יום ללא עישון

יום ללא עישון

העישון מזיק לבריאות. את זה יודעים כולם, אך במחלקת הבריאות מבקשים להזכיר מידי פעם את הנתונים הכואבים לגבי הרגלי העישון והנזקים הבריאותיים הנגזרים מהעישון. היום, לקראת היום הבינ"ל ללא עישון, יצאו אנשי המחלקה לשוק העירוני והציעו מים במקום סיגריה. שווה לא?

לרגל יום הבינלאומי ללא עישון שיתקיים ב-31.5.19, יצאה מחלקת הבריאות במינהל לשירותים חברתיים, למבצע שנועד לעורר מודעות בקרב הציבור לתופעת העישון ולנזקיו הבריאותיים והכלכליים. המבצע מתקיים כל שנה בקרב כל הציבור, צעירים ומבוגרים, תוך יצירת מערך הסברה והקמת עמדה בשוק העירוני, בו חולקו בקבוקי מים לאנשים שהסכימו לוותר על הסיגריה שלהם.

נתוני 2014 על הרגלי העישון בישראל מלמדים כי שיעור המעשנים בישראל, מבן 21 ומעלה, עומד על 19.7%! מבין הגברים בישראל 26.0% מעשנים ומבין הנשים 13.6% מעשנות. ביחס לנתונים, שיעור העישון בקרב הגברים בישראל (26.0%) גבוה מעט מהממוצע באיחוד האירופי (24.2%) ואילו בקרב הנשים שיעור הנשים המעשנות בישראל (13.6%) נמוך מהממוצע באיחוד האירופי (15.5%).

נתון חשוב נוסף מתייחס לעישון הפסיבי. כאן דיווחו כ-37% מהמרואיינים שאינם מעשנים, שהם חשופים לעישון וזה קורה בדרך כלל בבית (נשים וילדים) ובמקום העבודה (גברים).

כמו כן, לפי דו"ח אי שוויון בבריאות, שפרסם משרד הבריאות לאחרונה, ניתן היה לראות שבאשדוד אחוז המעשנים גבוה מעט מהממוצע הארצי. "לאור הנתונים המדאיגים, מחלקת הבריאות שמה לה לדגש להמשיך גם השנה בפעילות ההסברתית החשובה ולצאת לשטח, להגיע לתושבים ולגרום להם לוותר על הסיגריה שלהם, לפחות ליום אחד בתור התחלה" אומרים במחלקת הבריאות ומאחלים לכולם רק בריאות בעיר הנקייה מעישון.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*