טיפים במכירות ושיווק – מוטי אורן

טיפים במכירות ושיווק – מוטי אורן

מוטי אורן, יועץ עסקי ומנטור, בן העיר אשדוד שמתגורר כיום בירושלים בטור שכולו טיפים לבעלי עסקים בתחומי המכירות והשיווק.

ספר מעט על עצמך?

שמי מוטי אורן, אני בן 45 נשוי לבלה, אב ל 3 ומתגורר בירושלים. במקור אני מאשדוד, שם גדלתי ושם גם עשיתי את צעדי הראשונים בעולם העסקים. כיום אני יועץ ומנטור עסקי – מומחה לשיווק ומכירות ומלווה עסקים להצלחה, ע"י הגדלת מחזורי מכירות ושיווק ממוקד. מרבית חיי אני עוסק במכירות, התחלתי למכור לראשונה בגיל 16, מכרתי דלתות פלדלת מבית לבית, הבנתי שאני די טוב במכירות, דבר נוסף שהבנתי הוא שאני רוצה להיות עצמאי בעתיד.

3 שבועות לאחר שהשתחררתי מהצבא, הגשמתי את החלום ופתחתי את העסק הראשון שלי, שיווקתי צעצועים בחנויות בדרום (עד באר שבע) שם גם קיבלתי את השיעור הראשון והכי כואב בעסקים כשלקוח נעלם לי עם יותר מ 150 אלף ₪ חוב.

ומה עשית?

רוב האנשים בגיל הזה וגם בגילאים מבוגרים יותר היו אומרים לעצמם שהם לא בנויים לעסקים והולכים להיות שכירים, אני הבנתי שאני צריך ללמוד כיצד לנהל את עצמי ואת עסקיי נכון. בגיל 23, במקביל ללימודי הביטוח פתחתי סוכנות עצמאית לביטוח ועסקתי בתחום 10 שנים עד שנת 2004 עם פרסום מסקנות ועדת בכר.

מיד לאחר מכן עבדתי בחברות מובילות בתחום הרכב והפיננסים שם הקמתי וניהלתי מערכי שיווק ומכירות ורכשתי כלים רבים בהנעת אנשי מכירות, מיתוג, שיווק ופיתוח עסקי, בתפקידי השונים כמנהל מכירות ארצי, סמנכ"ל שיווק ומכירות ובתפקידי האחרון כמייסד ומנכ"ל חברה למסחר בשוק ההון.

בינואר 2015 החלטתי לחלוק את הידע שרכשתי לאורך השנים והקמתי את חברת "מטאור ייעוץ עסקי", המתמחה בהקמה והשבחת מערכי מכירות, פיתוח עסקי ושיווק אינטרנטי, שם התחיל המסע האישי שלי, מתוך רצון לעזור לבעלי עסקים להתפתח ולהשיג את המטרות שקבעו לעצמם.

מה זה מנטור עסקי?

מנטור עסקי הינו יועץ שמביא איתו שנים של ניסיון בפיתוח עסקים וניהול, אדם שמכיר את ההתנהלות של בית העסק, יודע כיצד מפעילים ומתפעלים עסק ואת הדרכים להצלחה.

בגיל 21 כשפתחתי את העסק הראשון שלי, לא היו מנטורים או יועצים שילוו אותי ויחלקו איתי את הידע שלהם, מה לעשות וממה להיזהר, את הכול, לטוב ולרע, למדתי בכוחות עצמי, נכשלתי לבד והצלחתי לבד.
עם השנים פיתחתי ושכללתי מתודות, כיצד למכור יותר, לטפל טוב יותר בהתנגדויות, לגייס את הלקוחות שלי לקידום העסק שלי וכן הלאה.
את כל הידע הזה אני שמח לחלוק עם עסקים וחברות שאני מלווה.

מהן הטעויות של רוב בעלי העסקים?

מרבית בעלי העסקים חיים ומנהלים את העסק שלהם מהרגע להרגע, הם מעולם לא הגדירו לעצמם יעדים עסקיים ומטרות להשגה, הם מעולם לא יצרו תהליך חשיבה לעומק מהיכן מביאים לקוחות חדשים, כיצד ניתן להגדיל את כמות הלקוחות וכיצד ליצור בידול עסקי.
הם עסוקים בלעשות שוב ושוב את מה שהם מכירים מבלי לפרוץ החוצה מאזור הנוחות שלהם ולאחר מכן הם מתפלאים מדוע זה לא מצליח להם.

את התפיסה המיושנת הזו, אני כמנטור, בא לשנות.

כיצד?

בראש ובראשונה אני מגיע להראות לאלטרנטיבות שונות לבעל העסק.
יחד אנו בוחנים את התנהלות העסק, תנאי השוק, יתרונות וחסרונות מול המתחרים ומנועי הצמיחה של העסק.
ומיד קופצים פנימה לעבודה, אני מלווה את העסק באופן צמוד לכל אורך הדרך, די מהר מתחילים לראות שינוי.

איך זה קורה?

אנו בונים שפה מכירתית חדשה דרך תסריט שיחה, הדרכות והכשרה לצוות, ליווי בפגישות, אנו עובדים על הנראות של בית העסק באינטרנט, בונים אתר אינטרנט מכירתי אם צריך, בוחנים שת"פים עם גופים נוספים  ועוד ועוד, כל זאת על מנת להניע את גלגלי השיווק של בית העסק.

כמה זמן נמשך הייעוץ?

תכנית הייעוץ מותאמת לצרכים הייחודיים לכל בית העסק, מתחילה בד"כ בפגישה לשבוע, בחודש הליווי הראשון, ולאחר מכן פגישה אחת לשבועיים.

משך זמן הליווי נע בין חודשיים ל – 6 חודשים.

מצורף מדריך 35 דרכים להפוך לעסק מטאורי – מדריך השיווק המלא לעסקים

להורדה חינם: http://meteorr.ravpage.co.il/35waysguide

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*