יום פתוח להנדסה ביום האישה הבין-לאומי

יום פתוח להנדסה ביום האישה הבין-לאומי

ביום שישי הקרוב, 8.3.19, עורכת SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד יום פתוח להנדסה, ובמסגרתו יצוין יום האישה הבין-לאומי. ב-SCE בחרו לקיים את היום הפתוח ביום האישה הבין-לאומי, מתוך רצון לקדם את שילובן של נשים בלימודי הנדסה – מגמה המתחזקת בשנים האחרונות.

בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר הסטודנטיות המגיעות בשערי ההנדסה, מקצוע שבעבר נתפס גברי. ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד בחרו לחזק מגמה זו, ולכן ביום שישי הקרוב, 8.3.19, יום האישה הבין-לאומי, ייערך במכללה יום פתוח להנדסה לתואר ראשון ולתואר שני. במכללה מזמינים מועמדים ומועמדות להגיע ולהתרשם ממסלולי הלימוד ומסגל ההוראה, ואף לפגוש ולשמוע בוגרים ובוגרות.

אולגה ללוש, בוגרת המכללה ותושבת אשדוד, סיימה את לימודי התואר בהנדסת חשמל ב-SCE לפני כשש שנים, וכיום מסייעת למכללה לגייס נשים נוספות ללימודי הנדסה. "מגיל צעיר אהבתי מחשבים, מספרים וטכנולוגיה", מספרת אולגה על הבחירה בהנדסה. "בבית הספר הלכתי על מגמה ריאלית ובחרתי בחשמל. לאחר מכן בצבא שירתי כטכנאית מחשבים וגם שם התעסקתי עם מכשירים אלקטרוניים, חישובים ושפות תכנות. כשהחלטתי ללמוד תואר ראשון, ידעתי שאני רוצה מקצוע ריאלי והנדסה נראתה לי הכי רלוונטית עבורי. מאז שסיימתי את לימודיי, אני מגיעה למכללה בימים הפתוחים כדי לספר למועמדים על החוויות שלי מהתואר, ולהציג בפניהם כיצד החומר העיוני שילמדו יבוא לידי ביטוי בעולם התעסוקה האמיתי".

כיום עובדת אולגה כמהנדסת ביצוע בחברת אפקון, העוסקת בתחום החשמל בפרויקטים רבים בארץ. "התחלתי את דרכי בעולם העבודה כבר בשנה השלישית ללימודים. התחלתי במשרה קטנה בפרויקט גדול – תחנת הכוח באשקלון. משם התקדמתי לתפקידי הנוכחי. אנו מתעסקים בפרויקטים רבים, כמו לדוגמה בניין אינטל החדש בפתח תקווה, תחנות חשמול של רכבת ישראל ועוד".

"אני אוהבת את העבודה שלי ומאמינה שנשים צריכות למלא את עולם ההנדסה. להיות אישה בתחום הזה, במיוחד בכל הקשור להנדסת חשמל, זה קשה לעתים – נתקלים במקרים של יחס מפלה, אך היום אני כבר רואה את השינוי ושמחה לראות יותר נשים שבוחרות ללכת ללמוד הנדסה".

אודות SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון:

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, הוקמה בשנת 1995 באישור המועצה להשכלה גבוהה, וכיום היא המכללה הגדולה בישראל ללימודי הנדסה. המכללה מפעילה שני קמפוסים, בבאר שבע ובאשדוד, ומעניקה תואר ראשון ושני ברוב מסלולי ההנדסה. כמו כן במכללה ישנם לימודי מכינה במרכז ללימודים קדם אקדמיים. בראש המכללה עומד פרופ' יהודה חדד המכהן כנשיא.

מידע נוסף באתר האינטרנט: www.sce.ac.il  |  בתמונה: אולגה ללוש עם משפחתה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*