהדרות, וגולץ העלה את ההפרש לשלושה שערים – מה שהוביל את סער פרנקל, מאמן ראשון, לקחת פסק זמן מוקדם.

שערים של צ'ודונובסקי ושי הרשקוביץ (מאסיסט נהדר של עידן מימון) הקטינו ל-7:6, והפעם היה תורו של וובה זייקמן לקחת פסק זמן. יותם טל (בשערו ה-4) וישראל ביטרמן העלו את אשדוד ל-7:9 (23'), ורומן איזטולוב קבע 8:11 לאשדוד (27'). תוצאה שנשמרה עד להפסקה. רוטברג (14 עצירות) ופישלוביץ (10 עצירות) היו הבולטים בשתי הקבוצות.

רוטברג סיפק עצירה פנטסטית של פנדל בפתיחת המחצית השנייה, טיאומיר דודר בשני שערים רצופים העלה ל-10:13, אבל שערים של סשה צ'ודונובסקי (6 מ-6) ושי הרשקוביץ (שער רביעי) הובילו לשיוויון  ל-13:13 (35'). ערן צרפתי קבע מהפך שהוביל את זייקמן להגיב לפסק זמן. טל הרשקוביץ כבר העלה ל-13:15 להפועל ראשל"צ. טלקר, פרץ ורועי ביטון קבעו שיוויון 16:16 (42'). דדי פרץ היה חתום על עוד מהפך, כשהחזיר את היתרון לאשדוד, ואיזטולוב בשער חכם קבע 16:18 (בריצת 0:4 על אשדוד). הפעם היה תורו של פרנקל לקחת טיים-אאוט.

רוטברג המשיך להציג יכולת שיא, ופחות מ-8 דקות לסיום דודר קבע 18:20. יובל גררה הקטין, אבל רועי ביטון דייק בפנדל – 19:21 לאשדוד. גם טל הרשקוביץ דייק בפנדל, אבל איזטולוב הבקיע – 20:22 (56'). פרץ העלה את היתרון לשלושה שערים, אבל ירין רוטברג במשחק חייו (23 עצירות – 53% אחוזי עצירות) הביא את אשדוד לניצחון23-20 .

הרבו לכבוש לאשדוד – רומן איזטולוב 5 (מ-8 – 62%), דדי פרץ 4 (מ-5), יותם טל 4 (מ-12), טיאומיר דודר 3 (מ-7) ורועי ביטון 3 (מ-5). עצירות שוער – ירין רוטברג 23 מ-43 – 53%.

אם נתעכב על השוער הצעיר של אשדוד, ירין רוטברג, לא בכול יום רואים כישרון כזה גדול בכדוריד. הילד עוד לא בן 21 והוא כבר מוביל קבוצת צמרת בליגת העל, שוער נבחרת העתודה של ישראל, ובהחלט משמש כעתודה לנבחרת הבוגרת. הפועל אשדוד אמנם לא הציגה את משחקה הטוב ביותר העונה בשישי האחרון, וזה עוד יותר מבליט את ההישג של ירין. אין ספק, שללא היכולת הנהדרת של השוער הצעיר, ספק אם אשדוד חוזרת עם הנקודות ומתמקמת במקום הרביעי בטבלה.

בסיום אמר: "ניצחון גדול, אני לא חושב שאף פעם אשדוד עשו ניצחון שכזה. עשינו הכנה מצוינות, והבאנו את הדברים למשחק. זה היה משחק נהדר, ואני רק בן 20 ויש לי עוד הרבה לאן להשתפר".

המאמן, וובה זייקמן היה מאושר מאוד לאחר הניצחון והוסיף : "תחושה נהדרת, ניצחנו את המוליכה, לקחנו שתי נקודות סופר חשובות. כמובן שגם עבורי ברמה האישית זה משמח. ניצחנו במקום ומול קבוצה שמאוד קשה לגבור עליה גם ברמה המנטלית. ירין משמח אותי מאוד מתחילת השנה, כי הוא מאוד יציב. הקבוצה שלנו מתחילה מההגנה, קיבלנו 20 שערים מול קבוצה מאומנת, שיודעת לרוץ והיא התקפית. אני הכי חושש מהמשחק מול נס ציונה, כי אני לא יודע מה מצפה לנו במשחק הבא".

אשדוד תפגוש ביום חמישי הקרוב, 4.12, את א.כ נס ציונה למשחק ביתי קשה מאוד שיכול לייצב את מקומם של האדומים בצמרת הטבלה ולשאוף אוויר פסגות צלול ומתוק לעוד שבועות ארוכים ואולי עד סוף העונה.

המשחק יתקיים באולם הבית במקיף ט בשעה 20:00. הכניסה חופשית לאוהדי אשדוד.

כתב : מני אלגריסי 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*