יום כייף בצפון

יום כייף בצפון

רובנו רוצים לבלות יותר ימים של כייף בחיים שלנו, אבל נראה כאילו זה לא כל כך פשוט להגשים את זה כמו פעם. הסיבות לכך הן רבות: החיים הקדחתניים שואבים מאתנו את כל האנרגיה, ואין לנו כוח להתחיל ליזום יציאה ליום של הנאה, רוב הזמן אנחנו מרגישים שאין לנו זמן, או שאנחנו לא מצליחים להתאים את לוח הזמנים שלנו לזה של החברים או של בני המשפחה שלנו.

יחד עם זאת, המחקר המדעי מעודד אותנו לא לוותר ולהתחיל להקדיש זמן להנאה צרופה, ואפילו לתעדף ביומן שלנו יום כייף בצפון, למשל. ולא לשקוע בשגרה השואבת אותנו אליה בלי הרף.

מה זה בכלל כייף? חשוב לא לשכוח שמה שכייף בשבילכם, אולי בכלל לא נחשב לכייף עבור מישהו אחר. בכול אופן, אין ספק שכיף והנאה הם משהו שכולם זקוקים לו.

הנה חמש סיבות למה הכייף חשוב בחיים שלנו:

  1. כשיש לנו יותר ימי כייף, מערכות היחסים שלנו, הן בעבודה והן בחיים, משתפרות.

מחקרים מראים שכאשר אנחנו חווים יותר כייף עם אחרים, לחוויות אלה יש השפעה חיובית על בניית אמון ופיתוח תקשורת. ההנאה מעניקה לנו הזדמנות להתחבר ולהיות יצירתיים. כאשר אנחנו צוחקים יחד, זה שולח מסר חיצוני לא מילולי שמשמעותו: ״אנחנו דומים, אנחנו מאמינים באותם ערכים״. הנאה יכולה לפעמים לגרום לנו להיראות יותר פגיעים, אבל באותו זמן גם נגישים וידידותיים יותר, מה שיכול לסייע לנו בבניית קשרים ויחסי חברות.

זוגות מאושרים הם אלה שיודעים איך להשתעשע יחדיו. נראה כי כאשר יש לנו יכולת ליצור ולשתף אחרים במעשים המלווים בהומור ובהבעות חיבה, אנחנו משפרים גם את הכישורים שלנו לפתרון בעיות.

  1. כייף הופך אותנו לחכמים יותר

המדענים טוענים כי אחת הדרכים לשפר את הזיכרון והריכוז שלנו היא לחוות יותר דברים כייפיים. זה קשור גם להפחתת המתח, אשר פוגע בנו כשאנחנו עסוקים במשהו שאנחנו לא נהנים ממנו. פעילויות מהנות פותחות בפנינו הזדמנויות להמצאת רעיונות חדשים והן מטפחות למידה עצמית.

  1. הכייף מפחית את המתח

אנחנו בטח לא זקוקים למדען שיגיד לנו שפעילות כייפית מפחיתה לחצים, כולנו חווים זאת. ידוע זה מכבר שצחוק ספונטני תורם להפחתת רגשות שליליים. ובקיצור, צחוק הוא התרופה הטובה ביותר.

  1. פעילות גופנית מהנה מאזנת את רמות ההורמונים

כאשר אנחנו נמצאים במתח רב, הדבר משפיע לרעה על ההורמונים שלנו, על המטבוליזם ועל המערכת החיסונית. להורמונים יש השפעה מדהימה על מצב הרוח שלנו. אחת הדרכים לאזן את ההורמונים באופן טבעי היא לעסוק בפעילות גופנית מענגת.

  1. כיף יכול להפוך אותנו לאנרגטיים ולצעירים יותר

הלחץ מייבש אותנו. הוא יכול ממש למצוץ מתוכנו את לשד החיים, מה שהופך אותנו לעייפים ונרגנים. כאשר אנחנו מפחיתים את רמות הלחץ, נרגיש ברוב המקרים דחיפה מחודשת של חיוניות.

כייף ושעשועים קשורים באופן מסורתי לפעילות של ילדים. אבל, ההנאה חשובה גם ככול שאנחנו מתבגרים. ואפילו ברנרד שאו כבר אמר: ״אנחנו לא מפסיקים לשחק כי אנחנו מזדקנים, אנחנו מזדקנים כי אנחנו מפסיקים לשחק״.

לאן נטייל בצפון?

עכשיו, כשברור לכם שיום כיף יהפוך את החיים שלכם לטובים יותר, הגיע הזמן לבדוק אפשרויות של בילוי באחת מאותן סוויטות בצפון, ולצאת להרפתקה כייפית באטרקציות המיוחדות שמציעה לנו ארץ הגליל.

  1. הצעות לסיור יקבים בצפון

סיור יקבים יפגיש אתכם עם היינות המשובחים באחד מאזורי היין הקסומים של ישראל, מרחבים של כרמים המשמשים רקע מדהים לטעימות של יין. הנה שתי דוגמאות:

  • היקב במושב אודם ברמת הגולן ממוקם בחורשה של עצי אלון, ומייצר יין שזכה במדליות ובפרסים בינלאומיים רבים.
  • יקב פלטר, הממוקם בקיבוץ עין זיוון ברמת הגולן, מציע גם הוא טעימה של יין משובח, והנאה מהאווירה המיוחדת המאפיינת את אזור רמת הגולן.
  1. הצעות לפעילויות אקסטרים בצפון
  • ביקור בצוק מנרה הכולל: רכבל שממנו נשקף הנוף הנפלא של אגמון החולה, מגלשות הרים ופעילות אקסטרים נוספת.
  • טיול טרקטרונים במושב דישון.
  • רכיבה על סוסים בחוות בת יער, בעמוקה.
  • רפטינג בנהר הירדן ושייט קייקים.
  • סיורי ג׳יפים, ריינג׳רים, משחקי פיינטבול ועוד – כל אלה בחברת ׳רפטינג נהר הירדן׳.
  • קיר טיפוס ואומגה לירדן.
  • ביקור באגמון החולה – שהוא חוויה מיוחדת במינה גם לאוהבי הצפרות, כדאי לא לפספס.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*