יוצרים ים נגיש

יוצרים ים נגיש

רותם מולכו ואיגור מגר, סטודנטים ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד, יצרו במסגרת פרויקט הגמר שלהם גלשן נגיש לבעלי מוגבלויות בכיסא גלגלים, המאפשר להם לגלוש בעצמם בים.

"במשך שנים היתה סבתא שלי בכיסא גלגלים, ובתור משפחה אשדודית שאוהבת את הים, כל פעם שהגענו לחוף נתקלנו באתגר כשלא הצלחנו להכניס אותה לים בקלות, אלא רק בעזרה של כמה ידיים" מספר מגר, סטודנט מצוות הפרויקט. יחד עם המנחים ד"ר גיא בן-חמו ואביחי שורין, יצרו מולכו ומגר, סטודנטים בשנתם האחרונה ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד, גלשן נגיש לאנשים עם מוגבלויות.

הכל התחיל כאשר מגר העלה את הצורך מול המנחים וחברו לצוות הפרויקט, לאחר בדיקה וקריאת מחקרים הם הבינו שידיים של אנשים עם מוגבלויות בגפיים התחתונות יותר חזקות משמעותית, בהשוואה לידיים של אנשים ללא מוגבלות, ושלספורט ימי השפעה ותרומה רבה לבטחון העצמי והשיקום של בעלי המוגבלויות. לכן, החליטו לפתח מוצר שמצד אחד יחזק את נקודות החוזקה של האדם בעל המוגבלות, ומצד שני ישפיע עליהם ועל משפחותיהם באופן אישי.

מתוך הצורך הזה יצרו השניים גלשן נגיש במסגרת פרויקט הגמר שלהם במכללה. העלייה לגלשן מתבצעת עם כיסא הגלגלים הפרטי של האדם עם המוגבלות בעזרת רמפה, וכשהוא ממוקם על הגלשן הוא יכול לדווש עם הידיים על ידי סיבוב ידיות מיוחדות. על הידיות מותקנת מערכת גלגלי שיניים שמניעה את המדחף, וכך בעל המוגבלות יכול להתקדם ולגלוש בצורה עצמאית בים. הגלשן שיצרו הוא מוצר שונה מהנוף הרגיל, כיוון שרוב הגלשנים המונגשים הקיימים בשוק לא מאפשרים לאדם בעל המוגבלות להיות אקטיבי, אלא הוא תלוי באדם אחר. בגלשן שיצרו מולכו ומגר, בעל המוגבלות מסובב את הגלשן בעצמו ויכול להתקדם בים כמעט לבדו, עם השגחת מלווה.

איגור מגר, סטודנט מצוות הפרויקט סיפר: "אנחנו רוצים לפתור בעיה מאוד נקודתית ומאוד חשובה כי יש מיליוני אנשים שמרותקים לכיסא גלגלים ואנחנו רוצים לעזור להם להרגיש אקטיביים בים. המנחים במכללה עזרו ותמכו בנו לאורך כל הדרך עם הפרויקט, ובעזרתם הוא עומד כרגע, וכשהמצב עם הקורונה יירגע אנחנו רוצים לצאת לשוק בעתיד עם המוצר".

צילום באדיבות הסטודנטים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*