טיפול בקשיי נשימה באמצעות שיטת בוטייקו

טיפול בקשיי נשימה באמצעות שיטת בוטייקו

תושבי אשדוד בדומה לתושבים בערים אחרות בישראל מודעים לכך שאחת הבעיות הבריאותיות המוכרות ביותר בקרב כל שכבות האוכלוסיה ובכל הגילאים היא בעיית הנשימה. בעיה זו יכולה להתרחש משום נזלת אלרגית, בעיית אסתמה, אף סתום, נחירות וסיבות נוספות הקשורות אל מחלות החורף או אל בעיות כרוניות אותן חווה האדם. במאמר זה נחשוף בפניכם את שיטת בוטייקו להקלה בנשימה.

מדוע שיטות אלטרנטיביות?

נתחיל בכך שבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מנסים לפתור בעיות בריאותיות בשיטות לא קונבנציונליות או בשיטות הנקראות 'אלטרנטיביות'. אנשים מאמינים שהגוף חזק והוא יכול להתגבר על קשיים רבים ולכן הם מעדיפים לנסות שיטות שאינן מערבות תרופות, טרם ההחלטה להכניס לגוף כימיקלים שונים. מנגד, יש רופאים ואנשים שמאמינים ששילוב הרפואה הקונבנציונלית והלא קונבנציונלית הוא הפתרון האידיאלי, שכן כך האדם עוזר לעצמו ולגופו להתחזק ואף מטפל במקביל בבעיה ואין חשש להזנחה והתפתחות הבעיה הבריאותית.

מהי שיטת בוטייקו?

כאן מדובר על שיטה אלטרנטיבית משלימה שמתבססת על ההנחה שרוב הבעיות הבריאותיות נובעות כתוצאה מנשימת יתר ולכן צורת הריפוי הנכונה ביותר לבעיות אלו תהיה באמצעות שינוי בדפוסי הנשימה להם אותם אנשים שחווים קשיי נשימה או כל בעייה אחרת, מורגלים. שיטה זאת נקראית על שם בוטייקו  קונסטנטין, הרופא האוקריאני שפיתח אותה והסביר שהיפר ונטילציה מביאה באופן טבעי לירידה בכמויות של הפחמן הדו-חמצני בגוף והתוצאה של ירידה זאת בכמויות באה לידי ביטוי בנזקים שונים וסימפטומים בריאותיים שונים. האנשים העוסקים בשיטה זאת טוענים שהיא יכולה לפתור כ- 150 בעיות בריאותיות שונות.

בוטייקו ואסתמה

אם אתם הורים לילד או ילדים שסובלים מאסתמה או מכירים אנשים מבוגרים שסובלים מהבעיה, שיטת בוטייקו שעיקרה לימוד נשימה נכונה ותרגול של תרגילי נשימה יכולה לעזור לכם וליקירכם להתמודד עם קשיי הנשימה. המומחים בתחום טוענים שתרגול סדיר של נשימה נכונה יכול במידה רבה לעזור בהפחתת תדירות התקפי האסתמה ועוצמתם. חלק מהיתרונות של שיטה זאת נעוצים בכך שמדובר על שיטה טבעית, שכבר בפגישה הראשונה לומדים את תרגילי הנשימה ומתחילים בתרגולם. שאין לשיטה תופעות לוואי וזאת משום שלא מדובר על תרופה, שיש סיכוי טוב שלאט לאט תצליחו להשתלט על ההתקפים ללא תרופות, שניתן לתרגל את תרגילי הנשימה בכל מקום בו אתם מעוניינים ושמדובר על תהליך בטוח, שכן הטיפול התרופתי לא ייפסק כל עוד אתם חווים התקפים, אך המינון שלו ירד.

לסיכום, אם אתם או הילדים סובלים מאסתמה, אם אתם סובלים מהנחירות של בן או בת הזוג ומעוניינים לעזור להם להיפטר מהבעיה ואם אתם סובלים באופן קבוע מאף סתום כתוצאה מאלרגיות ונוהגים לנשום אך ורק מהפה, שיטת בוטייקו יכולה לעזור לכם במידה רבה. בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*